راضیه قدیمی
راضیه قدیمی

دستور پختی یافت نشد

#کیک هویچ و گردو#کیک #کیک#کیک_خوشمزه #کیک_خوری # شکلات#بسکوییت #کیک#
پنج عدد تخم مرغ را با کمی دارچین پنج دقیقه هم می زنیم تا کرم رنگ شود بعد دو لیوان سر خالی شکر را در دو مرحله اضافه می کنیم و پنج دقیقه دیگر می زنیم. نصف لیوان روغن مایع اضافه می کنیم و یک لیوان شیر هم می زنیم. دو لیوان هویج رنده شده با یک قاشق غذاخوری دارچین اضافه می کنیم و دو و نیم لیوان آرد با دو قاشق غذاخوری پکینگ پودر را سه بار الک کردیم کم کم اضافه کرده و در آخر نصف لیوان گردوی خرد شده اضافه کرده ودر قالب چرب و آرد پاشی شده ریخته و در فر گرم با 190 درجه 50 دقیقه می پزیم. بعد از خنک شدن از قالب جدا کرده و به دلخواه تزیین می کنیم . نوش جان 😊
...
#پاستیل_خونگی #پاستیل_میوه #ژله #ژلاتین #ژلاتینی #خونگی #خونگی_پز ? #خودمپز #شکلات #تزیین # ایده #
یه عالمه پاستیل خوشمزه
جواهرات خوشمزه آشپزخونه 😊
دستورش رو قبلا گذاشتم ولی دوباره برای راحتی شما میزارم
یک بسته پودر ژله را با دو قاشق غذاخوری پودر ژلاتین و یک قاشق غذاخوری گلوکز مایع تو یک لیوان آب جوش حل کرده روی بخار آب جوش گذاشته تا رقیق شود بعد تو قالب پاستیل ریخته و در یخچال دو ساعت گذاشته تا ببندد.
قالب نیاز به چرب کردن ندارد
پاستیل در دمای محیط گذاشته شود تا چسبناک نشود و کشدار شود.
در ظرف دردار نگهداری نکنید چون چسبناک می شود.

...
#کیک_خوشمزه #کیک_خوری #کیک #کیک خامه ای#کیک اسفنجی  #خامه_فرم_گرفته_سفره_خونه # تزیین # ایده # خونگی #
کیک اسفنجی
شش عدد تخم مرغ زرده و سفیده ها را جدا کرده یک لیوان سر خالی شکر داریم که یک سوم شکر را با سفیده ها می زنیم نا ابری شود . زرده ها را با کمی وانیل می زنیم تا کرم رنگ شود بعد یک استکان آب جوش کم کم اضافه می کنیم و سفیده ها و زرده ها را با هم مخلوط کرده ودر آخر یک لیوان آرد که با دو قاشق مربا خوری پکینگ پودر الک کردیم به مواد اضافه کرده ودردوقالب 20در30 سانت چرب که کاغذ روغنی پهن کردیم گذاشته ودر فر گرم با 200 درجه 20 دقیقه می پزیم. وبا خامه تزیین می کنیم.
...
# سس کارامل ? #خودمپز # خوشمزه # شکلات #بسکوییت #کیک #کیک ساده #خونگی #
شکر 1 لیوان. آب نصف لیوان. خامه صبحانه یک بسته. . کره 50 گرم
شکر و آب را روی حرارت ملایم گذاشته تا بجوشه اصلا با قاشق هم نزنید چون آبنباتی شده و به قاشق می چسبه.کمی زمان می بره تا رنگ شکر کاراملی بشه. فقط ظرف را کمی می چرخونیم تا یه دست بشه. بعد از روی حرارت بر داشته خامه را اضافه می کنیم و تند تند هم می زنیم تا صاف بشه. دوباره روی حرارت گذاشته تا بجوشه بعد از روی حرارت بر داشته و کره را اضافه می کنیم کنار میزاریم تا خنک بشه. تو یخچال نگه داری کنین و موقع استفاده تو دمای محیط بمونه تا نرم بشه.
...
#کیک سیب ? #کیک #کیک -خوشمزه #کیک خوری #خودمپز # خوشمزه # تزیین # ایده #
تخم مرغ 3 عدد. شکر 1 لیوان. روغن مایع نصف لیوان. آرد دو لیوان. شیر نصف لیوان. رنده سیب 1 لیوان. گردوی خرد شده نصف لیوان. پکینگ پودر یک قاشق غذاخوری. دارچین یک قاشق چای خوری. شکر قهوه ای سه قاشق غذاخوری
تخم مرغ را با یک پنسه دارچین پنج دقیقه هم می زنیم تا کرم رنگ شود. بعد شکر را در دو مرحله اضافه می کنیم و پنج دقیقه دیگر می زنیم. روغن را اضافه کرده در حد مخلوط شدن هم می زنیم. رنده سیب رابا دارچین و شکر قهوه ای مخلوط کرده و اضافه می کنیم. شکر قهوه ای برای خوش عطر و خوش طعم شدن کیک .اگر دوست ندارید می شود حذف کرد.ارد رابا پکینگ پودر سه بار الک کردیم به نوبت با شیر اضافه می کنیم و در آخر گردوی خرد شده را می ریزیم و مواد را در قالب چرب و آرد پاشی شده ریخته و در فر گرم با 190 درجه 50 دقیقه تا یک ساعت می پزیم. بعد از خنک شدن با سس کارامل و گردو تزیین می کنیم.
طرز تهیه سس کارامل در پست بعدی 😊
...
#کیک پرتقالی #کیک_خوشمزه #کیک_خوری #کیک #پرتقال #خوشگلاسیون #خودمپز ? #خوشمزه #تزیین # خونگی #
پنج عدد تخم مرغ را با دو قاشق غذاخوری رنده پوست پرتقال پنج دقیقه زدم بعد دو لیوان سر خالی شکر را در چند مرحله اضافه کرده پنج دقیقه دیگر می زنیم تا کرم رنگ شود بعد نصف لیوان روغن مایع اضافه می کنیم و در آخر دو و نیم لیوان آرد با دو قاشق غذاخوری پکینگ پودر که سه بار الک کردیم به نوبت با یک لیوان شیر ولرم اضافه می کنیم و در قالب چرب و آرد پاشی شده ریخته و در فر گرم با 190 درجه 50 دقیقه می پزیم. برای سس روی کیک یک لیوان آب پرتقال را با دو قاشق غذاخوری پودر نشاسته ذرت و سه قاشق غذاخوری شکر و دو قاشق غذاخوری پودر ژله پرتقال و کمی رنده پوست پرتقال روی حرارت ملایم مرتب هم زده تا غلیظ شود.
...