somi
somi

دستور پختی یافت نشد

#دلمه
somi
۱۱

#دلمه

۲۹ فروردین ۹۶
#دونات
somi
۶

#دونات

۲۷ فروردین ۹۶
#دونات
شکر .......8قاشق سوپخوری
شیر .........1/2 پیمانه
آب ولرم.......1/2 پیمانه
روغن مایع ...... 4قاشق غدا خوری
خمیر مایه........2ق غ
پکینگ پودر......1ق چ
کره .............1/3پیمانه
نمک ............خیلی کم
تخم مرغ .......2عدد
آرد .......درحدی که بدست نچسبه4لیوان بیشتر شد.

ابتدا شیرداغ رو با شکر پکینگ پودر و نمک و و روغن مایع و کره و آب خوب مخلوط میکنیم بعد از اینکه کمی خنک شد تخم مرغها و خمیر مایه عمل اومده رو اضافه میکنیم و بعد آرد الک شده رو اضافه کرده در حدی که به دست نچسبد و خوب ورز 💪میدیم و به مدت 2ساعت روش رو میپوشونیم و استراحت میدیم تا دو برابر بشه بعد از استراحت به اندازه نیم سانت خمیر رو پهن میکنیم و قالب میزنیم و بعد دوباره خمیرهای قالب زده رو به مدت 20دقیقه استراحت میدیم و بعد در روغن زیاد سرخ کردم.
نوش جان😍
...
#بورک_گوشت
somi
۳

#بورک_گوشت

۲۷ فروردین ۹۶
#بورک_گوشت
گوشت چرخ کرده رو با پیاز و نمک ادویه گذاشتم بپزه بعد قارچ و فلفل دلمه ای و سیب زمینی نگینی سرخ شده رو هم اماده کردم از مخلوط مواد اماده شده تو #خمیر_یوفکا ریختم و رول کردم وتوی روغن سرخیدم.

