farzane_1992
farzane_1992

دستور پختی یافت نشد

تارت سیب
farzane_1992
۷

تارت سیب

۱۵ آذر ۹۷
تارت سیب
نكته🔻
سیبى رو برای این تارت در نظر بگیرید که شیرینه که تا حد ممکن از شکر کمتر استفاده کنید.

طرز تهیه خمیر تارت
آرد 300 گرم
شکر 3 ق غ
نمک 1/8 ق چ
کره 200 گرم(مکعبی خرد شده و سرد)
تخم مرغ 1 عدد
آب سرد 2 ق غ
اگر غذا ساز دارید که تمام مراحلی که توضیح میدم رو شما با غذا ساز انجام بدین و این نکته که باید با دکمه پالس کار کنید تا خمیر به روغن نیافته. من نداشتم پس با دست خمیر رو درست کردم آرد و نمک و شکر رو با هم مخلوط کنید. سپس تکه های کره رو اضافه کنید و با نوک انگشتانتون آرام با آرد مخلوط کنید تا مواد بصورت خرده بیسکویت شوند سپس دو ق غ آب سرد رو با تخم مرغ مخلوط کنید و به خمیر اضافه کنید و با نوگ انگشتانتان خمیر رو کمی ورز دهید همینکه خمیر جمع شد کافیه نیاز به ورز دادن زیاد نیست میتونید روی سطح کار رو مقدار کمی آرد بپاشید و خمیر را روی سطح گرد کنید و سپس در سلفون بزارید و پهن کنید و برای نیم ساعت در یخچال استراحت بدید.

مواد میانی تارت
3 عدد سیب رو ریز یا مکعبی خرد کنید یا رنده کنید با 1/2 پیمانه شکر ، 1 ق چ دارچین، 1/2 ق چ آب لیمو خوب مخلوط کنید و اجازه دهید تا سیب ها خوب آب بندازند و پخته شوند. میتونید بعد از پخت سیب هارو له کنید. خمیر رو در قالب به قطر نیم سانت پهن کنید و مواد رو روش پهن کنید. و به سلیقه خود از باقیمانده خمیر روی تارت بزارید.ودر فر گرم شده 180درجه برای 30 دقیقه بگذارید، تا کمی طلایی شود برای روی کار میتوانید گریل را روشن کنید تا روی کار هم طلایی شود.
نوش جان
...
کیک شربتی
farzane_1992
۱۳

کیک شربتی

۱۵ آذر ۹۷
کیک شربتی خوشمزه که فکر کنم همه بشناسن🤗
کیک شربتی
مواد لازم :
۳ عدد تخم مرغ
۱ پیمانه شکر
۱ پیمانه شیر
۱/۲ پیمانه روغن
۲/۵ پیمانه آرد
1 قاشق مربا خوری بکینگ پودر
کمی پودر و یا اسانس هل ۱ ق چ خوری (من یه بار اسانس پرتقال هم ریختم خوشمزه شد)
طرز تهیه:
اول تخم مرغ ها + اسانس هل رو کمی با همزن زدم بعد شکر و اضافه كردم و حدود ۷ دقیقه زدم تا مایع کرم رنگ و کشداری بدست بیاد و بعد شیر و روغن وبا هم اضافه كردم و در حدی زدم كه با هم مخلوط بشن و در آخر آرد و بکینگ پودر و که باهم الک کرده بودم در چند مرحله اضافه كردم و با لیسک مخلوط کردم ، مایع کیک رو داخل قالبی که کاغذ روغنی انداختم گذاشتم و در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۵ دقیقه با دمای ۱۷۵ درجه قرار دادم تا آماده شد
بعد از پخت میذارم تو خود قالب تا سرد بشه شربتش رو آماده میکنم
یه شربت به میزان : نصف پیمانه شکر + نصف پیمانه اب و گلاب مخلوط کردم و واسه ۱۰ دقیقه گذاشتم روی اجاق تا شکر باز بشه در انتها زعفرون دم کرده و کمی آبلیمو اضافه کردم بهش و گذاشتم یکم سرد بشه و روی کیک که سرد شده ریختم ؛ روش پسته و پودر نارگیل پاشیدم.
...
کیک سیب
farzane_1992
۵

