مواد لازم

کنگر پلو با رشته

۴
مواد اصلی
برنج
۲ پیمانه
کنگر پاک شده
۳۰۰ گرم
رشته (پلویی)
۲۰۰ گرم
زعفران دم کرده
۶ قاشق سوپ خوری
پیاز
۲ عدد
مرغ
۴-۵ تکه
گردو
۲۰۰ گرم
کشمش
۲۰۰ گرم
نمک و روغن
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

کنگر پلو با رشته

طرز تهیه

کنگر پلو با رشته

درجه سختی
زمان تهیه ۵۰
دقیقه
زمان پخت ۷۰
دقیقه
۱
برنج را بشویید و با آب و مقداری نمک خیس کنید.کنگرهای پاک شده را بشویید و در سبدی بریزید تا آب اضافی شان گرفته شود. حالا آن ها را به صورت خلال های پهن و بزرگ خرد کنید.
۲
در یک تابه گود مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید. یک عدد پیاز را نگینی خرد کنید و داخل تابه بریزید. هنگام سرخ کردن پیاز، کنگر را هم اضافه کنید. مقداری نمک هم بریزید. برای اینکه کنگرها رنگ و طعم بهتری بگیرند دو قاشق سوپ خوری زعفران دم کرده به کنگرهای سرخ شده اضافه کنید.
۳
در این فاصله که کنگرها همراه پیاز در حال سرخ شدن هستند، پیاز دوم را پوست بگیرید و خرد کنید. در قابلمه دیگری مقداری روغن بریزید و روی حرارت قراردهید، سپس پیاز خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید. بعد از ۲-۱ دقیقه فیله های مرغ را همراه با مقداری نمک اضافه کنید و کمی تفت دهید، سپس بقیه زعفران دم کرده را اضافه کنید، درِ قابلمه را بگذارید و صبر کنید تا فیله ها با حرارت کم پخته و سرخ شوند.
۴
یک قابلمه مناسب را با مقداری آب پر کنید و روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید، سپس برنج را داخل آن بریزید. بعد از اینه برنج کمی جوش خورد، رشته ها را اضافه کنید و بگذارید همراه با برنج نیم پز شوند، سپس مخلوط برنج و رشته را آبکش کنید.
۵
مقداری روغن داخل قابلمه بریزید. چند تکه نان یا چند برش سیب زمینی برای ته دیگ کف قابلمه بچینید. حالا مخلوط برنج و رشته را داخل قابلمه بریزید، درِ قابلمه را بگذارید و صبر کنید تا برنج دم بکشد. در این فاصله کشمش و گردو را جداگانه در مقداری روغن تفت دهید و کنار بگذارید.
۶
رشته پلو را در ظرف مورد نظرتان بریزید، آن را با کنگر، کشمش، گردو و فیله های مرغ تزئین و سرو کنید.
عکس و تصاویر ارسالی از کنگر پلو با رشته
نظرات دستور پخت

کنگر پلو با رشته