هدی پیرشاه
هدی پیرشاه

دستور پختی یافت نشد

#کاپ_کیک_توت_فرنگی
هدی پیرشاه
۶

#کاپ_کیک_توت_فرنگی

۲۴ خرداد ۹۶
کاپ کیک توت فرنگی
طرز تهیه 🍓🍓
آرد 1 و 1/2 پ (180 گرم)
نمک 1 ق چ
بکینگ پودر 1 ق چ
تخم مرغ 3 عدد هم دمای محیط
شکر 3/4 پ (150 گرم)
کره آب شده 1/2 پ (120 میلی لیتر)
شیر 1/2پ (120میلی لیتر)
وانیل مایع 2 ق چ
توت فرنگی نگيني خرد شده به میزان لازم
گردو به میزان لازم
ابتدا فر را روی 170 درجه سانتی گراد روشن کنید. آرد و نمک و بکینگ پودر را در ظرفی مخلوط کرده و کنار بگذارید. در ظرف دیگری تخم مرغ ها و شکر و کره آب شده و شیر و وانیل را خوب هم بزنید و سپس آرد را در چند مرحله روی مواد الک کرده و مخلوط کنید. توت فرنگی های خرد شده با گردو را مخلوط کنید و رویشان پودر قند ریخته و بزارید قدری بماند.
از مواد کیک 2/3قالب کاپ کیک را پر کنید و به اندازه یک ق غ از توت فرنگی و گردوی خرد شده روی مواد کیک بریزید . و در فر به مدت 15 تا 20 دقیقه بگذارید بپزد( یا تا زمانی که کیک کامل پخته شود)
...
كيك شربتي يا كيك باقلوا
هدی پیرشاه
۳
#كيك_شربتي
با دستور شف طيبه
آرد سفید 2 لیوان، شکر 1 لیوان، ماست 1 لیوان، روغن 1 لیوان، تخم مرغ 4 عدد، هل ربع ق چ ، بیکینگ پودر 2 ق چ
برای شربت:
آب 1 لیوان، شکر 1 لیوان، گلاب ربع لیوان، زعفران 1 ق چ (باید هزینه کنید تا کیکتون خوشمزه بشه خوب!، هل ربع ق چ،
فر را روی 180 درجه سانتیگراد قرار دهید
روغن ( جامد یا مایع هر دو جواب میده) و شکر را خوب بزنید تا کاملا مخلوط شود. سپس تخم مرغها را دانه دانه اضافه کرده و با همزن خوب هم بزنید ( مقدار هم زدن در کیفیت کیک خیلی تاثیر داره) . هل را اضافه کنید
ماست را به مخلوط اضافه کرده و خوب هم بزنید ( ببینید من چقدر دارم روی خوب هم زدن تاکید میکنم! یه نکته دیگه هم اینکه ماستتون نباید ترش باشه وگرنه میبره! و بعد کیکتون پودر میشه!)
آرد را با بیکینگ پودر الک کرده و به مواد اضافه کنید ( در این مرحله نباید زیاد هم بزنید. اما باید دقت داشته باشید که هیچ گلوله آردی در مخلوط باقی نمونه چون بعد از پخت ، زیر دندون میاد و مزه اش تلخ میشه)
درون سینی فر و یا قالب رولت کاغذ روغنی انداخته و آن را چرب کنید ( قالب با ابعاد حدودی سی در چهل سانتیمتر. اگر قالب بزرگتر باشه ضخامت کیک کمتر خواهد بود و اگر قالب کوچکتر باشه ضخامت یا ارتفاع کیک بیشتر میشه. پس ارتفاع کیک رو میتونید با تغییر سایز قالب تنظیم کنید )
مواد را توی قالب بریزید و به مدت 20 دقیقه یا تا زماني که رنگش طلایی بشه در فرقرار دهید
حالا باید شربت رو آماده کنید. لازم نیست که غلیظ باشه. آب و شکر و زعفران رو 10 دقیقه بذارید بجوشه و بعد هل رو اضافه کنید و در آخر هم گلاب.
اين قسمت خارج از دستور شف طيبه هست:👇
موادلازم جهت زرین کردن:
، زعفران دم کرده: 1 ق چ آرد: 1 ق چ ، ماست: 1ق س ، تخم مرغ کامل: 1 عدد