کیک سیب

۱۵ آذر ۹۷
عطر سیب و دارچین موقع پخت این کیک محشره😍
کیک سیب و دارچین
مواد لازم:
آرد ۳ پیمانه
بیکینگ پودر ۲ ق چ
شکر ۱ پیمانه (میتونید نصف پیمانه هم اضافه کنید)
تخم مرغ ۵ عدد
مخلوط کره و روغن ۱ پیمانه
ماست ۱ پیمانه
وانیل کمی
سیب ۳ عدد(من سیب سبز استفاده کردم)
دارچین به مقدار لازم
پود قند دلخواه
طرز تهیه:
فر رو با دمای ۱۸۰ درجه روشن میکنیم تا گرم بشه.
آرد و بکینگ پودر را با هم ۳ بار الک میکنیم.
سیب ها را به دلخواه پوست میگیریم یا با پوست بزارید و هسته آنها را در میاریم و برش میزنیم و با دارچین و مقداری پودر قند مخلوط میکنیم.
شکر و کره و روغن و وانیل رو با همزن چند دقیقه میزنیم بعد تخم مرغ ها رو دونه دونه اضافه میکنیم و با اضافه کردن هر کدوم خوب هم میزنیم. بعد از آخرین تخم مرغ ماست را اضافه میکنیم و با دور متوسط همزن در حد مخلوط شدن مواد هم میزنیم... آرد و بکینگ پودر رو توی چند مرحله با الک اضافه میکنیم.
اگه قالب داریو کف ظرف رو کاغذ روغنی بزارید و مقداری از مواد را درون قالب میریزیم و سیب های برش خورده را میگذاریم دوباره از مایه کیک روی سیب ها میریزیم به طوری که ۲/۳ قالب پر بشه و ۱/۳ خالی بمونه. میزاریم توی فر با دمای ۱۸۰درجه به مدت ۳۰تا ۴۰ دقیقه تا پخته شود.
نوش جان😊
...
کیک تولد
farzane_1992
۱۵

کیک تولد

۱۵ آذر ۹۷
بهش میگن بیسکو کیک با بیسکوییت کره ای درست میشه و لایه خامه یا باتر کریم....ولی من دوست ندارم 🤔 من با کیک و خامه درستش کردم... کیک رو بعد از پختن برش زدم😊
#کیک #کیک_تولد
...
دسر شکلاتی
farzane_1992
۱۰

دسر شکلاتی

۱۵ آذر ۹۷
من از کاسه بیسکویتی استفاده کردم به این صورت که بیسکوییت پتی بور رو خورد کردم و با کره ذوب شده مخلوط کردم و تو قالب گذاشتم.
دسر شکلاتی
مواد لازم
شیر ۳ لیوان
خامه ۱ بسته (میتونید کمتر استفاده کنید)
پودر ژلاتین ۳ ق غ
شکلات تلخ ۱۰۰ گرم
شکر ۷ ق غ (میتونید بیشتر هم بزنید)
پودر کاکائو یا نسکافه ۱ ق غ
آب سرد ۱/۲ لیوان
طرز تهیه:
پودر ژلاتین را روی آب سرد بریزید و بزارید اسفنجی بشه سپس روی بخار آب یا توی ماکروویو اونو حل کنید.
توی قابلمه خامه میریزیم و میزاریم روی حرارت ملایم تا یکدست بشه سپس شکلات و شکر را اضافه میکنیم و هم میزنیم تا با هم مخلوط بشن. سپس شیر و پودر نسکافه رو اضافه میکنیم و هم میزنیم از روی حرارات بر مسداریم و ژلاتین حل شده رو اضافه میکنیم و مخلوط میکنم . دسر را درون قالب مورد نظر میگذاریم و حدود ۴_۵ ساعت درون یخچال میگذاریم.
...
کوکی اصیل لاهیجان
farzane_1992
۱۱
این کوکی فوق العادست حتما امتحان کنید 💗
کوکی اصیل لاهیجان
مواد لازم:
گردوی خرد شده 180 گرم
تخم مرغ 3 عدد
روغن مایع 50 گرم
روغن جامد یا کره 150 گرم
پودر قند 240 گرم
کشمش پلویی 180 گرم
بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
وانیل یک هشتم قاشق چایخوری
پودر کاکائو 1 قاشق سوپخوری
شیر 125 میلی لیتر
آرد قنادی 425 گرم

