فاطمه.ج
فاطمه.ج

دستور پختی یافت نشد

کیک با سه طعم مختلف
فاطمه.ج
۳۲
سلام دوستان عزیزم.💙💚💛💜 من اومدم با دستور پخت یه کیک خوشمزه که هم به صورت وانیلی و هم پرتغالی یا حتی شکلاتی میشه پخت🍰😋 در مورد پخت کیک در قابلمه یا ماهیتابه رژیمی پرسیده بودین. دوستان همه کیک ها رو داخل قابلمه میشه پخت. در زیر سه نوع پخت رو توضیح دادم.
مواد لازم:

تخم مرغ : 4 عدد درشت
آرد : 3 پیمانه
شکر : 2 پیمانه
شیر : یک پیمانه
روغن مایع: سه چهارم پیمانه
بیکینگ پودر: 3قاشق مربا خوری
وانیل: نصف قاشق چ
اگر دوست داشتین کیک تون پرتغالی باشه یک پرتغال درشت هم نیاز دارید.

طرز تهیه:
1. آرد و بیکینگ پودر را مخلوط و سه بار از الک ریز رد می کنیم.
2. در صورتی که دوست دارین کیک تون پرتغالی باشه پوست یه پرتغال رو با رنده ریز رنده کنید. دقت کنید که فقط پوست نارنجی استفاده کنین، پوست سفید باعث تلخ شدنش میشه. بعد سه قاشق از آب پرتغال رو هم بگیرین و کنار بزارین.
3. تخم مرغ ها و شکر و وانیل را بین پنج تا هشت دقیقه با همزن برقی کاملا مخلوط میکنیم تا سفید و غلیظ بشن و کاملا پف کنن.
4. روغن مایع رو با مواد مخلوط می کنیم.
5. آرد وشیر رو در سه مرحله یکی در میان به مواد اضافه نموده و با لیسک یا قاشق بزرگ به صورت دورانی با هم مخلوط می کنیم. در حین مخلوط کردن پوست وآب پرتغال رو هم اضافه کنین.
پخت کیک:
این کیک رو هم در ماهیتابه رژیمی و هم قابلمه و فرمیشه پخت. فقط دقت کنین این کیک فوق العاده لطیفه و اگر حواستون نباشه زود میسوزه.

پخت در قابلمه و ماهیتابه رژیمی:
قبل از هر کاری کاغذ روغنی رو دقیق ببرید.یک ربع قبل از آماده شدن خمیر قابلمه یا ماهیتابه رژیمی رو روی شعله متوسط قرار بدین. واشر ماهیتابه رژیمی رو دربیارید. وقتی خمیر آماده شدکاغذ روغنی بزارید و بعد خمیر رو تا نصف بریزید. برای درب قابلمه دمکنی بزارین تا بخار چکه نکنه. وقتی کیک رو برای پخت قرار دادین شعله رو یه کوچولوکمتر کنین. سی و پنج دقیقه بعد چک کنین اگر پخته بود کیک رو بردارید و اگر دوست دارید طلایی بشه برگردونین تاحدود ده دقیقه برشته بشه. اگر هم نپخته بود باز هم برگردونین تا کیک نسوزه و طرف دیگه هم پخته بشه. وقتی تو ماهیتابه رژیمی کیک رو بر میگردونین یه قاشق بین درب اون قرار بدین تابخار چکه روی کیک نکنه.
پخت در فر:
فر رو ده درجه کمتر از کیکهای معمولی، که من روی 160 درجه گذاشتم. در ظرف کاغذ بیاندازید و کاغذرو چرب کنید.خمیر رو داخل قالب میریزیم و تو فر میزاریم. بعد سی و پنج الی چهل و پنج دقیقه کیک پخته است.
🔴برای شکلاتی کردن کیک دو سه قاشق پودر کاکائو رو در دو قاشق روغن حل کرده و مرحله 4باروغن مایع اضافه میکنیم. هر سوالی در مورد کیک دارید بپرسید جواب میدم.🌹🌹🌹
...
کیک سالگرد ازدواج
فاطمه.ج
۱۶
سلام دوستای عزیزم.💜💜💜یه خوشمزه شکلاتی خارق العاده پر از طعم خوب گاناش و شکلات و نسکافه🍫🍰🍫🍰🍫🍰. کیک سفارشی شکلاتی با فیلینگ خامه ی نسکافه ای ، موز و گردو و گاناش به وزن یک کیلو و ششصد گرم . سفارش یک دوست عزیز برای سالگرد ازدواج شون بود که هر دو از عاشقان شکلات هستن. طرح انتخاب مشتری عزیزم.🎂🎂🎂
#کیک_شکلاتی #کیک_خاص #کیک_گل
#کیک_جذاب #کیک_طرح_خاص #کیک_خانگی #کیک_سالم_خانگی
#کیک_عشق #کیک_عشقولانه
...
شیرینی لطیفه
فاطمه.ج
۲۰

