مواد لازم

سبزی پلو با ته دیگ کیلکا

۵
مواد اصلی
سبزی پلویی(تره،جعفری،گشنیز،شوید و سیر خرد شده)
۴۰۰ گرم
برنج
۳ پیمانه
روغن
۳/۴ پیمانه
کره
۵۰ گرم
ماهی کیلکا
۵۰۰ گرم
آرد
۲ قاشق سوپ خوری
زردچوبه
۱ قاشق چای خوری
نمک و فلفل و روغن
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

سبزی پلو با ته دیگ کیلکا

طرز تهیه

سبزی پلو با ته دیگ کیلکا

درجه سختی
زمان تهیه ۴۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
ابتدا برنج را شسته و با مقداري نمك در آب خيس كنيد. حدود دو ساعت براي خيس كردن برنج كافي است. در قابلمه‌اي مناسب آب ريخته، روي حرارت بگذاريد تا جوش بيايد. بعد از جوش آمدن آب، برنج را از آب نمك خارج كرده و به آب جوش اضافه كنيد تا نرم شود، سپس آبكش كنيد.سبزي را پس از شستن و خرد كردن در داخل دستمال پارچه‌اي خوب خشك كرده و با برنج آبكش‌شده مخلوط كنيد.
۲
ماهي كيلكا را پاك كنيد، به اين صورت كه سر و دم ماهي را جدا كنيد و بعد با فشار دادن روي شكم ماهي، دل و روده آن را از قسمت سر بيرون بكشيد، سپس ماهي‌ها را در سبد بريزيد و بشوييد.وقتي همه ماهي‌ها را به اين صورت آماده كرديد، آنها را به آرد مخلوط‌شده با زردچوبه، نمك و فلفل آغشته كنيد.
۳
ته قابلمه‌اي را كه مي‌خواهيد سبزي‌پلو را در آن درست كنيد، چرب كرده و ماهي‌ها را به حالت گرد در كف قابلمه بچينيد. بعد از اينكه كف قابلمه را كه از ماهي پر كرديد، روي آن كمي برنج ريخته و كناره‌ها و ديواره‌هاي قابلمه را هم ماهي بچينيد، در واقع ماهي‌ها را بايد در همان يك كم برنج فرو كنيد تا همه ماهي‌ها در ديواره قابلمه قرار گيرند.
۴
باقي‌مانده برنج و سبزي را در قابلمه ريخته و روي حرارت بگذاريد. وقتي همه برنج را ريختيد، كمي روغن و كره اضافه كنيد و دم‌كني بگذاريد. حدود يك ساعت حرارت بدهيد تا برنج دم بكشد و ماهي‌ها برشته و ته‌ديگ شوند؛ در واقع شما سبزي‌پلويي داريد با ته‌ديگ ماهي كيلكا.
۵
براي سرو كردن، برنج را با ته‌ديگ به شكل قالبي از قابلمه جدا كنيد و در ديس مورد نظر برگردانيد.
عکس و تصاویر ارسالی از سبزی پلو با ته دیگ کیلکا
نظرات دستور پخت

سبزی پلو با ته دیگ کیلکا