z.vaezi.mami
z.vaezi.mami

دستور پختی یافت نشد

حلوا
z.vaezi.mami
۹

حلوا

۶ اسفند ۹۵
نذر روضه خانم جانم
...
حلوا بیسکوئتی
z.vaezi.mami
۸

حلوا بیسکوئتی

۶ اسفند ۹۵
رسپی بیسکویت رو براتون میزارم حلوا هم تو پستهای قبلیم هست ممنون از همراهیتون دوستان بزرگوارم
...
شیرینی موزائیکی
z.vaezi.mami
۱۲

شیرینی موزائیکی

۲۱ بهمن ۹۵

❤Z.vaezi mami ali❤:
#شیرینی -موزائیکی


پتی پور 1 پیمانه نگینی 1 پ پودر
کره 120 گرم. من جامد زدم
گردوی خرد شده. 1 دوم پیمانه
شکر 1 پیمانه
تخم مرغ 1 عدد
پودر کاکائو 1 چهارم پیمانه



کره رو اب کنید و با پورکاکائو مخلوط کنید و کنار بگذارید
در ظرف دیگر شکر ،تخم مرغ را هم بزنید تا شکر حل شود و بعد مخلوط کره و کاکائو را بهش اضافه کنید و روی حرارت ملایم گذاشته و مدام هم بزنید تا وقتی چند حباب زدو شکر خوب حل شد از روی حرارت برداشته اجازه میدهیم کمی خنک شود بعد بیسکوئیت و گردو را هم اضافه کنید و در نایلون یا سلفون به صورت رولی رول میکنیم و میزاریم یخچال چند ساعت منم تو فریزر 30 مین میزارم. و بعد به صورت رولی برش میدیم
...
نخودچی مامی پز
z.vaezi.mami
۸

نخودچی مامی پز

۲۰ بهمن ۹۵
اشپز باشی m@mi @li:
#شیرینی- نخودچی

آرد نخودچی: 500 گرم
پودر قند 250 گرم
روغن صاف ۵۰ : 250 گرم
هل یک قاشق چایخوری


طرز تهيه:

روغن را کمی میزنیم تا شل شود بعد پودر قند رااضافه کرده و با همزن برقی آنقدر بزنید تا کِرِمی شود. سپس هل را اضافه کرده و در اخر آرد نخودچی را که سه بار الک شده را اضافه کنید و با دست ورز دهید. اگه مشکل ورز دادن دارید خمیر رو یکبار چرخ کنید من فقط ورز دادم
خمیر نخودی را بخوبی ورز دهید و آن را داخل نایلون به مدت. 4 ساعت تا یک شب در دمای محیط، استراحت دهید اینجا به دو روش میتونید نخودی رو درست کنید. خمیر اماده شده رو قالب کنید و توسینی فر بچینید و تو فرتا فردا استراحت بدید یا
پس از استراحت، خمیر را به ضخامت یک سانتیمتر باز کرده و با کاتر دلخواه قالب کنید برای راحتی در قالب زدن قالب را داخل آرد سفید فرو کرده و قالب بزنید و یا از خمیر اندازه گردو کوچکترقلقلی کنید و با ته ماسوره طرح بندازید و در فر با دمای 160 درجه سانتیگراد، به مدت 20 دقیقه بپزید.
نکته. برای استحکام بهتره نخودی میتوان از ارد نخود 2 ق س کم کرد و ارد سفید اضافه کرد
نخودی رو بعد پخت تا 2 ساعت اصلا دست نزنید تا کاملا خنک شود وگرنه پودر میشود
روغن حتما باید. کاملا جامد باشه
خمیر را در محیط اشپزخانه استراحت دهید
...
رولت تابه ای
z.vaezi.mami
۱۲

رولت تابه ای

۷ بهمن ۹۵
رولت تابه ای
ارد ۵۰ گرم
شکر ۵۰گرم
تخم مرغ ۲ عدد
وانیل ۱ ق چ
بکینگ ۱ ق غ
خامه یا شکلات یا مربا برای ویط رولت

شکر و تخم مرغ و وانیل رابزنید تا دوبرابر و پفکی بشه بعد ارد و بکینگ ۳ بار الک رو اضافه کنید فقط در حد مخلوط شدن ارد بهم بزنید بریزید تو تابه چرب شده دو طرفه و ۱۰ دقیقه و طرف دیگر رو ۵ دقیقه با شعله متوسط
دقت کنید شعله زیاد نباشد وسطش میسوزه
...
شیرینی گل مینا
z.vaezi.mami
۱۰

شیرینی گل مینا

۵ بهمن ۹۵
z.vaezi mami ali
شیرینی -گل مینا

ارد 2 پ
زرده 2 عدد
کره 150 گرم
وانیل نصف ق چ
نشاسته ذرت 2 ق س
پودر قند 80 گرم



پودر قند و کره رو بزنید و بعد زرده و وانیل رو اضافه میکنیم و میزنیم بعد نشاسته رواضافه میکنیم و مجدد میزنیم و ارد رو کم کم به خورد مواد میدیم و مواد رو به دوقسمت نا مساوی تقیسیم میکنیم و به یکی رنگ دلخواه و یکی همونجور میزاریم میتونید چند رنگ هم بکنید و مواد رو به چهار قسمت تقسیم کنید و 30 مین داخل یخچال استراحت میدیم و بعد با قالب گل مینا قالب زده یکی بزرگ و یکی کوچیکتر که با قالب کوچیکتر میزنیم و میزاریم روی بزرگه. بعد تو سینی فر با کاغذ روغنی میزاریم و تو فر از قبل گرم 170 درجه 13 مین تا زمانی که زیرش طلایی بشه میزاریم بپزه

