مامان فاطمه
مامان فاطمه

دستور پختی یافت نشد

حلوا شیر نذری
#نذر حضرت علی (ع)
#پویش حضرت امیر(ع)
مامان فاطمه
۵۵
#پویش حضرت امیر(ع)
▪️یا علی! روزگار، یتیم‌نوازتر از تو به خودش ندیده...
این شب‌ها یتیمان مهدی‌ات، چشم امید دوخته‌اند به دعاهای پدرانه تو...
برای حاجت‌روا شدن ما، یک دعای پدر کافی است!

دعای واجب امشب🌙 رهبر انقلاب:
این شبها دعا برای تعجیل فرج مهم است، دعا برای وجود مبارک امام زمــان (عج) خیلی مهــم است؛ آن بزرگوار هم شما را دعا خواهند کرد...
اللهم عجل لولیک الفرج
#اللهم_ارزقنا_کربلا_بحق_الحسین_ع
...
بامیه 
#قرارمعنوی
مامان فاطمه
۱۴

بامیه #قرارمعنوی

۱ اردیبهشت ۰۱
#شهیدمدافع حرم هادی کجباف
شهید کجباف روحیه حماسه‌طلبی و شجاعت خاصی داشت. در همه حوادث و اتفاقات جهان اسلام و بخصوص منطقه به شدت احساس مسئولیت می‌کرد. 
اخبار  تهدید داعش به حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) در سوریه را که ‌شنید نتوانست بی‌احترامی داعش را به حرمین تحمل کند. به طوریکه از فکر سوریه شب‌ها حتی خوابش نمی‌برد.
چون از نظر نظامی هم تجربه جنگی زیادی داشت از فروردین سال ۹۲ شروع به جمع‌آوری گروهی از نیروها و آموزش آنها کرد و بالاخره تابستان ۹۲ به سوریه اعزام شد. 
شهریور ماه همان سال مناطق زیادی را از دست داعش آزاد کردندو در همان عملیاتها در اطراف دمشق مجروح شدند.  
تک تیراندازهای داعش از ناحیه سینه او را هدف قرار دادند به طوری که تیر از سینه وارد و از کمرش خارج شده بود. 
در بیمارستان دمشق عملش می‌کنند و اعزامش می کنند ایران. در تهران هم دو عمل جراحی انجام دادند. در تمام این مراحل اجازه نداده بود که به خانواده اش خبر دهند.
 بیمارستان تهران که بستری بود، نیروهایش در سوریه زنگ می‌زدند و او از پشت تلفن راهنماییشان می‌کرد. انگار بلد بوداز روی همان تخت بیمارستان هم خوب فرماندهیشان کند.
این مجاهد غیور بعد از حدود یک سال و نیم فعالیت مستمر و شرکت در عملیاتهای مختلف در عملیات بصر الحریر در تاریخ ۳۱ فروردین سال ۱۳۹۴ به همراه گروهی از رزمندگان تیپ فاطمیون که فرماندهی آنان را بر عهده داشت به فیض شهادت نائل آمد.
داعش در همان ساعت‌های اول اعلام کرد که جنازه هادی کجباف پیش ماست و در ازای دادن جنازه‌اش مبلغ کلانی از ایران می خواهد.
همسر شهید با شنیدن این خبر با این کار مخالفت کرد و گفت: (این مبلغ هنگفت حتما صرف خرید تجهیزات و سلاح بیشتر توسط داعش خواهد شد تا همسران بیشتری چون همسر من کشته شوند. پس من راضی به این امر نیستم. در ثانی نمی خواهم عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در پرداخت پول به گروه خوار و حقیر داعش زیر سوال برود. همسر من که دیگر شهید شده و روحش در درگاه خداوند است. من و خانواده‌ام پیکر ایشان را به خدا سپردیم، همان‌طور که حضرت زینب (س) در دشت کربلا پیکر برادرش را به خدا سپرد و به اسارت رفت. همان طور که حضرت سجاد(ع) مجبور شد پیکر پدرش را در صحرای کربلا رها کند و به خاطر خدا برود. همسر من هم مدافع حرم حضرت زینب(س) است و من هم در عمل به ایشان اقتدا نمودم. من هم از پیکر ایشان گذشتم و آن را به خدا سپردم.)
بعد از عکس العمل خانواده ی شهید مبنی بر مخالفت با پرداخت پول، داعش پیکر ایشان را به رگبار بستند و به جنازه ایشان جسارت کردند. 
50 روز پس از شهادت شهید کجباف داعشی‌ها از موضوع مبادله و یا خرید پیکر توسط نیروهای مقاومت مأیوس می‌شوند و پیکر را در منطقه‌ای به همراه چند تن دیگر از شهدا در گور دسته جمعی خاک می‌کنند.
نفوذی‌ها هم این موضوع را به نیروهای مقاومت اطلاع می‌دهند و رزمندگان مقاومت توانستند در یک عملیات پیکر را بازگردانند. سرانجام پیکر شهید در خرداد ماه سال ۹۴در قطعه مدافعان حرم شهرستان شوشتر در میان انبوه تشییع کنندگان به خاک سپرده شد.
روحش شاد و راهش پر رهرو باد.
اللهم صل علی محمد و آل محمد
...
کیک هویج و گردو
#نذرامام حسن مجتبی (ع)
مامان فاطمه
۲۲
🌸با عشق حسن(ع)
✨من به جهـان ناز کنـم

