مواد لازم

کوفته زرشک و زردآلو

۴
مواد اصلی
زردآلو متوسط
۳-۴ عدد
گوشت چرخ کرده
۳۰۰ گرم
برنج پخته
۱ پیمانه
لپه‎ نیم پز آسیاب شده
۴ قاشق سوپ خوری
تخم مرغ کامل
۱ عدد
سفیده تخم مرغ
۱ عدد
پیاز رنده شده
۱ عدد
زرشک
۲ قاشق سوپ خوری
گردو خردشده
۲-۳ قاشق سوپ خوری
سبزی معطر(ریحان و مرزه)
۳ قاشق سوپ خوری
پیاز داغ
۲-۳ قاشق سوپ خوری
رب گوجه ‌فرنگی
۳ قاشق سوپ خوری
روغن مایع
به مقدار لازم
نمک و فلفل و زرد چوبه
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

کوفته زرشک و زردآلو

طرز تهیه

کوفته زرشک و زردآلو

درجه سختی
زمان تهیه ۱۵
دقیقه
زمان پخت ۸۰
دقیقه
۱
زردآلوها را خرد کنید و داخل ظرف مناسبی بریزید. پیازداغ، زرشک شسته شده و گردوی خرد شده را هم بریزید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا مایه وسط کوفته ها آماده شود، سپس آن را کنار بگذارید.
۲
در ظرف دیگری گوشت چرخ کرده، پیاز رنده شده، سبزی معطر، تخم مرغ کامل، سفیده تخم مرغ اضافه، لپه، برنج، نمک، فلفل و زردچوبه را مخلوط کنید و حدود ۵ دقیقه ورز دهید تا مواد چسبندگی لازم را پیدا کنند.
۳
مقداری از مخلوط گوشت را بردارید و آن را گود کنید، سپس مقداری از مخلوط زردآلو داخل آن بریزید. دستتان را آغشته به آب سرد کنید و به آرامی کوفته ها را گرد کنید. وزن تقریبی هر کوفته باید حدود ۲۰۰ گرم شود.
۴
در قابلمه مناسبی روغن و رب را کمی تفت دهید، سپس ۳ لیوان آب اضافه کنید و صبر کنید تا جوش بیاید. حرارت را کم کنید و کوفته ها را به آرامی داخل قابلمه قرار دهید. دقت کنید که نباید درِ قابلمه را بگذارید چون کوفته ها بلافاصله ترک می خورند.
۵
زمانی که یک طرف کوفته ها خودشان را گرفتند، به آرامی آن ها را بر گردانید و بگذارید طرف دیگرشان هم بپزد. اگر کوفته ها به آب بیشتری نیاز داشتند، کمی آب گرم اضافه کنید تا کاملا بپزند. صبر کنید تا کوفته ها آماده شوند و سس غلیظی حاصل شود.
۶
کوفته ها را داخل ظرف مورد نظرتان بریزید و سرو کنید.
تصاویر مراحل تهیه

کوفته زرشک و زردآلو

نظرات دستور پخت

کوفته زرشک و زردآلو