شیرینی لطیفه

۲ اردیبهشت ۹۹
سلام دوستای گلم . شیرینی لطیفه که خیلی وقت بود می خواستم درست کنم. بلاخره درست کردم و به نظرم عطر و طعم بی نظیری داشت، عطر هل و گلاب، عطر شیرینی های قدیمی. یاد لطیفه های بچگی هام افتادم که هر وقت میرفتیم روستا، خونه ی مادربزرگم، 💕آقاجون💕 سر راه می خرید (البته الان به قول آقاجون دیگه اون مزه رو ندارن) دعا دعا میکردم جوری برسیم که مغازه ها باز باشن و آقاجون حتما بخره😋😉.
پس از تحریر: بچه ها این ترک های روی شیرینی حسن کار هستن و به نظرم هر چه بیشتر خوشمزه تر. برای این که شیرینی هام حسابی ترک بردارن، روشون پودر قند پاشیدم.😊
#شیرینی_لطیفه #لطیفه
...
پیتزا رولی #پیتزا_رولی
فاطمه.ج
۱۴

پیتزا رولی #پیتزا_رولی

۳۱ فروردین ۹۹
پیتزا رولی من که عاشقش شدیم به خصوص پسرنازنینم.😋😋😋 #پیتزا_رولی #دستور_خمیر_پیتزا
#خمیر_پیتزا #پیتزا
دوستان من چند مدل خمیر برای پیتزا آماده میکنم که این یکی جزو ساده ترین ها و در عین حال خوشمزه ترین هاست.
مواد لازم برای حدود بیست عددپیتزا رولی بزرگ :
آرد: سه پیمانه یا لیوان
آب ولرم: یک پیمانه یا لیوان
روغن مایع: ترجیحا روغن زیتون یک تا دو قاشق غذاخوری
شکر: یک تا دو قاشق غذاخوری
مایه خمیر: یک قاشق مرباخوری
نمک : یک قاشق چایخوری
پودر آویشن : (در صورت دلخواه) نوک قاشق

