عکس کیک خرما سوپرایز
یک کیک فوق العاده لذیذ و زیبا
...
مواد لازم

کیک خرما سوپرایز

۱۲
مواد اصلی
تخم مرغ
۵ عدد
شکر
۱ لیوان
وانیل
۱/۴ قاشق چای خوری
روغن مایع
۱ لیوان سرخالی
شیر
۱ لیوان
خرما
۱۰ عدد
آرد
۲ لیوان
بیکینگ پودر
۳ قاشق مربا خوری
گردو و خرما(برای وسط کیک)
به مقدار لازم
آرد (برای خمیر غلیظ)
۳ قاشق غذا خوری
دارچین (برای روی خرما)
کمی
سس کارامل
0
شکر
۴ قاشق سوپ خوری
آب
۱ قاشق سوپ خوری
عسل
۱ قاشق سوپ خوری
خامه صبحانه
۱۵۰-۲۰۰ گرم
کلمات کلیدی

کیک خرما سوپرایز

طرز تهیه

کیک خرما سوپرایز

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
ابتدا تخم مرغها را کمی زده تا کف کند بعد وانیل و شکر را افزوده با همزن زده تا کرم رنگ و کشدار شود بعد روغن را افزوده بعد شیر خرما «یک لیوان شیر را با ۱۰ تا خرما میکس کرده» را اضافه کرده همزن را کنار گذاشته.
۲
آرد و بکینگ پودر را با هم الک کرده و کم کم به مواد قبل اضافه کرده و با لیسک در یک جهت مخلوط کرده خمیر را دو قسمت کرده به یک قسمت ۳ قاشق آرد اضافه کرده تا کمی غلیظ شود قالب را چرب کرده و کاغذ روغنی انداخته و یا اگر از قالب میان تهی استفاده کردیم با کره چرب کرده و آرد پاشی میکنیم .
۳
خمیر غلیظ را ته قالب ریخته و روی خمیر خرماهایی که هسته آنها را درآورده و گردو گذاشتیم چیده و روی خرماها کمی دارچین پاشیده و بعد خمیر باقی مانده را روی خرماها ریخته و در فر ۱۷۰ درجه به مدت یک ساعت قرار داده تا بپزد بعد از سرد شدن روی کیک سس کارامل ریخته .
۴
برای سس کارامل: شکر و آب و عسل را با هم مخلوط کرده روی حرارت قرار داده تا زمانی که رنگ کارامل خرمایی تیره شود بعد خامه را افزوده مخلوط کرده تا یکدست شود. نکته ..اول ۱۵۰ گرم از خامه را اضافه کنید اگر غلظت مواد خوب بود بقیه خامه را استفاده نکنید ولی اگر خیلی سفت بود کم کم بقیه خامه را اضافه کنید بعد سس کارامل را روی کیک ریخته و نوش جان
سایر نکات

کیک خرما سوپرایز

2 لیوان آرد برابر با 300 گرم - 1 لیوان شکر برابر با 200 گرم
نظرات دستور پخت

کیک خرما سوپرایز