مریم
مریم

دستور پختی یافت نشد

#ژله_هندوانه#
مریم
۱۲

#ژله_هندوانه#

۱۷ آذر ۹۶
کیک شنی
مریم
۵

کیک شنی

۲۰ مهر ۹۶
Atiye Azad:
#کیک_شنی
 آرد......2پیمانه
شیر گرم .......یک پیمانه
شکر....... یک پیمانه
تخم مرغ....... سه عدد
وانیل...... نوک قاشق چای خوری
بیکینگ پودر...... دو قاشق مربا خوری
 پودر هل ......یک قاشق چای خوری
 روغن مایع...... سه چهارم پیمانه
 مواد رویه:
شیر عسلی الفجر...... نصف قوطی
 پودر نارگیل تفت داده شده....... یک پیمانه
 پودر پسته .....برای تزیین
طرز تهیه:
 تخم مرغهارو با شکر با دور تند پنج دقیقه بزنید تا حجمش دوبرابر بشه و کرم رنگ و پفکی،بعد وانیل و پودر هلو روغن مایع رو اضافه کنید و با همزن هم بزنید تا خوب جذب مواد بشه،بعد شیرو که گرم کردیم میریزیم داخل مواد و سریع به هم میزنیم،آرد و با بیکینگ پودر سه بار الک کنید و تو سه مرحله به موادتون اضافه کنید و با قاشق چوبی یا پلاستیکی هم بزنید،عمیق و دورانی هم بزنید تا هیچ گلوله آردی نمونه.کف قالب مستطیل ۳۰*۲۵ و چرب کنید و کاغذ روغنی بندازید،دیواره هارو هم چرب کنید ،هم آردپاشی،تا سطح کیک صافه بشه و یک اندازه پف کنه،،موادتون و بریزید تو قالب به سمت چپ و راست تکون بدیدش تا همه جای قالب موادتون یکسان پخش بشه،بذارید تو بر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ به مدت چهل دقیقه ،بعد نیم ساعت چک کنید ،چون دمای فرها متفاوته ،سیخ چوبی وسط کیک فرو کنید،اگر تمیز بیرون اومد و هر موقع روی کیک هم کمی سرخ شد ،از فر خارج کنید.به محض بیرون اوردن از فر همونطور که داغه ،شیر عسلی بریزید رو سطح کیک،من نصف قوطی ریختم،بعد هم پودرنارگبلی که تفت دادیم و رنگش کمی کاراملی شده رو اضافه کنید،اجازه بدید کاملا خنک بشه،بعد برش بزنید.
...
کیک شیفون وانیلی
مریم
۱۶
Maryam:
Maryam:
#کیک_شیفون_وانیلی

دوستان این کیک رو من امتحانش کردم خوشمزه و راحته درستش کنین
کیک شیفون یه کیک خیلی سبک، با بافت اسفنجی و نرمه که میتونه به عنوان پایه خیلی از کیکها استفاده بشه و میتونید هر نوع طعم دهنده ای که دوست داشتین با توجه به ذائقه خودتون بهش اضافه کنید، مثل اسانس یا رنده پوست پرتقال، اسانس موز و آناناس، دارچین و سیب، کشمش و گردو و خلاصه هر نوع خلاقیتی که دوست داشتین میتونین با این کیک انجام بدین. این کیک حتی برای خامه کشی هم بافت مناسبی داره..

Mahdieh917
مواد لازم:
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱ پیمانه سرخالی
آرد ۱ و ۱/۲ پیمانه
آب جوش یا شیر ۱/۴ پیمانه (من خودم همیشه از شیر استفاده میکنم)
روغن مایع ۱/۴ پیمانه
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری سرپر
نمک ۱ پنس
وانیل ۱
طرز تهیه
آرد، بکینگ پودر و نمک رو با هم مخلوط کنید و ۳ بار الک کنید. سفیده و زرده تخم مرغ رو جدا کنید و با همزن بزنید تا سفیده کف کنه و کمی پفکی بشه بعد نصف شکر رو کم کم بهش اضافه کنید و با همزن بزنید تا سفیده کاملا پفکی و سفت بشه. زرده و باقیمونده شکر و وانیل با همزن بزنید تا زرده کرم رنگ و کشدار بشه. بعد شیر رو به زرده اضافه کنید و کمی از مخلوط آرد رو به زرده ها اضافه کنید و مواد رو بهم بزنید تا یکدست بشه بعد روغن رو اضافه کنید و بقیه آرد رو بشه اضافه کنید و مواد رو فقط در حدی که با هم مخلوط بشن بهم بزنید بعد سفیده رو به مواد اضافه کنید و با لیسک مواد رو بهم بزنید. مواد رو تو فالب ۲۰ سانتی که از قبل چرب کردین و کاغذ روغنی انداختین بریزید و چند تا ضربه به قالب بزنید تا حبابهای هوا داخل خمیر خارج بشه.


