رنگینک*دیر*بوشهر
رنگینک*دیر*بوشهر

دستور پختی یافت نشد

#کیک_سیب

#کیک_سیب

۱۸ بهمن ۹۸
نون تابه ای

نون تابه ای

۱۴ شهریور ۹۷
بعضی خوراکیها رو باید همونجا، پای گاز، دخلشونو آورد. چه معنی می ده مثل یه لیدی (lady)، بذاری همش آماده بشه بعد شیکان پیکان بشینی و بذاری تو دهان مبارک. اصلا" بنظر من مزه ای که این خوراکیها پای گاز می ده، هیچ وقت پای میز نمی ده!
...
مجبوس

مجبوس

۱۷ مرداد ۹۷
#مجبوس در واقع لغت عربی برای دمپخت هست. این غذا هم با توجه به ادویه جاتی که استفاده شده از حالت دمپختی خارج شده و شده مجبوس، وگرنه همین غذا با ادویه ساده تر هم میشه درست کرد.
و اما ادویه جات مجبوس برا 2/5 تا 3 پیمانه برنج: (امیدوارم چیزی از قلم نندازم)
زردچوبه (آسیاب شده)
چوب دارچین: یه تکه
هل سبز: 3-4 عدد
تخم گشنیز (آسیاب نشده) نصف قاشق چایخوری
رازیانه، دانه فلفل سیاه، میخک، زیره سیاه (همگی آسیاب نشده) هر کدام نصف ق. چایخوری
برگ بو (ادویه جات من نداره، اما شوهرم که برا دوستم آورد توش داشت)
و آخرین ادویه چیزی هست که فکر می کنم به فارسی میشه برگ انگور خشک شده. (من از کسی سوال پرسیدم عربی شو که گفت فکر میکنم ترجمه اش همینه) رنگش هم مشکیه و بوی تند و خاصی هم داره.
خورش مرغ ساده، بدون رب درست کنید،(با رب من نمی پسندم، یه بار درست کردم خوشمزه نبود) و بعد ادویه جاتو اضافه کنید، و بعد از پخت مرغ، برنج اضافه کنید و بذارید دم بکشه. موقع سرو هم ادویه جاتو هر کسی تو بشقابش با هر قاشق غذا که میل می کنه، میتونه جدا کنه که اصلا هم آزاردهنده نیست. چون عرب ها همین طوری سرو می کنند. حتی می بینید من غذامو تزیین نکردم، چون شوهرم نذاشت. گفت اونا از این قرتی بازیها ندارن. می ریزن تو سینی و می برن پای سفره.
عسلویه از این ادویه ها زیاد داره. خودشون اماده می دن دستتون.
...
اسپاگتی

اسپاگتی

۱۵ مرداد ۹۷