طرز تهیه:
اول فر رو روی 160 درجه سانتی گراد روشن کنین، بیکینگ پودر و آرد رو مخلوط و الک کنین، کره یا روغن صاف جامد رو با همزن بزنید و بعد پودر قند رو اضافه کنید و حدود 7 دقیقه با همزن بزنید تا یکتواخت و لطیف و پفکی بشه.
روغن مایع رو به این مواد اضافه کنین و سه دقیقه با همزن بزنید، تخم مرغها رو یکی یکی اضافه کنین و هر کدوم رو 1 دقیقه هم بزنین.
وانیل و شیر رو هم اضافه کرده و هم بزنید.
مخلوط آرد و بیکینگ پودر رو کم کم با الک کردن اضافه کنید و آروم مخلوط کنید. توی مرحله آخر پودر کاکائو رو توی آرد بریزین و الک کنین توی مواد و مخلوط کنین (اگه کاکائو مرغوب باشه مقدار کمتری ازش لازم هست). حالا گردوی خرد شده و کشمش رو هم بریزید و با لیسک مواد رو مخلوط کنید...
کف سینی فر کاغذ روغنی بندازید و با هر وسیله ای که راحت هستید (خامه ریز بدون ماسوره، اسکوپ زن یا حتی قاشق!) کوکی ها رو با فاصله بصورت مرتب روی کاغذ سینی فر بچینید. توجه کنید که کوکی ها از هم فاصله داشته باشن. چون هر چقدرم قبل پخت سفت باشه، بعد از داغ شدنِ مایه ی کوکی، یه مقدار شل میشه و به هم نزدیک میشن.
بسته به ضخامت کوکیهاتون 15 تا 20 دقیقه توی فر بپزین. تا زمانی که زیر کوکی ها برشته بشه.
...
سینابون
farzane_1992
۱۱

