محبوب
محبوب

دستور پختی یافت نشد

پاستا جامبو?
محبوب
۱۴

پاستا جامبو?

۲ تیر ۹۷
پیتزا قیفی
محبوب
۱۳

پیتزا قیفی

۲۳ خرداد ۹۷
😎😊
...
کیک تولد
محبوب
۱۴

کیک تولد

۱۹ خرداد ۹۷
اینم کیک تولد با فیلینگ موز و گردو دستپخت خودم😊 .
...
پیراشکی
محبوب
۱۷

پیراشکی

۱۸ خرداد ۹۷
شاید این هزارمین تجربه پیراشکی پختنم بود ک هربار یه تجربه جدیدی شده واسم واسه خودم این نوع خمیر جدید یه اتفاق بینظیری تو آشپزیم بود:
 

آرد 3 لیوان  .  خمیر مایه 3 قاشق چایخوری  .  تخم مرغ 1 عدد  .  شیر یا آب 1 لیوان

روغن 6 قاشق غذاخوری  .  نمک 1 قاشق چایخوری  .  شکر 4 قاشق چایخوری
طرز تهیه : خمیر مایه ، شیر ولرم ( شیر گرمی که دست را نسوزاند ) و 1 قاشق چایخوری شکر را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید سپس 5 – 10 دقیقه کناری قرار دهید تا خمیر مایه عمل کند ( کف کند ).
تخم مرغ ، باقی مانده شکر ، روغن و نمک را داخل کاسه دیگری بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شوند ، خمیر مایه را با چند قاشق آرد را مخلوط کنید و به مواد تخم مرغی اضافه کنید ، کمی هم بزنید تا مواد ترکیب شوند سپس باقی مانده آرد را اضافه کنید.
پس از مخلوط کردن مواد را با دست ترکیب کنید تا خمیر جمع شود ، روی سطح کار ارد بپاشید و خمیر را روی سطح کار قرار دهید ، خمیر را 10 دقیقه ورز دهید ( مکرر روی سطح کار بکوبید و باز کنید ) ، آنقدر ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید.
داخل کاسه ای را چرب کنید و خمیر را داخل کاسه قرار دهید ، روی خمیر را بپوشانید و در جای گرمی 1 ساعت استراحت دهید تا حجم خمیر 2 برابر شود ، پس از آماده شدن پف خمیر را با فشار دست بگیرید.

این خمیر بسیار خوش دست بوده و کار با آن بسیار راحت است ،  بافت و ماندگاری خوبی دارد و میتوانید تا چند روز در یخچال و داخل کیسه فریزر بسته بندی و نگهداری اش کنید
این خمیر بسیار ترد و سبک است و مناسب برای انواع غذاها ، پیراشکی ، کلوچه ، نان صبحانه ، نان شکم پر ، پیتزا و … است .
#محبوبه_پز #پیراشکی😊

...
اینم یه دسر خوشکل و خوشمزه واسه امشب.
محبوب
۸
پایینی اسموتی توت فرنگی(ترکیب نیم لیوان شیر.نیم لیتر بستنی وانیلی و 300گرم توتفرنگی یخزده.) . بالایی اسموتی طالبی و انبه هست(ترکیب 300گرم طالبی یخ زده.نیم لیتر بستنی طالبی.نیم لیوان شیر و تکه های انبه ) 😊
*این میزان مواد برای 10عدد از همین بستنی خوری کافیه.
امیدوارم خوشتون بیاد
#اسموتی .#محبوبه_پز #یه_دسرِ_باحال
...
?کنجه لاری و جوجه مخصوص
محبوب
۱۴