بعد قالب رو توی فری که از قبل با حرارت160 درجه سانتیگراد گرم کردین بذارین (البته تاوقتی که روی کیکتون طلایی قهوه ای شد با فرو بردن خلال دندون تو مرکز کیک از پخت کیک مطمئن بشید) بعد فر رو خاموش کنید و بذارید قالب ۵ دقیقه دیگه تو فر خاموش بمونه و بعد قالب رو از فر در بیارید و کیک رو روی توری مشبک منتقل کنید و بذارید کاملا خنک بشه.
...
نون خامه ای بشکل قو?
مریم
۱۳
#نان_خامه ای#نان#Maryam:
Maryam:
#نون_ خامه_اي
مواد لازم:
٦٥ گرم آرد 
١/٢ ق چ شكر 
١/٤ ق چ نمك 
١/٢ پيمانه آب 
٥٧ گرم كره
٢ عدد تخم مرغ 
١/٢ ق چ وانيل 
خامه:
١ پيمانه خامه فرم گرفته ١ ١/٢ ق چ پودر قند 
١/٢ ق چ گلاب 
طرزتهيه:
آرد و شكر و نمك رو با هم مخلوط ميكنيم ، آب و كره رو روى حرارت ملايم ميذاريم تا به جوش بياد وقتى به جوش امد مخلوط آرد رو بهش اضافه ميكنيم و براى ٢-٣ دقيقه هم ميزنيم (با قاشق چوبى) تا جايى كه يك خمير يك دست و ملايم بشه، از روى حرارت بر ميداريم و ميذاريم خنك بشه ، وقتى خنك شد تخم مرغ رو يكى يكى اضافه ميكنيم و خوب بهم ميزنيم (با قاشق چوبى) وانيل هم با تخم مرغ اضافه ميكنيم . 
مواد رو توى قيف ميريزيم و روى ظرف فر كه با كاغذ روغنى پوشانده شده با فاصله ميريزيم 
فر رو كه از قبل با حرارت ٢٠٠ درجه سانتى گراد گرم ميكنيم 
اول به مدت ١٥ دقيقه در فر حرارت ٢٠٠ درجه ميذاريم كه خوب پف كنه بعد حرارت رو روى ١٨٠ درجه ميذاريم و به مدت ٣٠ دقيقه ميپزيمش. 
تا نون خامه اى ها خنك بشن خامه فرم گرفته رو در قيف قرار ميديم 
وقتى نون كاملا خنك شد با چاقو زير نون ها رو سوراخ ميكنيم و با قيف خامه رو تزريق ميكنيم تا پُر بشه.
...
حلوا هویج
مریم
۱۳

حلوا هویج

۷ مهر ۹۶
Maryam:
kaberi.p:
حلوای هویج یکی از خوشمزه ترین انواع حلواست ، البته به نظر من خوشمزه ترین! همینطور رنگ و ظاهر زیبایی داره . اگه تا به حال امتحانش نکردین حتما درستش کنید چون مطمئنم که شما هم عاشقش میشین!!!….

مواد لازم:

آرد ۱ پیمانه+۱ ق س

روغن مایع نصف پیمانه +۴ ق س

شکر ۲ پیمانه +۲ ق س

گلاب نصف پیمانه +۴ ق س

هویج نیم کیلو

زعفران آب کرده به مقدار لازم

*نکته:منظور از پیمانه , پیمانه های استاندارد شیرینی پزی هست .

طرز تهیه:

ابتدا هویج ها رو بشوئید.آب پز یا بخار پز کنید .سپس خیلی خوب پوره کنید.برای پوره کردن هویج رو رنده نکنید چون داخل حلوا مشخص میشه و جلوه خوبی نداره.می تونید از غذا ساز یا دستگاه آسیاب استفاده کنید تا هویجها کاملا یه دست له و پوره شن.
آرد رو داخل ظرف تفلون الک کنید.

و با شعله کم تفت بدین تا کمی بوی خامی آرد گرفته شه بعد روغن رو اضافه میکنیم هم میزنیم تا مایه یکدست بشه.

بعد، هویج پوره شده,گلاب,شکر و زعفرون آبکرده رو همزمان اضافه میکنیم، مخلوط میکنیم تا یه مایه یکدست و شل داشته باشیم.

سپس حلوا رو به صورت دورانی هم میزنیم تا زمانیکه از دیواره ها جدا بشه و وسط ظرف به صورت یکه تیکه در بیاد ، بعد داخل ظرف سرو ریخته و تزیین میکنیم.

*حلوای هویج خیلی چسبنده تر از دیگر حلواهاست به همین خاطر اجازه بدین داغی حلوا گرفته شه در این صورت چسبندگیش کمتر میشه و راحتتر میشه باهاش کار کرد.
...