🌸افطارمو
✨با نام حسن باز کنـم

🌸صد شکر که
✨درک شب قـدر رمضان
🌸با جشن ولادتش آغاز کنـم

🎊میلاد باسعادت
امام حسن مجتبی علیه السلام 💚
مبــارک بـــاد 🌸🎊🌸

طاعات و عبادات شما قبول حق 🌸
#پویش میلاد امام حسن مجتبی کریم اهل بیت (ع)
#پویش مامان راستین
کیک هویج و گردو با دستور مامی کیارش و کیارا
...
افطاری 
#قرارمعنوی
مامان فاطمه
۲۲

افطاری #قرارمعنوی

۲۵ فروردین ۰۱
#شهید علی حیدری
شهید علی حیدری در یک خانواده معتقد به فرهنگ اسلام به نیا آمد. پدرش اهل همدان بود که بعد از ازدواج با مادر سنندجی اش در کردستان به استخدام ارتش در آمد تا بازنشسته شد و بعد از بازنشستگی به تهران مهاجرت کرد. علی دوران نوجوانی خود را با بچه های مسجد و کارهای فرهنگی و تشکیل کانون فرهنگی و کتابخانه مساجد منطقه خرانه تهران گذراند؛ اما اوج اعتلای روحی ایشان در دوره شش ماهه ای اتفاق افتاد که با آیت الله حق شناس آشنا شد و آن عارف بزرگوار، مسیر سیر و سلوک را با برنامه سلوکی برایش فراهم کرد.

اولین بار علی در اواخر سال ۱۳۶۱ به منطقه سقز اعزام شد. در سال ۶۲ به عنوان خطاط و طراح چهره شهدا به جنوب اعزام شد. در اواخر سال ۶۳ جمعی تبلیغات لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) شد و ماه پایانی حیاتش را در گردان تخریب لشکر ۲۷ در پادگان دوکوهه مشغول آموزش و فعالیت شد.
علی حیدری همراه گروه هفده نفره از رزمندگان تخریب بر اثر بمباران شیمیایی در عملیات بدر؛ عم چنان که مژده اش را از امام رضا (ع) دریافت کرده بود، به شهادت رسید.
...
زولبیا
مامان فاطمه
۲۴

زولبیا

۲۲ فروردین ۰۱
#شهید صیاد شیرازی
🕊 پیکر شهید صیاد که دفن شد- اگر امروز دفن شد، صبح روز بعد- خانواده‌اش نماز صبح را خواندند و رفتند بهشت زهرا(س). فردای تدفینش. وقتی رسیدند جلوی مزار شهید، یک‌سری محافظ که نمی‌شناختند، آمدند جلوی جمع را گرفتند. از حضور محافظ‌ها معلوم شد که آقا آن‌جا هستند. گفتند ما خانواده‌ی شهید صیاد هستیم؛ تا گفتند خانواده شهید هستیم، گفتند بفرمایید. بعد، معلوم شد که آقا نماز صبح را آن‌جا بوده‌اند!!