سینابون

۱۵ آذر ۹۷
سینابون همون رول دارچینی هست ولی با یه سس خوشمزه 😋
سینابون
مواد لازم خمیر:
مایه خمیر ۱ ق غ
آرد ۳ تا ۳/۵ لیوان
شکر ۱/۴ لیوان
آب ولرم ۱ لیوان
روغن مایع ۱/۳ لیوان
شیر ۳/۴ لیوان
تخم مرغ ۱ عدد
نمک ۱/۲ ق چ
مواد میانی:
پودر دارچین ۱ ق غ سرپر
پودر کاکائو ۱ ق چ (دلخواه)
کره برای رومال خمیر ۳۰ گرم
شکر قهوه ای ۱/۲ لیوان (سفید هم میشه)
طرز تهیه
آب ولرم شکر و مایه خمیر رو مخلوط کرده و در ظرف در بسته ۱۰ دقیقه میگذاریم تا مایه خمیر عمل بیاد.
تخم مرغ و شیر ولرم و نمک و خمیر مایه عمل اومده رو با هم مخلوط میکنیم و ۳ لیوان آرد رو به مخلوط اضافه میکنیم و هم میزنیم بقیه آرد رو کم کم اضافه میکنیم تا زمانی که خمیر به دست نچسبد و خمیر نرمی به دست آید. به مدت ۱۰ دقیقه خمیر رو ورز میدهیم سپس درون ظرف بزرگی گذاشته سلفون میکشیم ودر جای گرم (مثلا کمد) برای ۱.۵تا۲ ساعت میگذاریم تا خمیر حجیم بشه.
مواد میانی رو به جز کره مخلوط میکنیم.
خمیر رو بعد از ۲ ساعت در اورده و کمی ورز میدهیم و روی میز کار آرد میپاشیم و به صورت مستطیلی با وردنه به قطر نیم سانت پهن میکنیم روی خمیر رو با کره ذوب شده رومال میکنیم و از مواد میانی روی خپیر میریزیم. خمیر رو از طول به آرامی رول میکنیم و با چاقوی تیز رول هایی به قطر ۱ سانتی برش میزنیم و در ظرفی که کاغذ روغنی گذاشتیم با فاصله قرار میدهیم... روی ظرف رو با سلفون میپوشانیم و دوباره ۱ ساعت اجازه میدهیم خمیر استراحت کند.
سپس درون فر که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه میگذارم... میتوانیم گریل را روشن کنیم تا روی رول ها برشته شود.
میتونید روی سینابون این چیزها رو بعد از سرد شدن رومال کنید 👇🏻
👈🏻۴ ق غ پودر قند+۱یا۲ ق غ شیر+کمی وانیل
👈🏻۱ق غ کره نرم+نصف لیوان پودر قند+کمی وانیل+۴ق غ شیر+۲ق غ پنیر خامه ای
👈🏻۳ق غ شیر عسلی+۱ق غ پنیر خامه ای+۲ق غ خامه صبحانه
👈🏻یا عسل خالی
...
کیک ۳ دقیقه ای(ماکروفری)
farzane_1992
۱۲
کیک ۳ دقیقه ای که تو ماکروفر درست میکنم واسه مهمونی عالیه😋😉
من با همین کیک و بستنی دسر کیک بستنی درست میکنم (عکس دوم) خیلی خوشمزست😋 و البته راحت😍
کیک ماکروفری
مواد لازم
آرد ۵ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر نصف قاشق چایخوری
وانیل نوک قاشق چایخوری
شکر ۵ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو ۲قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۱ عدد
شیر ۶_۷ قاشق غذاخوری
روغن ۳ قاشق غذاخوری
طرز تهیه
مواد خشک شامل آرد بکینگ پودر وانیل شکر و پودر کاکائو رو با هم مخلوط میکنیم تخم مرغ و شیر و روغن رو اضافه میکنیم و با قاشق هم میزنیم اگر مایه کیک سفت بود کم کم شیر اضافه میکنیم. ۲/۳ ماگ رو از مایه کیک پر میکنیم و به مدت ۱ دقیقه با توان ۱۰۰۰ ماکروویو را روشن مبکنیم.تمام کیک ما آمادست 😊
نکته:
۱.به جای شیر از شیر کاکائو هم میتونید استفاده کنید.
۲.من از ماگ استفاده کردم که ۲ تا شد.به نظرم یکیش واسه یه نفر زیاده از فنجون استفاده کنید تعدادش هم زیاد میشه.
۳.کیک زیاد شیرین نیست.میتونید از پودر کاکائو کم کنید و به مقدار آرد اضافه کنید (من امتحان نکردم) ولی به مقدار شکر اضافه نکنید.
#کیک #کیک_فوری #کیک۳دقیقه ای
...
شیرینی نارگیلی بازاری
farzane_1992
۱۰
خیلی عالی و خوشمزه بودن😋
شیرینی نارگیلی بازاری
شکر 250 گرم (معادل 1و1/4لیوان)
پودر نارگیل پر چرب 125 گرم (تقریبا 1و1/2لیوان) *پودرنارگیل چرب مخصوص شیرینی از لوازم قنادی بخرین از پودر نارگیلهای خشک بهتره فقط برای تزیین روی خرما و... استفاده بشه نه تهیه این شیرینی*
روغن مایع 75گرم (تقریبا از نصف لیوان کمی کمترمیشه)
سفیده تخم مرغ 3 عدد بزرگ معادل 125گرم
وانیل 1/8ق چ
ابلیمو 1/2ق چ
آرد برنج در صورت لزوم 1ق غ
ابتدا شکر، پودر نارگیل و 2 عدد از سفیده ها و2/3 از روغن مایع را در ظرفی خوب با هم مخلوط کنید، سپس مخلوط را یا دو بار از چرخ گوشت رد کنید و یا داخل یک دوسه یا غذاساز ریخته و خوب له کنید،در حدی که مخلوط کاملا نرم و لطیف شود کافیست ،بیش از اندازه نیز هم نزنید که مایه به روغن افتد
یک دوسه و غیره هم نداشتید پودر نارگیل را از قبل اسیاب کنید تا کاملا نرم بشه و این مرحله را حذف کنید
سپس مواد را داخل ظرف نچسبی بریزید، بر روی بخار آب کتری با حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید تا مواد کمی گرم شود وقتی دست زدین و مخلوط کمی گرم بود از روی حرارت برداشته، وانیل، ابلیمو و بقیه روغن مایع و سفیده را به آن اضافه کنید و خیلی سریع و خوب هم بزنید تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند، دوباره مواد را بر روی بخار آب کتری با حرارت ملایم _بنماری_ قرار دهید و مرحله داغ زدن را شروع کنید،داغ زدن یعنی اینکه وقتی مواد را روی بخار آب گذاشتین باید مدام مواد را هم بزنین تا شکر کاملا حل شود ولی به هیچ عنوان مواد نباید تحصیلات قل بزند و زمانی که انگشت داخل مواد می زنید انگشت احساس داغی زیادی می کند وقتی انگشت زدین ودیدین انگشتتون احساس داغی زیادی داشت و شکر کاملا آب شد و دونه هاش زیر دندون نیومد، مواد را از روی حرارت بردارین،من زمان گرفتم تقریبا چهار _پنج دقیقه شد فقط یادتون نره که مرتب باید مواد را هم بزنین.
پس از این زمان مواد را در محیط آشپزخانه قرار دهید تا کاملا سرد شود دو سه ساعتی طول می کشه ولی برای سردشدن به هیچ عنوان داخل یخچال نگذارین.
سینی فر را کاغذ روغنی بیندازید و کمی روی کاغذ را نیز چرب کنید
مواد را پس از سرد شدن کامل درون قیف ریخته و با فاصله داخل سینی می زنیم،
نکته:اگر مواد شل بود 1ق غ ارد برنج به آن اضافه کنید و اگر سفت بود کمی سفیده تخم مرغ بزنید.
...
شیرین عسل
farzane_1992
۱۹

