فریبا
فریبا
کیک توت فرنگی
فریبا
۱۶

کیک توت فرنگی

۱۱ مرداد ۹۶
دستر پختش توی پست های بهدی میزارم
...
کوکو مرغ
فریبا
۷

کوکو مرغ

۷ مرداد ۹۶
...
ژله
فریبا
۴

ژله

۳۰ تیر ۹۶
خورشت کرفس
فریبا
۱۷

خورشت کرفس

۲۶ تیر ۹۶
خورشت كرفس رو خیلی ها ممکنه دوست نداشته باشند و یا از تصور مزه اش تاحالا امتحان نکرده باشن. ولی حقیقت اینه که این خورشت اگر درست طبخ بشه طعم بسیار خوبی داره. علاوه بر تمام خواص بی نظیری که کرفس داره میتونید همه رو باهم در یک خورشت خوشمزه نوش جان کنید. در این مطلب طرز تهیه خورشت کرفس رو با نکاتش قرار میدم و توصیه میکنم یک بار هم که شده امتحان کنید. چرا که حتی اگر براتون طعم خیلی عالی نداشته باشه کلی خاصیت داره که به یک بار امتحان کردنش می ارزه.

#مواد_لازم_برای_تهیه_خورشت_كرفس (برای دونفر)
گوشت گوسفند ٢٠٠ گرم
كرفس شسته شده و خرد شده ٤٠٠ گرم
پياز داغ دو قاشق غذاخوري
نعنا، تره، جعفري ١٥٠ گرم
نمك و فلفل و زردچوبه به ميزان لازم
آبغوره يك استكان كوچك
4 لیوان آب برای پخت خورشت


#طرز_تهيه_خورشت_كرفس
گوشت را به اندازه های مناسب خرد کنید. كرفس خوب و جوان تهیه کنید و بعد از شستن به اندازه يك بند انگشت خرد كنيد و در مقداري روغن تفت بدید تا كمي طلايي بشه. سپس كمي از برگهاي نازك كرفس و تره و جعفري و نعنا را ريز خرد كنيد و در باقيمانده روغن كه كرفس را سرخ كرديد سبزي ها را هم سرخ كنيد.

تفت دادن گوشت
سپس يك عدد پياز درشت را خرد كرده در يك قابلمه سرخ كنيد. وقتي نيمه سرخ شد گوشت را به آن اضافه كنيد. من اينجا همه چيز رو آماده در فريزر داشتم و بخاطر همين اول گوشت را در مقداري روغن تفت دادم بعد پياز سرخ شده زردچوبه و كرفس سرخ شده وسبزي سرخ شده را با گوشت مقداري تفت دادم.

خورشت کرفس
بعد مقداری آب داخل قابلمه میریزیم تا مواد خورشت كرفس پخته شود. بعد از جا افتادن و پختن گوشت، نمك و آبغوره را به خورشت اضافه ميكنيم و يه ده دقيقه ايي هم ميگذاريم تا خورشت كرفس مزه دار بشه. خورشت كرفس كه به روغن افتاد و جا افتاد در ظرف كشيده با برنج زعفراني سرو میکنیم.


#نكات_تهیه_خورش_کرفس
بعضي از كرفس ها موقع خرد كردن نخ هايي دارند. اون نخ ها رو از بالاي كرفس بکشید تا خارج بشن موقع نوش جان كردن زير دندان سفت نباشد.
حتما از كرفسهایی که نازك و جوان هستند براي خورشت استفاده کنید. بعضي كرفسها سبز و سفت هستند كه مناسب خورش كرفس نميباشد.
اگر از گوشت گوسفند استفاده ميكنيد كرفس را بعد سرخ كردن به همراه گوشت اضافه کنید اما اگر از گوشت گوساله استفاده ميكنيد حتما يكساعتي بگذاريد از پخت گوشت و سبزي سرخ شده بگذره و بعد كرفس سرخ شده را به خورشت اضافه کنید تا كرفس ها له نشوند.
استفاده از کنگر و ریواس در خورشت کرفس
شما در اين خورشت ميتوانيد از كنگر و ريواس هم استفاده كنيد. كنگر را مانند كرفس به اندازه يك بند انگشت خرد كنيد کمي تفت دهيد و با كرفس و گوشت و سبزي مخلوط كنید تا جا بيافتند و در ده دقیقه پایانی کار ريواس را هم شسته و به اندازه يك بند انگشت خرد كنيد (ولي سرخ نكنيد) و به خورشت اضافه كنيد. براي پخت ريواس پنج دقيقه كافيه انقدر ريواس لطيفه كه سريع آب ميشه و هيچ اثري ازش باقي نميمونه. پس در انتها به خورشت اضافه كنيد و از مقدار آبغوره با وجود ريواس كم كنيد زيرا ريواس خودش ترش هست و ترشی خورشت زیاد میشه. اين خورشت مخلوط كرفس كنگر و ريواس خيلي خوشمزه ميشه امتحان كنيد و لذت ببريد.

خسته نباشید عزیزان
فریبا
...
اینم از استانبولی ژله و سالاد شیرازی
فریبا
۶
سلام به همه دوستان گلم
ممنون که در همه ی مراحل به من کمک میکنید و نظر میدید از همه ی شما پاپیونی ها ممنونم

#مواد_لازم_برای_تهیه_استانبولی:
برنج & آب & سیب زمینی & پیاز & نمک و فلفل به میزان لازم & رب & گوشت چرخ کرده ( یا سینه ی مرغ )

#ژله_ دو_رنگ
ژله به خاطر اینکه دورنگه (قرمز و سفید ) به همین دلیل انطوری دیده میشه و کاملا خوب درست شده
...
ناهار امروزمون
فریبا
۱۵

ناهار امروزمون

۲۴ تیر ۹۶
کیک ساده
فریبا
۵

کیک ساده

۲۴ تیر ۹۶
شیر
آرد برنج
کاکائو
آب لبو
شکر
پودر نارگیل
...