🕊 خانواده‌ی صیاد گفتند: شما خیلی زود آمدید! آقا فرمودند: «من دلم برای صیادم تنگ شده!» ؛ مگر چقدر گذشته بود؟ آقا دو روز قبل از شهادت، صیاد را دیده بودند. یک روز هم از دفنش گذشته بود. آقا زودتر از زن و بچه‌ی‌ صیاد رفته بودند بالای سر مزار او. این هم مثل بوسیدن تابوت صیاد از آن چیزهای نادری بود که من نشنیدم جای دیگری رخ داده باشد. شاید هم شده، من خبر ندارم. من نشنیده بودم آقا صبح فردای تدفین یک شهید، سر مزارش باشند.

🖌 روايت از امير ناصر آراسته از همرزمان
#شهید_صیاد_شیرازی
#شهدا_را_یاد_کنیم_با_صلوات
...
افطاری 
#قرارمعنوی
مامان فاطمه
۲۴

افطاری #قرارمعنوی

۱۵ فروردین ۰۱
#شهیدمدافع حرم مهدی صابری
افطاری شب اول ماه مبارک رمضان التماس دعا
مهدی صابری یکی از شهدای افغانستانی مدافع حرم است. بیست و چهار پنج سال بیشتر نداشت اما فرمانده توانای گروهان حضرت علی‌اکبر (ع) نیروی مخصوص تیپ فاطمیون بود، تیپی که امروز تبدیل به لشکر شده است. در ماجرای گرفتن «تل قرین» که اهمیت فوق‌العاده‌ای در از بین بردن کمربند حائل رژیم صهیونیستی در بلندی‌های جولان داشت، اواخر سال ۹۳ به شهادت رسیدهمه او را به یک دل‌بستگی خاص می‌شناختند؛ آن هم حُبّ حضرت علی‌اکبر (ع) بود. هر جا که به نام علی‌اکبر (ع) مزین بود مهدی صابری هم یک‌گوشه‌ آن مشغول بود. فرقی نداشت هیئت محلی‌شان باشد یا گروهان مخصوص تیپ فاطمیون. برای همین وصیتش را بعد از بسم‌الله با «یا علی‌اکبر ِ لیلا» آغاز کرد. رفته بود که برای ایام فاطمیه برگردد، همین هم شد.
روز شهادت حضرت زهرا (س) خبر شهادتش را آوردند. پیکر مطهر این شهید و سه تن دیگر از شهدای لشکر فاطمیون هم‌زمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور مردم شهر مقدس قم تشییع و در قطعه شهدای مدافعان حرم بهشت معصومه (س) به خاک سپرده شد.
۱۴۰۱/۲/۱۴
...
شیرینی مشهدی 
#قرارمعنوی
مامان فاطمه
۲۷
#شهیدمهدی زین الدین
بسیار مهربان و شوخ طبع بود.مشکلات کاری را به خانه نمی آورد.خیلی به مشورت اهمیت می داد.برای نظر زن ارزش زیادی قائل بود.بیشتر وقتها از رفتار بعضی مردها که با زنان خودشان رفتار خوبی نداشتند اظهار بیزاری می کرد،روحیه همکاری خوبی داشت.اما خودم راضی نمی شدم با آن همه کار طاقت فرسایی که داشت،وقتی به خانه می آید دست به سیاه و سفید بزند.واقعا به زحمتشان راضی نبودم.ولی با این همه به من اجازه نمی داد لباسهایش را بشویم.خودش می شست و می گفت:نمی خواهم شما را به زحمت بیندازم.من هم اصرار می کردم که وظیفه منه  و باید لباسهای شما را بشویم و به این کار افتخار می کنم.

