_aylar_
_aylar_

دستور پختی یافت نشد

شله زرد
_aylar_
۴۲

شله زرد

۲۱ اردیبهشت ۹۷
سیییلااااام
شله زرد هوسونه خودم با تزیینی که بهم خورد و یه عکس عجله‌ای
من با این روش درس میکنم که خیلیم خوشمزه میشه
یه پیمونه برنج نیم دانه ایرانی رو با هشت پیمانه آب میزارم کاملا بپزه و کامل باز بشه بعد دو پیمانه سر خالی شکر اضافه میکنم و از این به بعد مرتب هم میزنم و زعفرانه دم کرده رو چشمی اضافه میکنم تا وقتی که به رنگ دلخواه برسه بعد شعله گاز رو خیلی کم میزارمو در قابلمه رو به مدت ده دیقه میزارم وبعدش خلال بادامو به اندازه دلخواه که البته من خوردش میکنم بهش اضافه میکنیم و یه قاشق کره و یه ق چ گلاب بهش اضافه میکنم و شعله رو خاموش میکنم.
سوال داشتین در خدتمتم😊😊😊😊
...
ژله قلب راه راه
_aylar_
۳۵

ژله قلب راه راه

۲۰ اردیبهشت ۹۷
سلااااااام
ژله واسه تولد آبجیم با پودر ژله تمشک و آلوئه‌ورا😍😍😍😍
...
کیک اسفنجی قابلمه ای
_aylar_
۵۲

کیک اسفنجی قابلمه ای

۸ اردیبهشت ۹۷
سیییلاااام
خوبین؟؟؟
کیک اسفنجی قابلمه‌ای با دستور الهام جوون ممنون از دستور خوبت عزیزم
این کیک خوشگل بی مناسبت واسه تمرین خامه کشی که بنظرم واسه اولین بار خیلی خوب بود.
دوستان به کم کاریام توجهی نکنین اگه سوالی در مورد ژله و کیک دارین بپرسین تا حدی که میدونم کمکتون میکنم 🙏🙏😍😍😍
...
دونات یا پیراشکی
_aylar_
۴۱

دونات یا پیراشکی

۸ اسفند ۹۶
مواد لازم :

تخم مرغ : ٢ عدد
کره آب شده : ۵٠ گرم
شیر ولرم : ١لیوان
آرد : به میزان گفته شده در طرز تهیه
پودر مایع خمیر ترش : ٢ قاشق سوپ خوری
نمک : یک چهارم قاشق چای خوری
شکر : یک سوم لیوان
وانیل : یک دوم قاشق چای خوری

طرز تهیه

در ابتدا تخم مرغ رو با همزن دستی کمی میزنیم بعد شیر ولرم رو اضافه میکنیم و بعد پودر خمیر ترش و بعد نمک، شکر و وانیل رو اضافه کرده کمی هم میزنیم و کره آبکرده که خنک شده رو اضافه میکنیم
پس ازین مراحل آرد رو اضافه میکنیم و هم میزنیم توجه داشته باشید که آرد رو باید کم کم اضافه کنیم تا حدیکه خمیر سفت بشه و خودشو بگیره بعد کاملا اونو ورز میدیم.
نکته مهم اینه که دونات هرچی بیشتر ورز بخوره حباب های داخلش بعد از سرخ شدن ریزتر میشه و ظاهر بهتری پیدا میکنه بعد ازینکه ورز دادیم رویش رو یک حوله نم دار قرار داده و در یک جایی با دمای معمولی قرار میدیم تا به مدت یک ساعت و نیم استراحت کنه در این مدت بهتره هر ٢٠ دقیقه یک بار خمیر رو ورز بدیم بعد از گذشت این زمان خمیر رو با وردنه پهن میکنیم ضخامت خمیر پهن شده به مقدارنیم سانت کافیه.
بعد ازینکه دنات ها رو قالب زدید برای گردی وسط دونات هم میتونید از پشت ماسوره ها استفاده کنیدیا هر ابزار دیگه ای بعد ازنکه این کار رو کردید خمیر ها رو داخل یک سینی که زیرش رو کمی چرب کردید بچینید و رویش رو دوباره همون حوله رو بندازید تا ٢٠ دقیقه استراحت کنه. سپس با روغن داغ و غوطه ور دونات ها رکات و ونه دونه سرخ کنید و داخل دستمال بزارید تا روغن اضافیش بره . در نهایت داخل پودر قند یا پودر شکر یا شکلات قرار داه و پس از خنک شدن میل کنید نم
...