...
#مسقطی_ژله_هندوانه
somi
۱۳

#مسقطی_ژله_هندوانه

۲۷ فروردین ۹۶
طرز تهیه مسقطی
مواد لازم 150ﮔﺮﻡ ﻧﺸﺎﺳﺘﻪ
300 ﮔﺮﻡ ﺷﮑﺮ
100ﮔﺮﻡ ﮐﺮﻩ ﯾﺎ ﺭﻭﻏﻦ ﺟﺎﻣﺪ ﺍﻋﻼ
1/2 ﭘﯿﻤﺎﻧﻪ ﮔﻼﺏ
3 ﭘﯿﻤﺎﻧﻪ ﺁﺏ
رنگ خوراکی قرمز رنگ خوراکی سبز
ﺩﺭ ﯾﮏ ﻗﺎﺑﻠﻤﻪ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻧﺸﺎﺳﺘﻪ ﺭﺍ ﺩﺭ ﯾﮏ ﭘﯿﻤﺎﻧﻪ ﺁﺏ
ﺳﺮﺩ ﺣﻞ ﮐﻨﯿﺪ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺑﺎﻗﯽ ﺁﺏ ﺭﺍ ﺍﻓﺰﻭﺩﻩ، ﺧﻮﺏ ﺑﻬم
ﺑﺰﻧﯿﺪ . ﻣﺤﻠﻮﻝ ﻧﺸﺎﻧﺴﺘﻪ ﺭﺍ ﺭﻭﯼ ﺷﻌﻠﻪ ﻣﺘﻮﺳﻂ ﻗﺮﺍﺭ
ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﺑﺎ ﻗﺎﺷﻖ ﭼﻮﺑﯽ ﯾﺎ ﺗﻔﻠﻮﻥ ﺑﯽ ﻭﻗﻔﻪ ﺑﻬﻢ ﺑﺰﻧﯿﺪ ﺗﺎ
ﮔﻠﻮﻟﻪ ﻧﺸﺪﻩ، ﺑﻪ ﺗﻪ ﻇﺮﻑ ﻧﭽﺴﺒﺪ .
ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻦ ﺷﻌﻠﻪ ﺭﺍ ﮐﻢ ﮐﺮﺩﻩ، ﺷﮑﺮ ﻭ ﻫﻞ ﺭﺍ ﺍﺿﺎﻓﻪ
ﮐﻨﯿﺪ، ﮐﺮﻩ ﯾﺎ ﺭﻭﻏﻦ ﺭﺍ ﻧﯿﺰ ﺩﺍﺧﻞ ﻣﺎﯾﻪ ﺭﯾﺨﺘﻪ ﻭ ﺑﻬﻢ
ﺑﺰﻧﯿﺪ ﺗﺎ ﻧﺸﺎﺳﺘﻪ ﺑﭙﺰﺩ ﻭ ﻏﻠﯿﻆ ﺷﻮﺩ . ﻭ ﺩﺭ
ﺁﺧﺮ ﮔﻼﺏ ﺭﺍ ﺑﺮﯾﺰﯾﺪ . ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺗﺮﺗﯿﺐ ﺑﻮﯼ ﮔﻼﺏ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ
ﻧﻤﯿﺮﻭﺩ . ﺗﻮﺟﻪ ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﺨﻠﻮﻁ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﺣﺪ ﻏﻠﯿﻆ
ﻧﺸﻮﺩ ﭼﻮﻥ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺧﻨﮏ ﺷﺪﻥ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﺣﺪ ﺧﺸﮏ
ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ . ﺗﺎ ﺣﺪﯼ ﮐﻪ ﺧﻂ ﻗﺎﺷﻖ ﺭﻭﯼ ﺁﻥ ﺑﺎﻗﯽ
ﺑﻤﺎﻧﺪ ﻭ ﺑﻮﯼ ﺧﺎﻣﯽ ﻧﺸﺎﺳﺘﻪ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺑﺮﻭﺩ، ﮐﺎﻓﯽ ﺍﺳﺖ و در مرحله اخر ب میزان لازم توی سه ظرف جدا میکنیم وبا رنگ های خوراکی قرمز و سبز مسقطی رو رنگی میکنیم و یکی هم سفید قالب مورد نظر رو کمی چرب میکنیم بعد مسقطی قرمز رو میریزیم پس از اون سفید و سبز میذاریم چند ساعت بمونه بعد توی ظرف سرو برمیگردونیم و با شکلات چیپسی دونه های هندوانه رو میذاریم.
برای ژله هندوانه دو رنگ ژله انار و سیب و یک لیوان شیر با یک ق غ پودر ژلاتین استفاده کردم ،اول از همه ژله سبز رنگ رو اماده کردم با یک لیوان اب جوش و نصف لیوان اب سرد ،برای کار ب سه ظرف دایره ای لبه دار در اندازه های بزرگ متوسط و کوچک نیاز داریم کف ظرف رو با سلفون یا نایلون فریزر بپوشونید بعد ظرف متوسط رو پر از اب سرد وسط ظرف بزرگ قرار دادم و ژله سبز رو ریختم گذاشتم یخچال بعد از اینکه خودشو گرفت اب ظرف وسطی رو خالی بجاش اب جوش ریختم تا جدا شه پس از اون ظرف کوچیکترو وسط کا گذاشتم پر از اب سرد و ژله شیر رو ریختم به همون ترتیب ظرفو برداشتم بعد اینکه خودشو گرفت ژله قرمز رو در پایا ن ریختم بعد از اماده شدن برش زدم و با شوکولات چیپسی تزئین کردم.
...
#شیرینی_پفکی_گردویی
somi
۱۵

#شیرینی_پفکی_گردویی

۲۷ فروردین ۹۶
#شیرینی_پفکی_گردویی
زرده تخم مرغ ۴عدد
شکر ۱۵۰ گرم
وانیل ۱ق چایخوری
پودر هل کمی
گردو خورد شده ۱ لیوان
همه موادو بجز گردو مدت ۱۵ دقیقه می زنیم تا کرم رنگ وکشدار شود، بعد گردو خورد شده را اضافه می کنیم و با قاشق خوب مخلوط می کنیم،
روی سینی کاغذ روغنی پهن می کنیم و از مواد با قاشق مربا خوری ، با فاصله میریزیم روی سینی و روی ان پودر پسته می ریزیم.
در طبقه وسط فر حرارت ۱۵۰ به مدت ۱۲ تا ۲۰ دقیقه ، بستگی به فر داره
مواظب باشید نسوزه.