نکته: اندازه شکر و روغن رو بنا به ذائقه میتونین تا دو قاشق بیشتر کنید و اتفاق خاصی نمیوفته، فقط خمیر خوشمزه تری خواهید داشت.😊😊
طرز تهیه:
در غذاساز
همه مواد رو داخل غذاساز میریزیم و روشن میکنیم. بعد پنج دقیقه خمیر آماده است. اگر اندازه مواد رو درست ریخته باشین تقریبا هیچی به غذا ساز نچسبیده. حالا خمیر رو که به صورت گلوله درست شده بردارین و پنج دقیقه ورز بدین.
با دست
مواد خشک را با هم مخلوط میکنیم، وسطش رو گود کرده و آب و روغن مایع رو تو گودی بریزین وهمه مواد رو مخلوط کنید. پنج دقیقه خمیرو ورز بدین.
مدت استراحت خمیر:
 روی خمیرو با سلفون بپوشونین و حوله بندازین و جای گرم بزارین. تقریبا بعد یک ونیم ساعت از تهیه خمیر حجم خمیر دو برابر وآماده میشه.
در طی این مدت،مواد میانی پیتزا رو آماده کنید .از مواد دلخواه و موجود در منزل استفاده کنید و دقت کنید همه مواد ریز باشن تا برش راحتتر بشه. 🌟مواد میانی در کامنت
رول کردن پیتزا:
صفحه بازکردن خمیر را چرب کرده و نصف خمیر رو به شکل مستطیل بیست و پنج در سی و پنج سانتی متر باز می کنیم. سس کچاب رو روی خمیر پخش می کنیم. فقط یک سانت از لبه های خمیر رو خالی نگه می داریم. پنیر پیتزا رو با مواد گوشتی مخلوط کرده و نصفش رو روی خمیر به صورت یک دست پخش می کنیم. خمیر رو رول می کنیم و لبه ها رو کامل به هم مچسبونیم. حالا یک تکه نخ رو از زیر رول رد کرده جوری که عرض رول سه سانت باشه بعد از بالا نخ رو به صورت ضربدری می کشیم تا خمیر بریده بشه و بقیه رو هم به همین روش برش می زنیم.این مرحله با چاقو هم میشه فقط سخت تره. حالا رول ها رو به ترتیب و کمی فاصله در سینی می چینیم و با یک عدد تخم مرغ زده شده رومال می کنیم(من تخم مرغ نزدم) و در صورت دلخواه تزیین می کنیم. برای پف بیشتر یک ربع تا نیم ساعت استراحت میدیم و بعد در فر 180درجه (از پیش گرم شده همراه بایک کاسه آب) قرار میدیم. زمان بسته به سایز رول ها از بیست و پنج دقیقه تا سی و پنج دقیقه. چک کنید که زیرشون طلایی شده باشه. امیدوارم درست کنید و لذت ببرید. تنبلی نکنید😜😂
...
کیک مک کویین با روکش خامه و تزیینات فوندانت و اسباب بازی
فاطمه.ج
۲۶
سلام دوستان عزیز. امیدوارم حال دلتون خوب باشه. بعد مدتها امروز تصمیم گرفتم یه پست جدید از کارهای قدیم😉 بزارم. کیک تم مک کویین سفارشی پیش دبستانی برای جشن تولد بچه های متولد بهار و تابستان، یک کیک خامه ای با تزیینات فوندانت . البته ماشین ها اسباب بازی هستن 😅 و کله قندی ها و خیابان و نوار شطرنجی از فوندانت هستند. 😊 . جهت اطلاع دوستان عزیزی که میپرسن کجا آموزش دیدم. دوستای گلم من تا حالا سعادت نداشتم کلاس اساتید گرامی شرکت کنم. ان شاء ا... فرصتی باشه و بتونم از محضر استادهای عزیز استفاده کنم.
#کیک_مک_کویین #کیک_پسرونه
#کیک_قرمز
...
کیک خامه ای پرتغالی با فیلینگ موز و سس پرتغال
فاطمه.ج
۲۰
سلام دوستان عزیزم. میگن کوزه گر از کوزه شکسته آب میخوره😅. واقعا همین طوره. این کیک رو با عجله زیاد وسط خونه تکونی برای تولد خودم درست کردم. کیک پرتغالی که بعد از برش، لای کیک از سس پرتغال و خامه و موز استفاده کردم. موز و پرتغال در کنار هم طعم فوق العاده ای ایجاد کردن، پیشنهاد میکنم حتما امتحان کنین.😊😊😊
...
خامه فرم گرفته
فاطمه.ج
۴۹

خامه فرم گرفته

۳۰ بهمن ۹۶