تمام مواد را با هم تركيب كرده و بعد از اينكه كيك را از فر بيرون آورديد از مواد زرينه با قلم موي مخصوص روي تمام سطح كيك ماليده و داخل فر قرار دهيد و فقط گريل را روشن كنيد تا رويش طلايي شود
فقط مراقب باشيد فقط طلايي شود .
...
نان با مغز مارمالاد و پنیر و شوید
هدی پیرشاه
۴
نان با مغز مارمالاد پنیر شوید🥐🥐🥐 آرد 3 لیوان /خمیر مایه 3 قاشق چایخوری
بهبود دهنده : ۱ قاشق چایخوری / تخم مرغ 1 عدد/شیر یا آب 1 لیوان/ روغن 6 قاشق غذاخوری/نمک 1 قاشق چایخوری
شکر 4 قاشق چایخوری
طرز تهیه : خمیر مایه ، شیر ولرم ( شیر گرمی که دست را نسوزاند ) و 1 قاشق چایخوری شکر را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید سپس 5 – 10 دقیقه کناری قرار دهید تا خمیر مایه عمل کند ( کف کند ).
تخم مرغ ، باقی مانده شکر ، روغن و نمک را داخل کاسه دیگری بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شوند ، سپس بهبود دهنده را اضافه كرده كمي هم زده،خمير مایه را با چند قاشق آرد را مخلوط کنید و به مواد تخم مرغی اضافه کنید ، کمی هم بزنید تا مواد ترکیب شوند سپس باقی مانده آرد را اضافه کنید.
پس از مخلوط کردن مواد را با دست ترکیب کنید تا خمیر جمع شود ، روی سطح کار ارد بپاشید و خمیر را روی سطح کار قرار دهید ، خمیر را 10 دقیقه ورز دهید ( مکرر روی سطح کار بکوبید و باز کنید ) ، آنقدر ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید.داخل کاسه ای را چرب کنید و خمیر را داخل کاسه قرار دهید ، روی خمیر را بپوشانید و در جای گرمی 1 ساعت استراحت دهید تا حجم خمیر 2 برابر شود ، پس از آماده شدن پف خمیر را با فشار دست بگیرید.این خمیر بسیار خوش دست بوده و کار با آن بسیار راحت است ، بافت و ماندگاری خوبی دارد و میتوانید تا چند روز در یخچال و داخل کیسه فریزر بسته بندی و نگهداری اش کنید.این خمیر بسیار ترد و سبک است و مناسب برای انواع غذاها ، پیراشکی ، کلوچه ، نان صبحانه ، نان شکم پر ، پیتزا و … است ، حتی میتوانید آن را در روغن سرخ کنید ، این خمیر جادویی خمیری همه کاره است.
وقتی خمیر درست شد ، گلوله هایی از خمیر برداشته و با دست کمی وسط خمیر را گود کرده و از هر مارمالادی که دوست داشتید میزارید.
از ترکیب پنیر و شوید هم استفاده کردم.
.در نهایت گلوله خمیر را جمع کرده داخل سینی گذاشته .
سپس بیست دقیقه مجدد به گلوله ها استراحت بدید ، در این زمان حجم گلوله ها بیشتر می شود.
سپس رومال زرده تخم مرغ + زعفران+شیر زده و در دمای ۱۷۵ سانتی گراد به مدت ۲۳ دقیقه در فر گذاشته .برای طلایی تر شدن قسمت روی نان، کمی گریل بالای فر را روشن کرده، مراقب باشید روی نان ها نسوزد.
نکته: یک ربع قبل فر را روشن کنید.
...
 دسر کادایف با کرم شیر عسلی
هدی پیرشاه
۱۲
دسر_کادایف_با_کرم_شیرعسلی

