مواد لازم

نان شکلات صبحانه و موز

۴
مواد اصلی
موز بزرگ
۳ عدد
شکلات صبحانه
۱/۲ پیمانه
آرد
۲.۵ پیمانه
جوش شیرین
۱ قاشق چای خوری
نمک
۱ قاشق چای خوری
روغن مایع
۲/۳ پیمانه
شکر قهوه ای
۱/۲ پیمانه
شکر سفید
۱/۲ پیمانه
تخم مرغ بزرگ
۲ عدد
اسانس وانیل
۱ قاشق چای خوری
کلمات کلیدی

نان شکلات صبحانه و موز

طرز تهیه

نان شکلات صبحانه و موز

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۶۵
دقیقه
۱
ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. موزها را با پوست به مدت ۲۰-۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا پوستشان سیاه شود، سپس آن ها را از فر خارج کرده و اجازه دهید تا سرد شوند. موزهای خنک را پوست بگیرید و در سبدی قرار دهید تا آب اضافی‌شان خارج شود، سپس آن‌ها را با چنگال له کنید و كنار بگذارید.
۲
براي تهيه مايه نان، در ظرفی آرد، جوش‌شیرین و نمك را با هم مخلوط کرده و الك کنید. در ظرف ديگري روغن، شكرها، تخم‌مرغ‌ها و وانيل را با همزن برقی خوب هم بزنید. مخلوط آرد را به‌آرامی به مخلوط تخم‌مرغ اضافه کرده و با همزن دستی مواد را خوب هم بزنید تا مایه نان آماده شود.
۳
قالب را با روغن چرب کنید. کمی آرد هم داخل آن بریزید. حالا نیمی از مخلوط را داخل آن بریزید و خوب پخش کنید. توجه داشته باشید که مایه این نان سفت است.
۴
شکلات صبحانه را در قیف کیسه‌ای یا کیسه فریزر بریزید و سر آن را با قیچی برش بزنید. نیمی از آن را به‌صورت زیگزاگ روی مواد بریزید. نیمی از موزهای له‌شده را هم به‌صورت زیگزاگ روی مواد بریزید. حالا بقیه مخلوط را روی مواد بریزید و پخش کنید. بقیه شکلات و موز را هم به‌صورت زیگزاگ روی مواد بریزید.
۵
قالب را به مدت ۶۵-۶۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا نان بپزد، سپس از فر درآورده و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا نان در قالب خنک شود. نان را از قالب جدا کرده و سرو کنید.
عکس و تصاویر ارسالی از نان شکلات صبحانه و موز
نظرات دستور پخت

نان شکلات صبحانه و موز