مواد لازم

شیرینی مربایی با طعم گیلاس

۸
مواد اصلی
آرد
۲ پیمانه
نشاسته ذرت
۱/۳ پیمانه
پودر شکر
۱/۳ پیمانه
کره
۲۲۵ گرم
وانیل
۱ قاشق چای خوری
مواد لازم
گیلاس خردشده
۲ پیمانه
پودر شکر (100 گرم)
۱/۲ پیمانه
نشاسته ذرت
۲ قاشق سوپ خوری
آب
۲ قاشق چای خوری
کلمات کلیدی

شیرینی مربایی با طعم گیلاس

طرز تهیه

شیرینی مربایی با طعم گیلاس

درجه سختی
زمان تهیه ۷۰
دقیقه
زمان پخت ۱۵
دقیقه
۱
آرد ، وانيل و نشاسته ذرت را با هم مخلوط كرده و كنار بگذاريد. كره را با همزن برقی بزنيد تا سفيد و نرم شود. (به ياد داشته باشيد كه كره را يك ساعت قبل از آماده سازي شيريني ها از یخچال بيرون بیاورید)
۲
به تدريج مخلوط آرد را به كره اضافه كرده و هم بزنيد تا مواد حالت خميری به خود بگيرد. خمير را روی كاغذ روغني قرار داده و یک کاغذ دیگر روي آن بگذاريد. خمير را رول كرده تا ضخامتش به ٦ ميلي‌متر برسد. حالا باید خمیر را براي چند ساعت يا يك روز داخل يخچال بگذاريد.
۳
بعد از زمان ذکرشده، خمير را باز کرده و با قالب شيريني مورد نظرتان، آن را قالب بزنيد. براي این نوع شیرینی‌های مربایی، بايد از قالب های دو تكه اي استفاده كنيد. شيريني ها را چند ساعتي در يخچال بگذاريد تا سفت شوند. شيريني هاي برش خورده را به مدت ١٥ دقيقه در فر که از قبل با دمای ١٧٥ درجه سانتی‌گراد گرم شده است قرار دهید. طلايي شدن لبه هاي شيريني نشانه آماده بودنشان است. 
۴
در این فاصله مربا را آماده کنید: گيلاس‌ها را در ظرفي ريخته و روي حرارت ملايم قرار دهيد و آن‌ها را به‌مدت ۴ دقیقه مرتب هم بزنيد تا كمي آب‌شان را از دست بدهند، سپس شكر و نشاسته ذرت را اضافه كرده و ۲ دقیقه دیگر هم بزنید. مخلوط بايد کاملا غليظ شود. بعد از اینکه مربا به غلظت مورد نظر رسید، ظرف را از روي حرارت بردارید و بگذارید مربا قبل از قرار گرفتن ميان شيريني‌ها خنك شود.
عکس و تصاویر ارسالی از شیرینی مربایی با طعم گیلاس
نظرات دستور پخت

شیرینی مربایی با طعم گیلاس