نوش جان🌹

🍯🍮🍯🍮🍯🍮🍯🍮🍯🍮🍯🍮
...
#شیرینی_دانمارکی
somi
۲۴

#شیرینی_دانمارکی

۲۶ فروردین ۹۶
‍ # شیرینی_دانمارکی...

ﻣﻮﺍﺩ ﻻﺯﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻬﯿﻪ ﺧﻤﯿﺮ ﺷﯿﺮﯾﻨﯽ:
ﺁﺭﺩ 5 ﭘﯿﻤﺎﻧﻪ ﯾﺎ 750 ﮔﺮﻡ
ﭘﻮﺩﺭ ﺧﻤﯿﺮ ﻣﺎﯾﻪ 3 ﻗﺎﺷﻖ ﻏﺬﺍﺧﻮﺭﯼ
ﺷﯿﺮ 1 ﭘﯿﻤﺎﻧﻪ ﯾﺎ 200 ﮔﺮﻡ
ﺗﺨﻢ ﻣﺮﻍ 3 ﻋﺪﺩ
ﺷﮑﺮ 1/2 ﭘﯿﻤﺎﻧﻪ ﯾﺎ 110 ﮔﺮﻡ
ﺭﻭﻏﻦ ﻣﺎﯾﻊ 1 ﭘﯿﻤﺎﻧﻪ ﯾﺎ 200 ﮔﺮﻡ
ﺯﻋﻔﺮﺍﻥ ﺁﺏ ﮐﺮﺩﻩ 1/2 ﻗﺎﺷﻖ ﭼﺎﯼ ﺧﻮﺭﯼ
ﻭﺍﻧﯿﻞ 1/2 ﻗﺎﺷﻖ ﭼﺎﯼ ﺧﻮﺭﯼ
ﻣﻮﺍﺩ ﻻﺯﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺮﻡ :
ﮔﻼﺏ 1 ﭘﯿﻤﺎﻧﻪ ﯾﺎ 200 ﮔﺮﻡ ﺑﻌﻼﻭﻩ 1 ﭘﯿﻤﺎﻧﻪ ﺷﯿﺮ ﯾﺎ 200 ﮔﺮﻡ
ﺷﮑﺮ 1 ﭘﯿﻤﺎﻧﻪ ﯾﺎ 220 ﮔﺮﻡ
ﺁﺭﺩ 7 ﻗﺎﺷﻖ ﻏﺬﺍﺧﻮﺭﯼ
ﻭﺍﻧﯿﻞ 1 ﻗﺎﺷﻖ ﭼﺎﯼ ﺧﻮﺭﯼ
ﺑﺮﺍﯼ ﺭﻭﯼ ﺷﯿﺮﯾﻨﯽ
ﺯﺭﺩﻩ ﺗﺨﻢ ﻣﺮﻍ 2 ﻋﺪﺩ
ﮐﻤﯽﮐﻨﺠﺪ / ﭘﻮﺩﺭ ﭘﺴﺘﻪ خلا بادوم

ﻃﺮﺯ ﺗﻬﯿﻪ :
ﺍﺑﺘﺪﺍ ﮐﺮﻡ ﺭﻭ ﺩﺭﺳﺖ ﮐﺮﺩﻩ
ﺷﯿﺮ ﻭ ﮔﻼﺏ ﺭﺍ ﺟﻮﺷﺎﻧﺪﻩ ﺳﭙﺲ ﺷﮑﺮ ﻭ ﻭﺍﻧﯿﻞ ﺭﻭ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﻣﯿﮑﻨﯿﻢ
ﺁﺭﺩ ﺭﻭ ﻫﻢ ﮐﻢ ﮐﻢ ﺗﺎ ﮔﻠﻮﻟﻪ ﻧﺸﻪ ﻫﻢ ﻣﯽ ﺯﻧﯿﻢ ﺗﺎ ﮐﺮﻡ ﺣﺎﺻﻞ ﺑﺸﻪ .

ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻬﯿﻪ ﺧﻤﯿﺮ :
ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﻮﺍﺩ ﺑﺠﺰ ﺁﺭﺩ ﻭ ﺧﻤﯿﺮ ﻣﺎﯾﻪ ﺭﺍ ﻣﺨﻠﻮﻁ ﮐﺮﺩﻩ .بعد پودر خمیر مایه و ارد رو کم کم اضافه میکنیم و ورز میدیم تا خمیر لطیفی بدست بیاد و ب دست نچسبه،بعد خمیرو میزاریم 2 ساعت استراحت کنه و حجمش دو برابر شه،روی میز کارمون ارد میپاشیم ﺑﻌﺪ ﺧﻤﯿﺮ ﺭﻭ ﭘﻬﻦ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻪ ﺷﮑﻞ ﻣﺴﺘﻄﯿﻞ ﻭ ﮐﺮﻡ ﺭﻭ ﺭﻭﺵ ﭘﻬﻦ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﻣﺜﻞ ﮐﺘﺎﺏ میبندیم بعد با چاقو برش میدیم، توی سینی فر میچینیم روشو زرده تخم مرغ و زعفران میمالیم بعد کنجد و پودر بسته و در فر از قبل داغ شده با دمای 180 درجه ب مدت 20یا25دقیقه قرار میدیم تا خوب روش طلایی شه،نوش جان.

...
#ژله_هندوانه
somi
۲۰

#ژله_هندوانه

۲۶ فروردین ۹۶
‍ طرز تهیه  ژله مدل هندوانه
  برای ژله هندوانه از 3 ظرف که داخل هم برن استفاده میکنیم ، چون ژله ما سه لایه و سه رنگ میشه در نهایت. پس 3 تا کاسه در 3 سایز مختلف نیاز داریم که هر چی سایز کاسه ها به هم نزدیک باشه لایه ها ظریف تراز کار در میان و ژله مون قشنگ تر میشه .اول باید ژله سبز آماده کنیم. برای این کار ژله لیمو رو یا هر ژله سبز رنگی رو در یه لیوان اب جوش حل میکنیم ، بعد یه لیوان بستی و اب سرد بهش اضافه میکنیم حالا تقریبا یک سانت از کف ظرف بزرگ رو با ژله سبز میپوشانیم میذاریم نیم بند بشه بعد کاسه سایز وسط رو که از یخ پر کردیم، توش میذاریم و باز ژله سبز میریزیم تا جاییکه تا نزدیک لبه کاسه وسط بالا بیاد.این میشه پوست هندوانه. میذاریم توی یخچال ببنده ، بعد میاریم بیرون یخ داخل کاسه روخالی کرده کمی آب گرم میریزیم و وکاسه رو میکشیم بیرون. حالا باز حدود یک سانت ژله الورا که با بستنی مخطوط شده رو میریزیم و میزاریم ببنده. میاریم بیرون کاسه سایز کوچیک رو میذاریم و دورش رو با ژله سفید پر میکنیم. باز میرازیم یخچال تا بسته بشه، ژله و میاریم بیرون از یخچال و به روشی که گفتم کاسه کوچیکه رو در میاریم و با ژله هندونه پرمیکنیم، میذاریم یخچال کمی که نیم بند شد درمیاریم از یخچال، شکلات چیپسی ها رو اضافه میکنیم و میذاریم کاملا بسته بشه. حالا میتونین کاسه رو بذارین توی آبگرم و ژله رو تو بشقاب خیس برگردونین در اخر کار هم با قلمو و رنگ خوراکی سبز پر رنگ روی پوست رو راه های سبز انداختم چند نکته رو باید رعایت کنید: اول- ژله هاتون اگه کاملا ببنده لایه بعدی ممکنه بعداً ازش جدا بشه، پس زمانیکه ژله بسته شده ولی حالت نرم داره باید لایه بعدی اضافه بشه. دوم- ژله هر چی با آب کمتر درست بشه بهتره، چون هم قشنگتر برش میخوره و هم شکل خودش رو بهتر حفظ میکنه. سوم- کف کاسه ی بزرگتون هرچی سطحش بیشتر باشه ژله رو که برمیگردونین تو ظرف دیگه بهتر تعادل خودش رو حفظ میکنه چهارم _ میتونید با یه دستمال اغشته با روغن سطح ظرف رو چرب کنین تا راحت از ژله جدا بشه
...
#کیک_هویج
somi
۹

