مواد لازم

کیک سیب با خامه دارچینی

۸
مواد اصلی
آرد
۳ پیمانه
بیکینگ پودر
۲ قاشق چای خوری
پودر دارچین
۱ قاشق چای خوری
نمک
۱/۲ قاشق چای خوری
کره نرم شده(227 گرم)
۱ پیمانه
تخم مرغ بزرگ
۴ عدد
شکر پودر شده
۲ پیمانه
عصاره وانیل
۲ قاشق چای خوری
شیر
۱ پیمانه
سیب (مکعبی خرد شده)
۳ پیمانه
مواد لازم
سفیده تخم مرغ
۶ عدد
شکر پودرشده
۲ پیمانه
کره نرم شده
۳ پیمانه
عصاره وانیل
۲ قاشق چای خوری
پودر دارچین
۳/۴ قاشق چای خوری
مواد لازم
شکر قهوه ای
۳/۴ پیمانه
کره
۶ قاشق سوپ خوری
شربت ذرت
۱ قاشق سوپ خوری
خامه
۱/۳ پیمانه
عصاره وانیل
۱ قاشق چای خوری
نمک
کمی
کلمات کلیدی

کیک سیب با خامه دارچینی

طرز تهیه

کیک سیب با خامه دارچینی

درجه سختی
زمان تهیه ۱۲۰
دقیقه
زمان پخت ۳۵
دقیقه
۱
فر را با دمای۱۷۵ درجه سانتی‌گراد گرم كنيد.كف ۲ عدد قالب ٢٠ سانتي‌متری را چرب كنيد، سپس با كاغذ روغني بپوشانید. كناره‌هاي قالب‌ها را چرب كرده و آغشته به آرد کنید. قالب‌ها را كنار بگذاريد.
۲
یک پیمانه آرد را کنار بگذارید. باقيمانده آرد را با بیكينگ‌پودر، دارچين و نمك مخلوط كرده، آن را هم كنار بگذاريد. با استفاده از همزن برقي، كره را حدود یک دقیقه بزنيد تا نرم شود، سپس شكر و وانیل را اضافه كنيد. سرعت همزن را روي متوسط تنظيم كرده و آنقدر هم بزنيد تا مخلوط نرمی حاصل شود.
۳
در این مرحله سرعت همزن را كم كرده و سپس تخم‌مرغ ها را دانه دانه به مخلوط اضافه كنيد. حالا مخلوط آرد را كم‌كم همراه با شير به مواد اضافه كنيد و با دور كند هم بزنيد تا کاملا با هم مخلوط شوند. سيب‌ها را همراه با آردی که کنار گذاشته بودید، به مخلوط اضافه كرده و خوب هم بزنيد تا تكه هاي سيب همه جاي مايه به‌صورت يكسان پخش شوند.
۴
مايه كيك را بين۲ قالب تقسيم كنيد. قالب‌ها را به مدت ۳۵-۳۲ دقيقه در فر بگذاريد تا کیک‌ها بپزند. وقتي روي كيك طلائي شد يا خلال دندان از داخل كيك تميز بيرون آمد، كيك آماده است. قبل از اينكه كيك‌ها را از قالب‌هايشان در بياوريد، بگذاريد ۲۰-۱۵ دقيقه خنك شوند.
۵
دستور تهیه خامه دارچینی:سفيده‌ها را همراه با شكر مخلوط کنید، سپس آن را روی حرارت بخار آب قرار داده و به هم زدن ادامه دهید. در حالي‌كه مواد را هم می‌زنید، حرارت را افزايش داده تا دماسنج، دماي ٧٠ درجه را نشان بدهد، سپس آن را از روی حرارت آب جوش بردارید و به مدت ۱۰-۸ دقیقه با سرعت بالای همزن برقی، آنقدر بزنید تا حرارت ظرف کم شود و مخلوط نرم و درخشانی حاصل شود.
۶
سرعت همزن را کم کنید، سپس وانيل، دارچين و كره را به صورت تدريجي به مخلوط اضافه كنيد. وقتي تمام مواد به مخلوط اضافه شدند، سرعت همزن را کمی زیاد کرده و آنقدر هم بزنيد تا خامه نرمی حاصل شود. خامه را داخل یخچال قرار دهید.
۷
دستور تهیه سس تافی :كره را در ظرفي روي حرارت ملايم آب كنيد، سپس شربت ذرت و شكر قهوه‌اي را به آن اضافه كرده و هم بزنيد. حرارت را بيشتر كنيد. در حالي‌كه با قاشق چوبي مخلوط را مرتب هم مي زنيد، مخلوط را به جوش رسانده و بگذاريد به مدت ٥ دقيقه یا تا وقتي كه شكر حل شود بجوشد. ظرف را از روي حرارت برداشته و به آرامی خامه را اضافه كنيد.
۸
اين بار حرارت را كم كرده و ظرف را دوباره روي شعله بگذاريد. مخلوط را آرام و مداوم هم بزنيد. اجازه دهيد مخلوط به مدت ٨ دقيقه به آرامي بجوشد. حالا ظرف را از روي حرارت برداشته و باقي مواد را به مخلوط اضافه كنيد. مخلوط نهايي را در ظرفي بریزید و بگذاريد خنك و کمی سفت شود.
۹
طریقه آماده کردن كيك:وقتي كيك‌ها كاملا خنك شدند، هر کدام را به‌صورت افقي از وسط نصف كنيد. يكي از تكه‌ها را روي ظرف كيك گذاشته و حدود یک پيمانه از خامه دارچینی را روي آن پخش كنيد. اين كار را براي ساير لايه‌هاي كيك تكرار كنيد. لایه‌ها را روی هم بگذارید، سپس دور تا دور كيك را با خامه بپوشانيد و به مدت ۲۰-۱۵ دقيقه در يخچال قرار دهيد تا سرد شود.سپس دور تا دور كيك را با خامه بپوشانيد و به مدت ۲۰-۱۵ دقيقه در يخچال قرار دهيد تا سرد شود.
۱۰
به محض اينكه سس تافي سرد شد اما همچنان حالت مايع داشت، با احتياط سس را روي لبه‌هاي كيك خنك‌شده بريزيد. مقداری از سس را در مركز كيك ريخته و با استفاده از پشت قاشق آن را به نرمي در سرتا سر كيك پخش كنيد. باقيمانده خامه را با باقي مانده سس تافي مخلوط كرده و سپس آن را داخل ماسوره ستاره‌اي شكل بریزید و روي كيك را تزئین کنید.
سایر نکات

کیک سیب با خامه دارچینی

برای تهیه این کیک بهتر است از قلب های کمربندی استفاده کنید. این نوع قالب ها را از فروشگاه های لوازم قنادی می توانید تهیه کنید.
شربت ذرت را هم همی توانید از فروشگاه های لوازم قنادی تهیه کنید.
به ازای هر یک پیمانه شربت ذرت، یک و یک چهارم پیمانه شکر را در یک چهارم پیمانه آب داغ حل کرده و استفاده کنید.
به جای عصاره وانیل می توانید از همان مقدار پودر وانیل استفاده کنید.
برای اینکه کیک به طور یکنواخت پف کند، بهتر است آرد، بیکینگ پودر، پودر دارچین و نمک را 3-2 بار الک کنید.
نظرات دستور پخت

کیک سیب با خامه دارچینی