maral_f
maral_f

دستور پختی یافت نشد

خاگینه تبریزی
maral_f
۱۵

خاگینه تبریزی

۵ فروردین ۹۹
تخم مرغ: 3 عدد
ماست: 1 قاشق غذا خوری
آرد: 2 قاشق غذا خوری
بکینگ پودر: نصف قاشق چای خوری
وانیل: یک چهارم قاشق چای خوری
گردو خرد شده: 6 عدد
شکر: 1 پیمانه
گلاب: نصف پیمانه
زعفران آب کرده: نصف قاشق مرباخوری
پودر هل: 1 قاشق مربا خوری
پودر دارچین: 1 قاشق مربا خوری
پودر گل محمدی: 1 قاشق مربا خوری

دستور تهیه:

برای تهیه خاگینه تبریزی یک کاسه مناسب را انتخاب کنید و تخم مرغ ها را در آن بشکنید. و سپس وانیل را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا سفیده و زرده تخم مرغ کاملا قاطی شود. سپس ماست شیرین را به همراه آرد و بکینگ پودر به کاسه اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست شود. در صورتی که غلظت تخم مرغ کم بود به آن مقداری دیگری آرد اضافه کنید. غلظت آن باید مقداری کم تر از غلظت فرنی باشد.

در گام بعدی یک تابه را انتخاب کنید و مقداری روغن به آن اضافه کنید و بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم بگذارید تا داغ شود. سپس مایه خاگینه را به تابه اضافه کنید و آن را در تابه پخش کنید و صبر کنید تا یک طرف آن سرخ شود. و سپس آن را برگردانید تا طرف دیگر نیز به خوبی برشته شود. بعد از سرخ شدن خاگینه، در تابه را بگذارید و به مدت 10 دقیقه صبر کنید تا مقداری خاگینه نرم شود و بتوان آن را به راحتی رول کرد.

در مرحله بعدی پودر هل، پودر دارچین و پودر گل محمدی را بر روی خاگینه بپاشید سپس گردوهای خرد شده را در وسط آن بریزید و رول کنید. برای نگه داشتن رول از خلال دندان استفاده کنید.

برای تهیه شربت خاگینه یک قابلمه را انتخاب کنید و دو پیمانه آب به آن اضافه کنید و همچنین 1 پیمانه شکر و یک قاشق غذا خوری زعفران آب کرده، سپس قابلمه را بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم بگذارید تا شکر به طور کامل در آب حل شود و مقداری غلیظ شود. سپس آن را از اجاق گاز پایین بیاورید و بگذارید تا خنک شود.
* دقت کنید که بعد از سرد شدن غلیظ تر می شود. در این صورت شربت به خورد خاگینه نرفته و شکرک میزند.

در نهایت شربت را بر روی خاگینه رول شده بریزید و میل نمایید. در صورت تمایل می توانید رول ها را با چاقو به تعداد مساوی برش دهید تا زیبا تر شود.
منبع:Okala با کمی اصلاح
...
پنکیک خونگی
maral_f
۱۴

پنکیک خونگی

۸ آبان ۹۸
پودینگ
maral_f
۸

پودینگ

۵ آبان ۹۸
چیز کیک شاتوت
maral_f
۱۲

چیز کیک شاتوت

۲۳ مهر ۹۸
چیز کیک شاتوت😋
...
کیک سیب
maral_f
۱۹

کیک سیب

۲۲ مهر ۹۸
نان پنجره ای
maral_f
۵

نان پنجره ای

۳ فروردین ۹۷
بیفتک
maral_f
۸

بیفتک

۱۳ اسفند ۹۶
پن کیک ساده
maral_f
۱۰

پن کیک ساده

۱۲ اسفند ۹۶
پای جامبو شلز
maral_f
۸

پای جامبو شلز

۱۲ اسفند ۹۶