مواد لازم

کیک پرتقال با کرم

۶
مواد اصلی
کره (به دمای اتاق رسیده)
۱.۵ پیمانه
شکر
۱.۵ پیمانه
بیکینگ پودر
۲/۱/۴ قاشق چای خوری
نمک
۱.۵ قاشق چای خوری
آرد
۳ پیمانه
پوست پرتقال رنده شده
۱.۵ قاشق چای خوری
مارمالاد پرتقال
۳/۴ پیمانه
پودر پسته
۱/۴ پیمانه
آرد (برای قالب)
۲ قاشق سوپ خوری
کره آب شده(برای قالب)
۱ قاشق سوپ خوری
مواد لازم برای کرم
پودر شکر
۱.۵ پیمانه
خامه فرم گرفته
۱/۴ پیمانه
پوست پرتقال رنده شده
۱/۸ قاشق چای خوری
پسته خردشده
۲ قاشق سوپ خوری
کلمات کلیدی

کیک پرتقال با کرم

طرز تهیه

کیک پرتقال با کرم

درجه سختی
زمان تهیه ۴۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
کره را داخل ظرفی بریزید و با همزن برقی آن را خوب بزنید تا نرم شود، سپس شکر را کم کم اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید تا مخلوط نرم و یکدستی حاصل شود. حالا باید تخم‌مرغ‌ها را دانه‌دانه اضافه کنید و بعد از هر تخم‌مرغ، مواد را خوب با هم مخلوط کنید.
۲
فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید. در ظرفی دیگر آرد، بیکینگ‌پودر و نمک را با هم الک کنید. ۳/۱ مخلوط آرد را به مواد اضافه کنید و به‌آرامی هم بزنید. حالا باید نیمی از شیر را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید. حالا ۳/۱ دیگر آرد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا در مواد حل شود،
۳
سپس بقیه شیر را اضافه کنید و هم بزنید. در انتها بقیه آرد را اضافه کنید . مواد را خوب با هم مخلوط کنید. مارمالاد پرتقال ، تکه‌های پسته و رنده پوست پرتقال را هم در این زمان اضافه کنید. مواد را به‌آرامی با هم مخلوط کنید تا مایه کیک آماده شود.
۴
قالب کیک را با کره آب‌شده چرب کنید. مقداری آرد هم داخل قالب بریزید. حالا مایه کیک را داخل قالب بریزید و آن را به مدت ۶۰-۵۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا کیک بپزد و آماده شود.
۵
در این فاصله کرم را آماده کنید. شکر، رنده پوست پرتقال و نیمی از خامه را با همزن برقی بزنید تا کاملامخلوط شود، سپس بقیه خامه را اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید، سپس آن را داخل یخچال بگذارید.
۶
وقتی کیک آماده و کاملا سرد شد، کرم را روی آن بریزید. کیک را با تکه‌های پسته و در صورت تمایل تکه‌های پرتقال تزئین و سرو کنید.
نظرات دستور پخت

کیک پرتقال با کرم