یادم هست بعد از عملیات خیبر ایشان دیر وقت آمد خانه؛سر تا پایش شنی و خاکی بود.خیلی خسته بود.آنقدر خسته که با پوتین سر سفره نشست.تا من غذا را آماده کنم،ایشان سر سفره خوابش برد.آمدم و آرام پوتینهایش را در آوردم که بیدار شد و با لحن خاصی گفت:این وظیفه شما نیست.زن که برده نیست.من خودم این کار را می کنم.وقتی پوتینهایش را در اورد گفتم:پس لااقل جورابهایت را در بیاورم.گفت:من هر حرفی را یکبار می زنم.بعد با آن حال خستگی خندید.
مهدی زین الدین در ۲۷ آبان ۱۳۶۳ همراه با برادرش مجید، به منظور شناسایی منطقه از کرمانشاه به سوی سردشت در حال حرکت بودند، که با گروه‌های مسلح درگیر شدند، که این درگیری به کشته شدن وی و برادرش انجامید. پیکر او و برادرش در قطعه ۵ گلزار شهدای قم به خاک سپرده شد.
شیرینی مشهدی مربایی با مارمالاد هویج خودم پز عالی بود با رسپی خانم آقا محمد عزیز
...
کیک تولد دختر گلی ۱/۱
مامان فاطمه
۶۷

کیک تولد دختر گلی ۱/۱

۲ فروردین ۰۱
اینم اولین پست سال و قرن جدید❤
کیک تولد دخترگلی خودم پز خودم که خیلی خوشم اومده ازش😍😍 خیلی خوشرنگ شده کیکشم یه دو تخم مرغی و یه یک تخم مرغی تو قالب ۱۵ درس کردم
...
پان اسپانیا
#قرارمعنوی
مامان فاطمه
۳۰
#شهید مدافع حرم روح الله قربانی
تعریف کرد که: بهش گفتم علی (روح الله) نزدیک 60 روزه که اینجایی، بسه دیگه نمیخوای برگردی؟ تو صورتم نگاه هم نکرد، همونجوری که داشت کارشو انجام میداد جواب داد: کجا برم، ناموسم اینجاست زن و بچه ی شیعه، ناموس شیعه تو الفوعه و کفریا و نبل و الزهرا تو محاصره است، اونا ناموس منند، کجا بذارم برم ...  چند روز بعد پیکر پاک و سوخته اش رو برگردوندند ...  بدهکاریم ... به شهدا
اللهم صل علی محمد و آل محمد
عکس آرشیوی
...
#قرارمعنوی 
#کیک هویج و گردو و سیب
مامان فاطمه
۲۷
#شهیدامیرحاج امینی
برادر شهید «امیر حاج امینی» تعریف می کند: چهره معصوم شهید امیر حاج امینی باعث شد فردی که به ظاهر مسلمان شده بود قلبا مسلمان شود.
روزی بر سر مزار امیر نشسته بودم. دیدم جوانی که در کناری ایستاده بود و ظاهری حزب اللهی داشت کنار من آمد و پرسید: شما نسبتی با این شهید دارید؟ خندیدم و گفتم: تقریبا او را می شناسم، وقتی اصرار کرد گفتم برادر شهید هستم.
بعد که با هم شروع به صحبت کردیم به من گفت: حقیقتش را بخواهی ما اول مسلمان نبودیم. اما به دلایل خاصی بالاجبار ظاهرا مسلمان شده ایم، ولی قلبا نه. او بر حسب اتفاق عکس امیر را دیده بود و همانطور که داشت به عکس شهید نگاه می کرد گفت: این عکس انگار با من حرف می زند. وقتی به آن دقت کردم منی که ظاهرا مسلمان شده بودم با دیدن این چهره معصوم قلبا به اسلام رو آوردم و مدتی است که هر پنج شنبه به اینجا می آیم. او در اکثر مواقع به بهشت زهرا(س) می آمد به گونه ای که یک روز جمعی از بچه های محله شان که به منزل ما آمده بودند پرسیدند: شما از قضیه مسلمان شدن ایشان خبر دارید؟ وقتی گفتم بله خندیدند و گفتند: به او بگویید اینقدر اینجا نیاید چون تمام کارش این شده که بیاید بهشت زهرا (س).

کیک هویج و گردو و سیب با تزیین زیبای پرتقال و کیوی 😁😁
...