مواد لازم

کوفته تبریزی گیاهی

۴
مواد اصلی
برنج
۲ پیمانه
لپه‎
۱ پیمانه
پیاز
۱ عدد
سبزی کوفته
۳۰۰ گرم
آرد نخودچی یا لپه
۳ قاشق سوپ خوری
رب گوجه ‌فرنگی
۲ قاشق سوپ خوری
زردچوبه و فلفل و ادویه
۱ قاشق چای خوری
نمک
به مقدار لازم
روغن
به مقدار لازم
مواد داخل کوفته
پیاز داغ
۳ قاشق سوپ خوری
گردو خرد شده
۱/۲ پیمانه
کشمش
۱/۲ پیمانه
آلو
۱/۲ پیمانه
قیصی
۱/۲ پیمانه
کلمات کلیدی

کوفته تبریزی گیاهی

طرز تهیه

کوفته تبریزی گیاهی

درجه سختی
زمان تهیه ۶۰
دقیقه
زمان پخت ۹۰
دقیقه
۱
برنج را بشویید و در ظرفی مناسب خیس کنید. بعد از ۵-۴ ساعت برنج را بپزید. لپه را بشویید و در یک ظرف دیگر خیس کنید. آن را هم بعد از ۵-۴ ساعت بپزید.
۲
سبزی کوفته که شامل گشنیز، جعفری، تره، ترخون و مرزه است را به خوبی بشویید و در یک سبد بریزید تا آب آن ها کشیده شود، سپس خردشان کنید.
۳
پیاز را نگینی خرد کنید و در یک تابه مناسب با مقداری روغن تفت دهید. حالا نیمی از زردچوبه و ادویه، همه رب گوجه فرنگی و مقداری نمک را به پیاز اضافه کرده ، آن ها را تفت دهید. مقداری آب داخل تابه بریزید و بگذارید چند جوش بزند، سپس آن را کنار بگذارید. سس غذا آماده است.
۴
در این زمان برنج و لپه پخته شده را چرخ یا میکس کنید. سبزی خرد شده را هم به مواد اضافه کنید، سپس مابقی ادویه، مقداری نمک و فلفل را اضافه کنید و مواد را خوب ورز دهید. کمی آرد نخودچی جهت چسبندگی مواد اضافه کنید و دوباره مواد را ورز دهید.
۵
برای آماده کردن مواد داخل کوفته، در یک تابه مناسب مقداری روغن بریزید. کشمش، آلو و قیسی را به همراه پیاز وسط آن تفت دهید، سپس گردوی خرد شده را اضافه کنید تا مواد داخل کوفته آماده شود.
۶
مقداری از مواد کوفته را بردارید و به کمک دست داخل آن را گود کنید. حالا مقداری از مواد داخل کوفته را وسط آن قرار دهید و مواد را به صورت توپ های کوچک در آورید. کوفته ها را داخل سس قرار دهید تا بپزند.
۷
وقتی کوفته ها آماده شدند آن ها را همراه با سس در ظرف مورد نظر بچینید و سرو کنید.
عکس و تصاویر ارسالی از کوفته تبریزی گیاهی
نظرات دستور پخت

کوفته تبریزی گیاهی