مواد لازم

املت پنیری

۴
مواد اصلی
اسفناج
۳۰۰ گرم
سوسیس
۴۵۰ گرم
آب مرغ
۲ پیمانه
خامه صبحانه
۱/۲ پیمانه
شیر
۱/۲ پیمانه
نمک
۱/۲ قاشق چای خوری
بلغور گندم
۱ پیمانه
پنیر گودا رنده شده
۱ پیمانه
فلفل سیاه
۱/۴ قاشق چای خوری
پودر سیر
۱/۴ قاشق چای خوری
پیازچه
۳ قاشق سوپ خوری
پنیر چدار رنده شده
۱ پیمانه
تخم مرغ
۳ عدد
روغن مایع
به مقدار لازم
پیازچه و جعفری خردشده برای تزئین
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

املت پنیری

طرز تهیه

املت پنیری

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۵۰
دقیقه
۱
ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. اسفناج ها را ریز خرد کرده و با حوله آب اضافی شان را بگیرید، سپس کنار بگذارید. شیر و خامه را با هم مخلوط کرده، کنار بگذارید.
۲
آب مرغ را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید. وقتی جوش آمد، بلغور گندم را همراه با نمک و مخلوط شیر و خامه داخل آن بریزید. حرارت را کم کرده و حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید تا بلغورها بپزد و مخلوط نسبتا غلیظی حاصل شود.
۳
در این فاصله سوسیس‌ها را به اندازه دلخواه خرد کنید. در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، سپس تکه های سوسیس را داخل آن سرخ کرده، کنار بگذارید.
۴
وقتی بلغورها پخت، قابلمه را از روی حرارت بردارید، سپس بلافاصله پنیر گودای رنده شده، پودر سیر، فلفل سیاه، پیازچه و ۴/۳ پیمانه پنیر چدار رنده شده را اضافه کرده و هم بزنید تا مخلوط کاملا غلیظ شود. تکه‌های سوسیس و اسفناج های خرد شده را هم اضافه کرده، مخلوط کنید. در انتها تخم‌مرغ ها را اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند.
۵
قالب مورد نظرتان را با روغن چرب کنید و مخلوط حاصل را داخل آن بریزید. بقیه پنیر چدار را هم روی مواد بریزید، سپس قالب را به مدت ۵۰-۴۵ دقیقه داخل فر قرار دهید. وقتی املت آماده شد، قالب را از فر خارج کرده، صبر کنید تا کمی خنک شود. املت را در صورت تمایل با جعفری و پیازچه خرد شده تزئین و همراه با سس دلخواه سرو کنید.
عکس و تصاویر ارسالی از املت پنیری
نظرات دستور پخت

املت پنیری