عکس کوفته برنج و لپه با طعم آلو و زرشک
#کوفته #ناهار
این دستورپخت توسط خانم ساناز مؤذنی در مجله آشپزی مثبت ارائه شده است.
...
مواد لازم

کوفته برنج و لپه با طعم آلو و زرشک

۴
مواد اصلی
برنج
۱ پیمانه
لپه‎
۱/۲ پیمانه
گوشت چرخ کرده
۳۰۰ گرم
آرد سفید
۱ قاشق سوپ خوری
تخم مرغ
۱ عدد
سبزی معطر خشک
۵ قاشق سوپ خوری
نمک و ادویه
به مقدار لازم
پیاز بزرک خردشده
۱ عدد
رب گوجه ‌فرنگی
۲ قاشق سوپ خوری
آلو بخارا
به مقدار لازم
زرشک
به مقدار لازم
پیاز داغ
به مقدار لازم
گردو برای نزئین
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

کوفته برنج و لپه با طعم آلو و زرشک

طرز تهیه

کوفته برنج و لپه با طعم آلو و زرشک

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۹۰
دقیقه
۱
برنج و لپه را از شب قبل یا چند ساعت قبل از پخت خیس کنید، سپس آنها را جداگانه در حدی بپزید تا نیم پز شوند. بعد آنها را آبکش کرده و صبر کنید تا خنک شوند.
۲
در ظرفی برنج و لپه پخته را همراه با گوشت چرخ‌کرده، آرد، تخم‌مرغ و سبزی بریزید. به میزان لازم نمک و ادویه‌های مورد نظرتان را هم اضافه کنید. مواد را خوب ورز دهید تا مایه کوفته آماده شود، سپس ظرف را داخل یخچال قرار دهید.
۳
در این فاصله در یک قابلمه مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، سپس پیاز را اضافه کرده و تفت دهید. بعد از آنکه نرم و طلایی شد، رب را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید. حالا ۲ پیمانه آب اضافه کرده و صبر کنید تا جوش بیاید.
۴
مقداری از مایه کوفته را بردارید، آن را گرد کرده و کمی فشار دهید، سپس یک عدد آلو بخارا و مقداری پیازداغ و زرشک داخلش قرار دهید و دوباره آن را گرد کنید تا مواد با مایه کوفته پوشیده شوند. حالا کوفته را داخل سس در حال جوش قرار دهید. هر تعداد که می‌شود کوفته‌ها را به همین شکل آماده. صبر کنید تا کوفته‌ها خودشان را بگیرند، سپس حرارت را کم کرده و بگذارید کوفته‌ها کاملا بپزند. تعدادی آلوی بخارا و مقداری نمک هم داخل سس بریزید.
۵
بعد از آنکه کوفته‌ها آماده شدند، آنها را همراه با سس داخل ظرف مورد نظرتان بریزید، در صورت تمایل با مقداری گردو، پیازداغ و زرشک تزئین و سرو کنید.
عکس و تصاویر ارسالی از کوفته برنج و لپه با طعم آلو و زرشک
نظرات دستور پخت

کوفته برنج و لپه با طعم آلو و زرشک