مواد لازم

ته چین ماهی

۴
مواد اصلی
ماهی قزل آلا کوچک
۴ عدد
برنج
۴ پیمانه
سبزی خردشده پلویی
۳ پیمانه
ماست‏
۴ پیمانه
روغن مایع
۳/۴ پیمانه
تخم مرغ
۴ عدد
نمک و فلفل
به مقدار لازم
مواد لازم
سرکه
۳ قاشق سوپ خوری
روغن زیتون
به مقدار لازم
نمک و فلفل و زرد چوبه
به مقدار لازم
زعفران آب کرده
۳ قاشق سوپ خوری
کلمات کلیدی

ته چین ماهی

طرز تهیه

ته چین ماهی

درجه سختی
زمان تهیه ۸۰
دقیقه
زمان پخت ۷۵
دقیقه
۱
ابتدا ماهی‌ها را به‌صورت طولی برش بزنید، سپس آنها را آغشته به سرکه و به میزان لازم نمک، فلفل، زردچوبه و روغن‌زیتون کنید. حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید تا مواد به خورد تکه‌های ماهی بروند،
۲
سپس آنها را لوله کنید. هر کدام از رول‌ها را با یک خلال‌دندان محکم کنید. در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید، سپس تکه‌های ماهی را داخل آن سرخ کنید.
۳
برنج را از نیم ساعت قبل در آب جوش خیس کنید. در یک قابلمه مقداری آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید. آب برنج را دور بریزید، سپس برنج را داخل قابلمه بریزید. در آخر پخت برنج، سبزی را اضافه کرده و به‌آرامی هم بزنید. صبر کنید تا برنج و سبزی با هم جوش بخورند و نرم شوند سپس آنها را داخل سبدی بریزید و کنار بگذارید
۴
در یک کاسه بزرگ ماست، روغن، زعفران محلول در آب و به میزان لازم نمک و فلفل بریزید. ۴ عدد زرده و ۲ عدد سفیده تخم‌مرغ را هم اضافه کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید. حالا مخلوط برنج و سبزی را اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند.
۵
قابلمه یا تابه مورد نظرتان را با مقداری روغن چرب کنید، سپس آن را روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. حالا مخلوط برنج را داخل آن بریزید و دم کنید. حدود یک ساعت و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا ته‌چین شما آماده شود.
۶
وقتی ته‌چین آماده شد، آن را همراه با تکه‌های ماهی سرخ شده سرو کنید.
نظرات دستور پخت

ته چین ماهی