مریم
مریم

دستور پختی یافت نشد

تیرامیسو❤❤❤
مریم
۱۵

تیرامیسو❤❤❤

۱۱ تیر ۹۷
ژله گل لیلیوم❤❤❤
مریم
۱۳

ژله گل لیلیوم❤❤❤

۱۰ اسفند ۹۶
کیک هویج و گردو
مریم
۱۳

کیک هویج و گردو

۲۵ شهریور ۹۶

کیک هویج و گردو

مواد لازم برای کیک:
تخم مرغ 4 عدد;
شکر یک و یک چهارم پیمانه;
نمک یک پنس;
روعن مایع یک پیمانه سرخالی;
آرد قنادی 2 پیمانه;
بیکینگ پودر یک و نیم ق چ;
جوش شیرین نصف ق چ;
پودر دارچین یک الی دو ق غذاخوری (سوپخوری);
هویج رنده ریز شده 2 پیمانه;
گردوی خرد شده نصف پیمانه;
طرز تهیه
برای تهیه این کیک اول تخم مرغها را با شکر و نمک حسابی با همزن برقی میزنیم تا حجم مواد دو برابر بشه، بعد روغن مایع را اضافه میکنیم. فقط یکی دو دور با همزن میزنیم. سپس آرد را با بکینگ پودر و جوش شیرین و پودر دارچین الک میکنیم. همه رو با هم الک کنید و روی مایه بریزین و با لیسک به آرامی فولد کنید. حالا هویج ریز رنده شده رو با گردوی خرد شده اضافه کنید و بسیار کم با لیسک زیر و رو کنید. از مرحله ی مخلوط کردن آرد خیلی خیلی کم بهم بزنید. داخل قالب چرب شده بریزید و با دمای صد و هفتاد و پنج درجه سانتیگراد به مدت تقریبی چهل و پنج دقیقه بپزید. مایه کیک کمی سفته اشکالی نداره بعد از پخت پوک و عالیه. مدت زمان پخت تقربیه و بستکی به تنظیمان دمای فر داره. با خلال دندون وسط کیک رو امتحان کنید اگه تمیز بیرون اومد, آمادست.

برای روی این کیک از کرم شکلاتی پنیری استفاده میشه که دستورش در زیر هست. اما من با مقداری تفاوت درستش کردم که تجربه خودمم در انتهای دستور میگم.

کرم شکلاتی پنیری
خامه صبحانه 2 ق س;
پنیر خامه ای 2 ق شکلات سفید تخته ای 50 گرم;
شکلات تلخ مقداری;
شیر خشک 1 ق س به دلخواه;
طرز تهیه کرم:
خامه صبحانه رو روی حرارت گرم کنید، ولی نجوشه، دو قاشق هم پنیر خامه ای به اون اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا یکدست بشه. از رو ی حرارت بردارین، پنجاه گرم شکلات تخته ای سفید را رنده کنید و روی بخار کتری بذارین ذوب بشه. اگر سفت بود کمی روغن مایع اضافه کنید. مایه رو حتما با قاشق چوبی هم بزنید همه رو باهم مخلوط کنید. من شیرین زیاد دوست ندارم اگر شیرینتر خواستید, کمی شکر هم اضافه کنید، مایه باید گرم و روان باشه اگر سفت بود کمی شیر داغ اضافه کنید، همینجور گرم روی کیک بریزین و بعد بذارین خنک بشه. وقتی خنک شد با شکلات تلخ ذوب شده, تزیین کنید. کرم فوق العاده خوش طعمیه، اگر داشتین, یه قاشق شیر خشک هم بریزین که دیگه معرکه است.
...
کیک کاراملی_فلن کیک
مریم
۶
کیک توت فرنگی
مریم
۱۴

کیک توت فرنگی

۲۷ اردیبهشت ۹۶
فصل اردیبهشت باشد میوه های بهشتی باشد حیف است که یک کیک با میوه های بهشتی نباشد

طرز تهیه:
آردگندم سفید: 300 گرم
زرده تخم مرغ: 3 عدد
بکینگ پودر: 1 قاشق چای خوری
وانیل شکری: 1/2 قاشق چای خوری
کره نرم: 220 گرم
نمک: 1 پنس
شیر: 1/2 پیمانه
توت فرنگی: 200 گرم
شکر: 215 گرم

فر را روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید. کف قالب مورد نظر را با کمی روغن چرب کنید. کره و شکر را با همزن بزنید تا فرم کرمی پیدا کند. تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنیدو به هم زدن ادامه دهید. همزن را خاموش کنید. مواد خشک را با هم الک کنید و به همراه شیر کم کم به مواد بصورت یک درمیان اضافه کنید و با لیسک هم بزنید. در آخر توت فرنگی های خرد شده را بریزید و با لیسک هم بزنید تا در تمام خمیر به یک اندازه پخش شود. سپس در قالب بریزید در طبقه وسط فر به مدت 50 تا 60 دقیقه قراردهید تا آماده شود. میتوانید روی آن را پودر قند بپاشید
...
دلمه.....
مریم
۴

دلمه.....

۲۶ اردیبهشت ۹۶
سوهان عسلی
مریم
۷

سوهان عسلی

۵ اردیبهشت ۹۶
Maryamh:
#سوهان_عسلی



شکر ۱ پیمانه و ۱ ق غ
کره یا روغن مایع ۴۰ گرم
عسل ۲/۵ ق غ
گلاب یا آب ۱ ق غ
انواع مغزجات ۱ پ
زعفران به مقدار لازم


در ابتدا همه مواد به غیر از زعفران و مغزجات رو مخلوط و روی حرارت گذاشته و اجازه میدهیم تا کاراملی شود سپس مغز ها را ریخته و اجازه میدهیم تا کمی طلایی شود بعد زعفران را ریخته و مخلوط میکنیم سپس یک قاشق از مواد رو در داخل یک ظرف آب سرد ریخته اگر زود بسته شد یعنی سوهان ما آمادس و حرارت را خاموش میکنیم و از مواد قاشق قاشق در یک سینی یا کاغذ روغنی میریزیم و اجازه میدهیم تا خنک شود
...
شیرینی نارگیلی
مریم
۵

شیرینی نارگیلی

۲۱ فروردین ۹۶
قطاب های خوشمزه
مریم
۱۳

قطاب های خوشمزه

۱۸ فروردین ۹۶