مواد لازم

سبزی پلوی مایکروفری با ماهی شوریده

۲
مواد اصلی
ماهی شوریده یا حلوا(متوسط)
۱ عدد
برنج
۲ پیمانه
سبزی پلویی خردشده(شوید،گشنیز،سیر تازه)
۳ پیمانه
گرد لیموعمانی
۱ قاشق سوپ خوری
مواد لازم برای سس
گوجه فرنگی رنده شده
۱ پیمانه
رب گوجه ‌فرنگی
۲ قاشق سوپ خوری
پودر فلفل قرمز
۱ قاشق چای خوری
سیر رنده شده
۲ حبه
آب
۱ پیمانه
روغن
۱ قاشق سوپ خوری
کلمات کلیدی

سبزی پلوی مایکروفری با ماهی شوریده

طرز تهیه

سبزی پلوی مایکروفری با ماهی شوریده

درجه سختی
زمان تهیه ۹۰
دقیقه
زمان پخت ۳۵
دقیقه
۱
برنج را خیس کنید. ماهي را با نمك، فلفل و گرد ليمو مزه‌دار كنيد و نيم ساعت در يخچال بگذاريد. براي درست كردن برنج در مايكروفر، برنج را از آب و نمكي كه در آن خيس كرده‌ايد خارج كنيد و در ظرف سراميك يا پيركس مناسبي بریزید.
۲
سبزي‌ها را خرد كرده، به برنج اضافه كنيد. نمك، روغن و كمي زردچوبه هم بریزید و به اندازه‌اي آب روي برنج و سبزي بريزيد كه يك بند انگشت بيشتر از سطح برنج باشد. مايكروفر را روي بالاترين قدرت (۹۰۰w) تنظيم كنيد. ظرف محتوي برنج و سبزي را در مايكروفر بدون درپوش حرارت دهيد. مدت زمان مناسب ۱۸ تا ۲۰ دقيقه است.
۳
مي‌توانيد يك بار در مايكروفر را باز كرده و مواد را هم بزنيد. وقتي آب برنج تمام شد، ظرف را از مايكروفر خارج كرده و برنج را هم بزنيد و دوباره در مايكروفر بگذاريد، اما اين بار در ظرف را بگذاريد.با درجه متوسط (۳۶۰w) به مدت ۱۴ دقيقه حرارت دهيد تا برنج دم بكشد.
۴
در اين فاصله ماهي را سرخ کرده و سس را درست كنيد. به اين ترتيب كه پوره گوجه‌فرنگي را در تابه با مقداري روغن تفت دهيد. رب را با آب مخلوط كرده و به تابه اضافه كنيد
۵
نمك، فلفل قرمز و سير له‌شده را هم به تابه اضافه كنيد و روي حرارت خوب هم بزنيد. بگذارید سس۱۰ دقيقه بجوشد، سپس حرارت را خاموش كرده، تا خنك شود.برنج آماده شده را در ظرف مورد نظر كشيده و يا قالب بزنيد و با ماهي سرخ‌شده و سس تند سرو كنيد.
عکس و تصاویر ارسالی از سبزی پلوی مایکروفری با ماهی شوریده
نظرات دستور پخت

سبزی پلوی مایکروفری با ماهی شوریده