...
کیک اسفنجی جان خوشمزه وسبک
z.vaezi.mami
۱۰
این کیک بالا تو قالب ۲۵ با نصف مواد درست شده

#کیک -اسفنجی
M@mi @li

مواد لازم
آب (جوش) ۱/۲ پیمانه
وانیل ۱/۴ قاشق چایخوری
بیكینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
نمك ۱/۴ قاشق چایخوری
تخم مرغ ۶ عدد
پودر قند ۲ پیمانه
آرد ۲ پیمانه

طرز تهیه
۱- ابتدا فر را روشن كنید تا موقع پخت كیك شما كاملا داغ شده باشد و البته بهتر است ظرف كوچكی آب هم داخل فر قرار دهید.
۲- آرد و نمك و بیكینگ پودر را با هم مخلوط كرده و 4بار الك كنید تا هوا بخورند و سبك شوند.
۳- تخم مرغ ها را چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خنك شوند .سپس سفیده و زرده آنها را جدا كنید.سفیده ها را با همزن برقی و ترجیحا دور متوسط خوب میزنیم تا سفید و سفت شوند و سپس نصف پودر قند را به آن اضافه میكنیم و باز هم آن را میزنیم تا كاملا فرم بگیرد و با وارونه كردن ظرف از آن نریزد.
۴- سپس آن را داخل یخچال قرار میدهیم.در ظرفی جداگانه زرده ها و وانیل و بقیه پودر قند را با هم مخلوط كرده و كمی با همزن میزنیم و آب را كه كاملا جوش است به آن اضافه میكنیم و خیلی سریع میزنیم كه زرده سفت نشود.همزن باید روی دور تند باشد .به سرعت پس از اضافه كردن آب مواد را بزنید كه خراب نشوند.مواد را آنقدر بزنید تا كشدار شوند و از حالت روان بودن خارج شوند.
۵- حالا سفیده را از یخچال خارج كرده و مواد را به آرامی از كنار به آن اضافه كرده و با لیسك یا كفگیر به صورت دورانی مخلوط میكنیم تا پف مواد نخوابد.بعد مخلوط آرد را كم كم و با دقت به مواد اضافه میكنیم و مخلوط میكنیم تا یكدست شوند مواد را به گونه ای هم بزنید كه تقریبا روی هم تا شوند نه اینكه مثل آش هم بزنید! آرام و دورانی روی هم تا كنید.
۶- سپس قالب را چرب میكنیم و یا كاغذ روغنی می اندازیم و مواد را به گونه ای در قالب بریزید كه 2سوم قالب شما خالی باشد و به عبارتی مواد فقط 1سوم قالب را بگیرند.
۷- حالا آن را داخل فر با دمای حدود 180 قرار میدهیم و كیك را حدود 50دقیه میپزیم و با خلال دندان تست میكنیم كه پخته یا نه!كیك پخته به خلال نمیچسبد.وقتی پخت از فر خارج كرده و وقتی خنك شد آن را با كمك بشقاب یا سینی برمیگردانیم و كاغذ روغنی را جدا كرده و آن را داخل یخچال میگذاریم تا سرد شود.

سایر نکات
اگه خواستید کیک اسفنجی کاکائویی درست کنید، پودر کاکائو را به زرده اضافه کنید و با آرد مخلوط نکنید
این مواد برای قالب شماره 25مناسب است
می تونیم کف قالب رو با روغن مایع کم چرب کنیم و کاغذ روغنی بذاریم که بچسبه بهش و مایه کیک خوب و یه دست پخته بشه . دیواره ها رو مطلقا بیشتر از همون 1 سانت چرب نکنین که مانع پف خوب کیک میشه

...
برشتوک نخودچی
z.vaezi.mami
۲۴

برشتوک نخودچی

۲ بهمن ۹۵
دوستان گلم ببخشید که دستور دیر شد امیدوارم بخشیده باشین
برشتوک خوشمزه

آرد نخودچی ۱۵۰گرم
روغن جامد یا کره یا مخلوط هردو۸۵ گرم
پودر شکر ۷۵ گرم
هل ۱/۲ قاشق چایخوری
شکلات تخته ای ذوب شده ۱۰۰ گرم
آرد نخودچی را روی حرارت ملایم به مدت کوتاه تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود.سپس کره یا روغن را داخل آن می ریزیم وتاجایی که تمام مواد به حالت کرمی یکدست شوند،آنها را روی حرارت مخلوط می کنیم.پس از این مدت،آن را از روی حرارت برداشته، پودر شکر وپودر هل را به آن اضافه می کنیم وتا جایی که تمامی مواد یکدست شوند با لیسک به هم می زنیم.
داخل قالبهای سیلیکونی کمی شکلات تخته ای میریزیم وداخل یخچال می گذاریم تا خودش را بگیرد.سپس برشتوک ها را روی شکلات می ریزیم ودر یخچال قرار داده وبعد از نیم ساعت آنها را از قالب در آورید .
یا می توانید در یک سینی کاغذ روغنی انداخته وبرشتوک را روی کاغذ روغنی ریخته وداخل یخچال می گذاریم پس از یک ساعت از یخچال خارج کرده وبا شکلات تخته ای تزیین کرده ودوباره در یخچال قرار داده وبعد از سفت شدن شکلات از یخچال بیرون آورده تا کمی به دمای محیط رسیده وبعد برش می زنیم وداخل ظرف می چینیم وسرو می کنیم.نوش جان????
...