مواد لازم

اسموتی یخی ژله ای

۱۲
مواد اصلی
ژله آلبالو
۱ بسته
ژله بلوبری
۱ بسته
شکر
۱ پیمانه
آب جوش
۲ پیمانه
آب سرد
۲ پیمانه
خامه فرم گرفته
۱۵۰ گرم
یخ خردشده
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

اسموتی یخی ژله ای

طرز تهیه

اسموتی یخی ژله ای

درجه سختی
زمان تهیه ۰
دقیقه
زمان پخت ۰
دقیقه
۱
برای آماده کردن لایه قرمز، ژله آلبالو را با نصف پیمانه شکر در ظرفی مخلوط کنید، سپس آب جوش را بریزید و هم بزنید تا ژلاتین کاملا حل شود. در انتها آب سرد و چند تکه یخ خردشده بریزید و به هم زدن ادامه دهید. حالا باید داخل ۱۶-۱۲ عدد قالب بستنی، مخلوط را بریزید؛ طوری که حدود ۳/۱ قالب‌ها را پُر کند. قالب‌ها را به مدت یک ساعت داخل فریزر قرار دهید.
۲
بعد از این زمان قالب‌ها را خارج کنید. خامه فرم‌گرفته را داخل ظرفی بریزید و با سرعت بالای همزن برقی آن را خوب بزنید، سپس ۳/۱ دیگر قالب‌ها را با آن پُر کنید. قالب‌ها را به مدت یک ساعت داخل فریزر قرار دهید.
۳
حالا باید لایه آخر را آماده کنید. ژله بلوبری را با بقیه شکر مخلوط کنید، سپس یک پیمانه آب جوش بریزید و هم بزنید تا ژله کاملا حل شود. در انتها یک پیمانه آب سرد و چند تکه یخ خردشده اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید.
۴
قالب‌ها را از فریزر خارج کنید و بقیه حجم آن‌ها را با ژله آبی پُر کنید. قالب‌ها را داخل یخچال قرار دهید تا ژله آخر کمی خودش را بگیرد، سپس قالب‌ها را خارج کنید، داخل مخلوط، چوب بستنی‌ها را فرو کنید و سپس قالب‌ها را به مدت ۴ ساعت داخل فریزر قرار دهید تا بستنی‌ها آماده شوند.
۵
موقع سرو قالب‌ها را داخل آب گرم قرار دهید تا بستنی‌ها به راحتی از قالب ها خارج شوند.
سایر نکات

اسموتی یخی ژله ای

زمان آماده‌سازی 8 ساعت
نظرات دستور پخت

اسموتی یخی ژله ای