مواد لازم

پای ماهی با نخود و سیب زمینی

۴
مواد اصلی
شیر
۴۵۰ میلی لیتر
پیازچه خرد شده
۳ عدد
نشاسته ذرت
۳ قاشق سوپ خوری
پودر خردل
۱ قاشق چای خوری
شوید خرد شده
۲ قاشق سوپ خوری
ماهی بدون تیغ
۶۰۰ گرم
نخود فرنگی پخته
۱۰۰ گرم
سیب زمینی پخته شده
۳ عدد
پنیر چدار
۱۰۰ گرم
کره آب شده
۲۵ گرم
نمک و فلفل
به مقدار لازم
روغن مایع
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

پای ماهی با نخود و سیب زمینی

طرز تهیه

پای ماهی با نخود و سیب زمینی

درجه سختی
زمان تهیه ۴۰
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
ابتدا ماهی را به صورت تکه های ۳ سانتی متری خرد کنید. در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. تکه های ماهی را آغشته به نمک و فلفل کنید، سپس داخل تابه قرار دهید تا سرخ شوند.
۲
در یک تابه گود مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، سپس پیازچه های خرد شده را داخل آن تفت دهید. بعد از ۲-۱ دقیقه شیر را اضافه کرده و حرارت اجاق گاز را کم کنید. نشاسته ذرت را در مقدار کمی آب حل کنید، سپس به مواد اضافه کنید. پودر خردل، شوید خردشده و مقداری نمک و فلفل هم بریزید. مواد را به آرامی با هم مخلوط کنید. صبر کنید تا سس غلیظ شود.
۳
وقتی سس به غلظت مناسب رسید، تکه های ماهی سرخ شده و نخودفرنگی های پخته را اضافه کرده و به آرامی هم بزنید. در انتها پنیر چدار را اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید تا پنیر آب شود، سپس تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.
۴
فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. سیب زمینی های پخته را پوست بگیرید و داخل ظرفی خوب له کنید. کره آب شده و مقداری نمک و فلفل هم اضافه کرده و خوب هم بزنید تا پوره نرمی حاصل شود.
۵
حالا پای را آماده کنید. مواد داخل تابه را در ظرف مناسبی بریزید. بعد پوره سیب زمینی را روی آن ها بریزید و به آرامی پخش کنید تا مواد را کاملا بپوشاند. ظرف را به مدت ۳۰ دقیقه داخل فر قرار دهید. بعد از این زمان، شعله بالای فر را روشن کنید تا سیب زمینی ها طلایی شوند، سپس پای را از فر خارج کرده و سرو کنید.
نظرات دستور پخت

پای ماهی با نخود و سیب زمینی