شیرین عسل

۱۵ آذر ۹۷
این شیرینی های خوشمزه که من بهشون میگم شیرین عسل ولسی اسمش شیر برگر....درست کردنشون خیلی راحته😉
شیر برگر(شیرین عسل)
موادلازم برای پنکیک:
2 عدد تخم مرغ
شکر 6 قاشق غذاخوری
شیر 1 لیوان
آرد 1 و نیم لیوان
3 قاشق غذاخوری روغن مایع
1 بسته پکینگ پودر
وانیل 1 بسته
1 قاشق غذا خوری کاکائو
برای کرم درون:
100 گرم خامه صبحانه
1 فنجان شیر سرد
کرم شانتی(پودر خامه فرم گیرنده)1 بسته
عسل 1 قاشق مربا خوری

✍طرزتهیه:
تمام مواد برای کرم رو خوب هم میزنیم و نیم ساعت داخل یخچال میزاریم. برای پنکک، تخم مرغها و شکر رو هم بزنین خوب. بعد روغن، شیر، کاکائو، وانیل، پکینگ پودر و آرد رو اضافه کرده و هم بزنین. با ملاقه داخل تابه با روغن کم گرم شده میریزیم و دوطرفشو میپزیم. بعد بقیه مواد رو اینجوری میپزیم بعد با قالب دایره یا... پنکیک های دایره شکل از پنکیک هامون درمیاریم. روشون کرم میزاریم و پنکیک دیگه رو با فشار کم روش میزاریم.
روش شکلات آب شده میریزم یا درون شکلات فرو میبریم که همه جا شکلاتی بشه.
#شیر_برگر #شیرین_عسل
...