عکس کیک سیب و گردو
کیک خوشمزه ای که میتوتید برای عصرونتون آماده کنید که بسیار مقوی است
...
مواد لازم

کیک سیب و گردو

۶
مواد اصلی
آرد
۲ پیمانه
شکر
۳/۴ پیمانه
روغن مایع
۳/۴ پیمانه
تخم مرغ
۳ عدد
سیب رنده شده
۲ پیمانه
وانیل
۱/۴ قاشق چای خوری
بیکینگ پودر
۱.۵ قاشق مربا خوری
مغز گردو خردشده
۱/۳ پیمانه
کلمات کلیدی

کیک سیب و گردو

کیک سیب کیک گردو عصرانه میان وعده صبحانه
طرز تهیه

کیک سیب و گردو

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۴۵
دقیقه
۱
طبق روال تهیه همه کیک هایی که درست میکنیم ابتدا مواد خشکمون یعنی آرد و بکینگ پودر رو با هم مخلوط می کنیم و دو تا سه بار از الک رد می کنیم. سپس قالب رو کاغذ روغنی میندازیم و دیواره هاش رو با اندکی روغن چرب می کنیم.
۲
فر رو روشن می کنیم و روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم می کنیم. حالا برای ابتدای کار تخم مرغ ها رو داخل یک طرف مناسب میشکنیم و شکر رو کم کم و به تدریج بهشون اضافه می کنیم.
۳
بعد از اینکه دونه های شکر در تخم مرغ ها حل شد و صدای زبریشون شنیده نمیشد وانیل رو اضافه میکنیم.
۴
همزدن شکر رو به اندازه ای ادامه میدیم که مخلطومون حجم محسوس پیدا کنه و رنگش کرم رنگ بشه. حالا نوبت اضافه کردن روغن هست. روغن رو اضافه  میکنیم و در حد مخلوط شدن مواد رو با هم هم میزنیم.
۵
سپس آرد رو در دو تا سه مرحله اضافه می کنیم و با دور کند همزن و در حد اینکه آرد کاملا به خورد مخلوطمون بره با هم مخلوطشون می کنیم.
۶
و بعد سیب های رنده شده که حتماً با دنده درشت باید اون رو رنده کنین به مخلوط کیکمون اضافه می کنیم و با کمک لیسک مواد رو با هم فولد میکنیم. سیب های رنده شده بلافاصله در تماس با هوا تغییر رنگ میدن و تیره میشن. نگران نباشین و کار رو ادامه بدین.
۷
مرحله بعدی اضافه کردن گردوی خرد شده هست. من اون ها رو خیلی ریز نکردم چون دلم میخواد موقع میل کردن زیر دندن حسشون کنم ولی شما اگر دوست داشتین میتونی اون رو حسابی ریز کنین و بعد به مخلوط اضافه کنین.
۸
حالا مخلوط کیک آماده شده رو داخل قالب می ریزیم و داخل فر قرار میدیم تا با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد برای ۴۵ دقیقه بپزه.
نظرات دستور پخت

کیک سیب و گردو