مواد لازم

خورش بروکلی و گوجه سبز

۵
مواد اصلی
بروکلی بدون ساقه
۱۵۰ گرم
رب انار ملس
۴ قاشق سوپ خوری
مرغ
۵ تکه
پیاز خردشده
۱ عدد
گوجه سبز ترش و درشت
۳۰ عدد
روغن مایع
به مقدار لازم
نمک و فلفل و زرد چوبه
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

خورش بروکلی و گوجه سبز

طرز تهیه

خورش بروکلی و گوجه سبز

درجه سختی
زمان تهیه ۰
دقیقه
زمان پخت ۱۲۰
دقیقه
۱
تکه‌های مرغ را آغشته به نمک، فلفل و زردچوبه کرده و بگذارید ۳۰ دقیقه بمانند. در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، سپس پیاز ریز خردشده را داخل آن تفت دهید. وقتی نرم و طلایی شد، پیاز را از داخل تابه خارج کنید و در ظرفی بریزید.
۲
حالا تکه‌های مرغ را داخل تابه قرار دهید. وقتی سرخ شدند، پیازداغ را به تابه برگردانید. رب انار را هم اضافه کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کرده و تفت دهید، سپس یک لیوان آب جوش داخل تابه بریزید. به میزان لازم نمک و فلفل هم اضافه کنید. درِ تابه را بگذارید و صبر کنید تا تکه‌های مرغ کاملاً بپزند.
۳
در این فاصله گوجه‌سبزها را خوب بشویید و کنار بگذارید. بروکلی را به‌صورت تکه‌های ۴-۳ سانتی‌متری خرد کرده و آن‌ها را بلانچ کنید (توضیح بلانچ کردن در پایین دستور آمده است). ۳۰ دقیقه آخر پخت، گوجه‌سبزها و تکه‌های بروکلی را به خورش اضافه کنید. ا
۴
از اینجا به بعد خورش را نباید زیاد هم بزنید. فقط با تکان دادن و چرخاندن تابه، بروکلی ها را آغشته به مواد کنید. یا اینکه تکه‌های بروکلی را با قاشق به‌آرامی جابجا کنید تا آغشته به مواد بشوند.
۵
صبر کنید تا خورش خوب جا بیفتد، سپس آن را از روی حرارت بردارید و با برنج سرو کنید.
۶
طریقه بلانچ کردن بروکلی: بروکلی های پاک و شسته شده را ابتدا در آب جوش بریزید و بعد از ۵ دقیقه آن‌ها را از آب جوش خارج کرده و بلافاصله داخل آب یخ قرار دهید، سپس آن‌ها را در سبدی بریزید.
عکس و تصاویر ارسالی از خورش بروکلی و گوجه سبز
نظرات دستور پخت

خورش بروکلی و گوجه سبز