#کیک_هویج

۲۶ فروردین ۹۶
#کیک هویج یک پیمانه شکر را به همراه یک پیمانه روغن مایع خوب همزده سپس 3عدد تخم مرغ و یکی یکی اضافه وهر بار خوب میزنیم نصف ق چ وانیل و به همراه تخم مرغ آخر اضافه کرده یک و نیم پیمانه هویج ریز رنده شده و نصف پیمانه شیر ولرم و 2ق غ خامه رابه نوبت افزوده هر بار در حد مخلوط شدن هم میزنیم یک و نیم پیمانه آرد و دو قاشق غ سرپر آرد ذرت و یک ق م دارچین و یک ق مرباخوری بکینگ پودر و الک کرده به مواد اضافه میکنیم و در فر 180درجه به مدت 45دقیقه میپزیم (میتونید توی این کیک گردوی خرد شده و کشمشم بریزید )یه کیک خیلی خیلی خوشبو و خوش طعمیه .
...
#کیک_شیر
somi
۴

#کیک_شیر

۲۶ فروردین ۹۶
این کیک میتونه کیک پایه برای کیکهای تولد و همینطور چیز کیکها باشه ويا میتونه عصرونه سرو بشه کلآ کیک خوب و راحت و لطیفی هست
مواد لازم
آرد…………2 پیمانه تخم مرغ……………4 عدد
شیر…………1/3 پیمانه روغن مایع…..یک پیمانه
شکر…………1 پیمانه
بیکینگ پودر………..1 قاش مرباخوری سر صاف
وانیل……….یک پنس
فر رو روشن کنید بذارید روی حرارت 175 درجه سانتیگراد
آرد و بیکینگ پودر رو 3 بار با هم الک کن"
تخم مرغ ها و شکر و وانیل رو خوووووووووووووب با هم بزنید تا کرم رنگ و یکدست بشه
روغن رو اضافه کنید و هم بزنید شیر رو اضافه کنید و هم بزنید آرد و بیکینگ پودر رو که از قبل 3 بار با هم الک کردید رو کم کم به مایع اضافه و هم بزنید به همین راحتي
مایع رو بریزید داخل قالبی که کفش کاغذ روغنی انداختید و به مدت 35-45 دقیقه بذارید داخل فر
...
#رولت_خامه_ای_پلنگی
somi
۲

#رولت_خامه_ای_پلنگی

۲۶ فروردین ۹۶
ارد ۹۰ گرم شکر ۹۰ گرم تخم مرغ ۳ عدد وانیل یک چهارم ق چ نمک یک چهارم ق چ اب جوش دو ق غ پودر کاکائو دو ق غ
زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کرده زرده را با شکر و وانیل و نمک و اب جوش با همزن بزنید تا سفید و کشدار شود.
سفیده را انقدر میزنیم تا مثل خامه سفت شود.
زرده و سفیده را با هم مخلوط کرده و ارد الک شده را در دو مرحله به مایه اضافه کنید.تقریبا دوقاشق از مایه رولت رو جدا کنید بریزید تو قیف و به بقیه مواد دو ق غ پودر کاکائو اضافه کنید ، طرح مورد نظر روبا مواد کرمی رو کاغذ روغنی بکشید ،بعد از اتمام طرحتون بذارید تو فریزر ده دقیقه تا یه ربع پس از اون مایه رولت رو تو سینی خالی کنید ودر فر که از قبل با دمای ۲۲۰ درجه گرم شده به مدت ۸تا۱۰دقیقه قرار دهید.وقتی که پخت از فر خارج کرده و در یک پارچه تمیز لوله کنید تا خنک شود بعد از این که خنک شد از پارچه خارج کرده و به مقدار لازم خامه بزنید و چند ساعت در یخچال قرار دهید و بعد سرو کنید. نوش جان.
...