مواد لازم
رشته کادایف:۱۵۰گرم
کره :۵۰گرم
شکر:۳ق.غ
‎کادایف را با آب کمی مرطوب کنید و روی آن یک حوله مرطوب تا نرم شود قرار دهید و به مدت 30 دقیقه صبر کنید.
کره را در ماهیتابه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا آب شود. رشته ها را با دست به صورت تکه های 3-2 سانتی خرد کنید و همراه شکر داخل تابه بریزید و مرتب هم بزنید.
یک نکته خیلی مهم:
مراقب باشید کادایف که سر گاز هست ته نگیره و نسوزه مدام هم بزنید تا کمی طلایی شود.
مواد لازم:
شیر عسلی صنعتی (شیر و عسل نه ها!!) : 1 قوطی 400 گرمی
نشاسته ذرت: ۴ق.غ
شیر: 1 پیمانه
وانیل : 1 ق چایخوری
خامه: 100 گرم (برای خوشمزه تر و پر کالری تر کردنش به دلخواه)
طرز تهیه کرم شیرعسلی
طرز تهیه:
داخل یک ظرف نشاسته ذرت را در شیر سرد حل کرده و روی شلعه گذاشته و کم کم شیرعسلی را می ریزیم و همزمان هم می زنیم تا یکدست بشه.
نکته:
مرتب هم بزنید تا نشاسته ذرت ته نگیره.
اگر از خامه استفاده می کنین، خامه هم دما با مواد رو هم کم کم اضافه کنین (صاف از توی یخچال در نیارین و بریزین داخلش!...)همون شروع کار تصمیم بگیرین که خامه می ریزین یا نه که از اول بیرون بذارین.
اینقدری باید روی گاز باشد تا غلیظ شود.
سپس یک لایه از رشته کادایف را ته ظرف ریخته که ضخامت بالا آمدن رشته ها بستگی به خودتان دارد، سپس از کرم شیرعسلی روی رشته ها ریخته و بعد مجدد از رشته کادایف روی کرم می ریزیم.
این دسر را به صورت لیوانی و تک نفره هم می توان سرو کرد.
اگر مقدار نشاسته ذرتی که اضافه کردید دیدید غلظت نگرفت باز هم کمی اضافه کنید منتها اول کمی در اب یا شیر سرد حل کنید.
با انواع کرم مثل کرم پاتیسیر ، کرم وانیلی و کرم پنیری می تونید درست کنید.
اگر می خواین قالبی دربیارید حتما کف قالب یا ظرف رو چرب کنید و بعدش برای برگرداندن اول با چاقو دور تا دور دسر رو از قالب جدا کنید و بعد برگردونید.

نگید نگفتم😄
التماس دعا
...
دسر کاسترد میوه ای
هدی پیرشاه
۶

دسر کاسترد میوه ای

۱۸ خرداد ۹۶
کرم کاسترد میوه ای

انواع ميوه:به اندازه دلخواه
پودر كاسترد:۴ ق.غ
شیر سرد:۲ پیمانه
شکر:۴ الی ۶ ق.غ
وانیل:۱/۴ق.چ
پودر کاسترد را در نصفی از شیر سرد حل کرده. بقیه شیر را با شکر در ظرفی ریخته و روی حرارت گذاشته تا به جوش اید. سپس کاسترد حل شده در شیر را اضافه کرده،مواد را هم زده تا غلظت بگیرد مثل غلظت فرنی.
از هر نوع میوه تازه و کمپوت می تونید استفاده کنید .
من از میوه تازه توت فرنگی و زردآلو استفاده کردم.
میوه ها را نگینی کرده . مقداری از آن ها را با کرم کاسترد مخلوط کرده در ظرف ریخته و بقیه میوه را روی کرم چینده و سپس داخل یخچال گذاشته تا خودش را بگیرد.
این دسر فوق العاده شیک و خوشمزه برای مهمانی هست.
نوش جان
...