سارا شف
سارا شف

دستور پختی یافت نشد

شله زرد?
سارا شف
۱۱

شله زرد?

۱۵ شهریور ۹۶
سلام خانوم گلا نصف شبی هوس شله زرد کردیم گفتیم از پختن شله زرد ماه رمضون مون عکس بفرستم😅
...
قورمه سبزی?
سارا شف
۱۱

قورمه سبزی?

۱۴ شهریور ۹۶
خیلی شیک ناهارمون تشریف داشتن...
دلتووون نخواد😅
...
پنکیک جان?
سارا شف
۱۵

پنکیک جان?

۱۴ شهریور ۹۶
عصرووونه فوق العاده خوشمزه!🌱
...
عدس پلووو جان جان?
سارا شف
۱۲

عدس پلووو جان جان?

۱۲ شهریور ۹۶
از من به شما نصیحت مثل من هرچیزی بدستون اومد واسه دیزاین استفاده کنید😂


بفرمایید🌱
...
حلوای خوشگل موشگلمووون?
سارا شف
۹
حلوای زعفرانی می باشند فوق العاده خوشمزه
...
نان صبحانه یا عصرانه
سارا شف
۲۳

نان صبحانه یا عصرانه

۱۲ شهریور ۹۶
سلام خانوم گلا ... تقدیم به شما
طرز تهیه نان صبحانه

مواد لازم:

زرده تخم مرغ 2 عدد 

شکر 3 قاشق غذاخوری 

روغن یا کره 3 قاشق غذاخوری

شیر ولرم 1 لیوان

خمیر مایه 1 قاشق غذاخوری

ارد سفید 2 تا 3 لیوان

نمک نوک قاشق

طرز تهیه:

 شیر ولرم ( شیر داغی که دست را نسوزاند ) را باخمیر مایه مخلوط کنید سپس شکر ، روغن یا کره اب شده و یک زرده تخم مرغ را نیز اضافه نمائید ، تمام مواد را خوب مخلوط کنید تا شکر حل شود.حالا نوبت اضافه کردن ارد است ، اردی که چند بار الک شده است را قاشق قاشق اضافه کنید تا اندازه ای که بتوانید خمیر را با دست تان بلند کنید ( ارد زیاد نریزید ، فقط تا اندازه ای که چسبندگی خمیر از بین برود ) ، در این مرحلهخمیر را با دست بگیرید و مدام به کف ظرف بکوبید و ورز دهید و چندین بار تکرار کنید ( مهمترین بخش تهیه نان ورز دادن ان است ).

پس از بدست اوردن خمیری ترد و لطیف ان را درون کاسه ای که چرب شده است قرار دهید و روی ان با چاقو یک + بزنید ، در جای گرمی بهخمیر یک ساعت استراحت دهید  تا حجم خمیردو برابر شود و پس از این مدت خمیر را کمی ورز داده و تکه هایی یک اندازه از خمیر ببرید.

س از این برش زدن کمی دیگر خمیر ها را ورز دهید و با وردنه خمیرها را باز کنید ، درون هرخمیر را مقداری کشمش ، گردو ، کنجد و … بپاشید.

روی ظرف یا سینی مورد نظر را کمی چرب کنید وخمیر را به شکل دلخواه حالت دهید ( هر شکل و طرحی که دوست دارید ) ، روی خمیرها پارچه ای بیندازید و مدت 30 دقیقه به خمیرها استراحت دهید تا کمی دیگر نیز حجم پیدا کنند سپس مقداری کره یا روغن را با 1 زرده تخم مرغ و کمی شیر مخلوط کنید و روی خمیرها بمالید و روی ان نیز کمی کنجد بپاشید.

ظرف نان را درون فری که از قبل با حرارت 180 درجه سانتیگراد گرم کرده اید به مدت 20 – 30 دقیقه بسته به نوع فر قرار دهید ، در اواسط پخت نیز میتوانید مجدد روی نان ها را با مخلوط زرده و شیر برس بکشید ، در انتهای پخت نیز حرارت بالای فر را 2-3 دقیقه روشن کنید تا روی نان ها نیز برشته و طلایی شود.

نکته ها : میتوانید برای روی نان از هر چیزی که دوست دارید استفاده کنید ( پودر نارگیل ، پسته ،گردو و … ) ، درون نان را نیز میتوانید قبل از پخت با خرما ، گردو ، شکلات و … پر کنید یا به همین صورت ساده اماده کنید.

در زمان روشن کردن فر کاسه ای اب داخل فر قرار دهید تا همزمان با گرم شدن فر ، رطوبت مناسبی نیز برای پخت نان ها ایجاد شود و نان ها خشک نشه
روی نون رو می‌تونید با کنجد نارگیل و سیاه دونه تزیین کنید .
نوووش جان🌹
...