mina
mina

دستور پختی یافت نشد

کیک سیب و دارچین
mina
۲۳

کیک سیب و دارچین

۱۹ آبان ۹۶
تلفیق عطر سیب و دارچین، همچنین طعم و بافت لطیف کیک بی نظیره ... کامتون شیرین و روزگارتون خوش. 🌻🌻🌻🌻🌻
...
کیک زعفرانی
mina
۷

کیک زعفرانی

۱۹ خرداد ۹۶
سلام به همگی شما دوستان عزیز. این کیک زعفرانی واقعا خوشمزه است. حتما امتحان کنید. نوش جان.

مواد لازم :
تخم مرغ 3 عدد
شكر 200گرم
روغن مایع 150میلی لیتر
آرد 225 گرم
ماست 200 گرم
بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
هل 1قاشق چایخوری
زعفران آب کرده غلیظ 2 قاشق سوپخوری
طرز تهیه :
تخم مرغ ها را به همراه شکر می زنیم تا کاملا تغییر حجم داده و کرم رنگ شود، در اواسط همزدن، هل را هم اضافه می کنیم، بعد از این مرحله، روغن مایع، ماست و سپس زعفران دم کرده را اضافه کرده و می زنیم، سپس آرد و بیکینگ پودر را که الک کرده ایم اضافه می کنیم و هم می زنیم، مواد را در قالبی که چرب و آرد پاشی کرده ایم ریخته و در فر 175 درجه به مدت تقریبا 40 دقیقه می پزیم، زمان ممکن است در فرهای مختلف کمی بیشتر یا کمتر شود، با خلال دندان تست کنید و اگر پخته بود، کیک را خارج کنید، زمان دهید تا کیک از داغی بیفتد و سپس آن را از قالب خارج کرده و روی توری سیمی قرار دهید تا کاملاً سرد شود.
برای تهیه کرم روی کیک دو قاشق غذاخوری کاستارد را به همراه یک قاشق غذاخوری شکر (در صورت تمایل می توانید دو یا سه قاشق شکر هم استفاده کنید) درون یک لیوان شیر سرد حل کنید و روی گاز قرار داده و مرتب هم بزنید تا غليظ شود، در انتهای کار یک قاشق چایخوری زعفران دم کرده غلیظ اضافه کنید، کرم را از روی حرارت برداشته و سریع هم بزنید تا کمی از داغی بیفتد و رویه نبندد، کرم را روی کیک ریخته و با پسته و.... تزیین کنید.
...
پای سیب
mina
۵

پای سیب

۱۴ آذر ۹۵
سلام دوستان. پیشنهاد می کنم این پای سیب رو درست کنید و از طعم بی نظیرش لذت ببرید.
طرز تهیه:
دویست گرم کره به دمای محیط رسیده رو با دویست گرم پودر قند خوب بزنید تا کرمی رنگ بشه، چهار عدد تخم مرغ داریم که دونه دونه به مخلوط حاصله اضافه کرده و بعد از اضافه کردن هر یک از تخم مرغها دو دقیقه با همزن مواد رو مخلوط میکنیم، صدو پنجاه گرم ماست و کمی وانیل به مواد میفزاییم، و دوباره با همزن به خوبی مواد را مخلوط میکنیم
سیصد گرم آرد رو با یک ق م بیکینگ پودر الک کرده و طی سه مرحله به مواد اضافه کرده و فقط در حد مخلوط شدن با لیستک مواد رو مخلوط میکنیم.
دو عدد سیب رو از عرض برشهای نازک زده و و در پودر دارچین میغلطانیم
یک قاشق از مواد کف قالب ریخته، یک برش سیب رویش قرار میدهیم و دوباره از مواد کیک روی آن میریزیم، دو سوم قالب پای از مواد پر میشود.
در فر گرم شده صدو هشتاد درجه به مدت سی دقیقه میپزیم.
...
نان پنیری
mina
۲۵

نان پنیری

۱۵ تیر ۹۵
سلام دوستان. طاعت و عبادت همگی قبول درگاه حق.
امروز این نان را درست کردم. بافت خیلی نرمی دارد و براحتی می توانید داخل آنرا با انواع مغز و ... پر کنید. من امروز آنرا با فیلینگ پنیر خامه ای درست کردم و جای همه شما خالی بسیار لذید و خوشمزه شد.
...
تارتلت خرمایی
mina
۴۰

تارتلت خرمایی

۹ تیر ۹۵
سلام دوستان. این تارت برای افطار و یا عصرانه همراه با چای واقعا عالیه.
طرز تهیه: برای تهیه خمیر 200 گرم آرد الک شده، 100 گرم کره مکعبی خرد شده، 50 گرم پودر قند، یک عدد زرده تخم مرغ و 1/4 قاشق چای خوری نمک را با هم مخلوط و به تدریج 2 تا 3 قاشق سوپ خوری آب سرد به آن افزوده تا خمیر جمع شود سپس خمیر را به مدت 1 ساعت در یخچال قرار می دهیم.
400 گرم خرمای بدون هسته و 2 قاشق چای خوری دارچین را در ظرفی با یکدیگر مخلوط می کنیم و آنرا کنار می گذاریم.
در ظرفی دیگر 2 عدد سفیده تخم مرغ را با همزن برقی می زنیم تا فرم بگیرد پس از آن 100 گرم شکر را به تدریج به ان افزوده و مجددا با هم زن برقی می زنیم تا کاملا با یکدیگر مخلوط شوند. 2 قاشق چای خوری دارچین،1 قاشق چای خوری هل، 100 گرم گردوی چرخ شده و 1/4 قاشق چای خوری وانیل را به مخلوط شکر و تخم مرغ افزوده و با هم زن می زنیم تا کاملا با یکدیگر مخلوط شوند سپس این مواد را داخل قیف با سر ماسوره ساده می ریزم.
خمیر تارت آماده شده را باز می کنیم و در قالب های تارت کوچک قرار می دهیم. روی خمیر ها را یک لایه مخلوط خرمایی و روی آن یک لایه مخوط تخم مرغ به وسیله قیف می ریزیم. روی مواد پودر پسته پاشیده و قالب ها را در فری که از 15 دقیقه قبل روی حرارت 180 درجه گرم شده به مدت 15 دقیقه قرار می دهیم تا تارت ها بپزند و طلایی شوند.
...
ژله خرده شیشه
mina
۸
برای تهیه از دستور پاپیون استفاده کردم. فقط برای بیس سفیدش 1 بسته ژله آلوئه ورا را در 3/4 لیوان آب جوش حل کردم و وقتی خنک شد 3/4 لیوان بستنی وانیلی که در دمای محیط شل شده بود به آن اضافه کردم.
...
نان همبرگر
mina
۷

نان همبرگر

۲۴ خرداد ۹۵
کوکی گردو و کشمش
mina
۱۲
کیک گردویی
mina
۱۳

کیک گردویی

۴ آذر ۹۴
مافین شکلات تکه ای
mina
۱۴