نیلوفر
نیلوفر

دستور پختی یافت نشد

#مرغ دم کرده
نیلوفر
۱۱

#مرغ دم کرده

۲۶ دی ۹۷
سلاممم دوستان خسته نباشید اینم ناهار امروزم
مرغ دم کرده ک خیلی خوشمزه و عالی میشه
اول مرغتون و با روغن سرخ کنید خوب ک سرخ شد پیازو بریزید بعدش زعفران دم کرده ..الو بخارا..هویج..سیب زمینی ..دوتا لیوان اب بریزید ووقتی اب جوشید زیرشو کم کم کنید و در قابلمتون رو دم کنی بزارید خیلی خوب میشه
عالی میشه
♡♡
...
دلمه برگ مو
نیلوفر
۱۱

دلمه برگ مو

۲۴ دی ۹۷
#دلمه برگ مو
برگ مو یا همون برگ انگور تازه 40-50 عدد

گوشت چرخ کرده 300 گرم

برنج نصف پیمانه

سبزی دلمه 4-5 قاشق خرد شده ( گشنیز، جعفری، نعناع و ترخون) به یک نسبت با گشنیز کمی بیشتر (البته شوید و پیازچه و تره هم میتونه اضافه بشه)

بیاز متوسط دو عدد

لپه 1/3 پیمانه

نمک و فلفل

مواد لازم برای چاشنی دلمه

استاک گوشت (اگه نداشتید میتونید از یک بسته عصاره گوشت استفاده کنید با یک استکان آب)

کره 25 گرم

سرکه یا آبغوره نصف پیمانه

شکر 1-2 قاشق غذا خوری

نمک به مقدار کم

مراحل تهیه دلمه برگ مو

باید لپه و برنج رو از قبل خیس بدیم. پیازها رو نگینی خرد میکنیم و در مقداری روغن به همراه زردچوب تفت میدیم. کمی که سبک شد و رنگش طلایی شد گوشت رو اضافه میکنیم و روی حرارت ملایم تفتش میدیم. برنج و لپه ها رو هم جداگونه میپزیم. البته باید مراقب باشیم که برنج رو کمی دون برداریم و لپه هم کامل بپزه ولی له نشه.
سبزی خرد شده رو به گوشت در حال تفت اضافه میکنیم و نمک و فلفل هم میزنیم. در نهایت لپه و برنج رو هم اضافه میکنیم و از روی شعله بر میداریم.

کف قابلمه ای که مد نظرمون هست رو چند تا برگ مو پهن میکنیم که دلمه ها نسوزه.


مراحل پیچیدن برگ مو

برای پیچیدن دلمه ها روشهای مختلفی وجود داره که مرسوم ترینشون بقچه ای هست و رولی. اگر برگهایی که استفاده میکنین تازه هست باید دو سه دقیقه ای در آب جوش بجوشه تا نرم بشه و موقع پیچیدن نشکنه(البته من نجوشوندم) برگها رو که آماده کردین، پهن کنین و مواد رو داخلش بریزین و بپیچیدش.
برگ مو رو به پشت پهن میکنیم و یک قاشق از مواد دلمه که آماده کردیم روش میریزیم. اگه برگ مو تون کوچیک بود میتونید از دوتا برگ روی هم استفاده کنید که مواد بیرون نریزه.

برگ مو رو به پشت پهن میکنیم

یک قاشق از مواد دلمه میریزیم

دو قسمت پایینی برگ رو روی مواد میذاریم. بعد هم از دو سمت کناری برگ رو به داخل خم میکنیم که کاملا روی مواد رو بگیره.


در نهایت هم خیلی محکم برگ رو رول کنید

چاشنی دلمه برگ مو

برای دلمه من از نصف یک عدد عصاره گوشت و نصف لیوان آب و نصف لیوان آبغوره و کمی شکر استفاده کردم. این مخلوط رو روی حرارت گذاشتم و بهش کره اضافه کردم. وقتی همه مواد با هم مخلوط شدن و به جوش اومد، اون رو روی دلمه ها ریختم.

یک پیشدستی هم روی دلمه ها میذاریم که موقع پخت از هم وا نره. بعد هم در قابلمه رو میذاریم و روی حرارت میذاریم. با حرارت متوسط رو به کم، برای حدود یک ساعت میپزه. البته این زمان بستگی به اندازه قابلمه و مقدار دلمه هاتون هم داره.
...
#فلافل
نیلوفر
۱۳

#فلافل

۱۹ دی ۹۷
#فلافل

مواد لازم:

دو پيمانه نخود خام
یك عدد پياز درشت
4 حبه سير
2 عدد گوجه فرنگی
نمك فلفل زردچوبه
کمی گشنیز تازه
ادویه‌فلافل به‌مقدار لازم(ادویه فروشی‌ها دارن)

طرز تهیه:

نخودها را بمدت دوازده ساعت خيسانده سپس با پياز و سير گوجه فرنگی چرخ ميكنيم (من پیاز و جداگانه چرخ کردم و آبشو گرفتم) نمک وفلفل(زیاد) زردچوبه را اضافه كرده گشنیز هم میریزیم،هم ميزنيم تا يكدست شود .و در آخر با فلافل زن فلافلارو آماده میکنیم و در روغن شناور سرخ میکنیم
💕💕💕
...
کیک یزدی
نیلوفر
۱۲

کیک یزدی

۱۸ دی ۹۷
کیک یزدی

موادلازم:
تخم مرغ 4 عدد
آرد سفید 2 لیوان
ماست شیرین2/3 لیوان
شکر دانه ریز 1 لیوان
شیره یا بار 2 ﻗﺎﺷﻖ ﺳﻮﭘﺨﻮﺭﯼ
روغن مایع 2/3 لیوان سرخالی
گلاب 1/4 پیمانه
پودر هل 1 قاشق چای خوری
بکینگ پودر 1 ﻗﺎﺷﻖ چایخوری
جوش شیرین 1/2 قاشق چایخوری
وانیل یک پینچ(مقدار بین دو انگشت)

طرز تهیه:
تخم مرغ ها را با شکر و وانیل و پودر هل با درو تند همزن به مدت تقریبا 5 دقیقه می زنیم تا کرم رنگ و پف دار شود سپس گلاب و روغن مایع و شیره  را اضافه کرده و کمی مخلوط میکنیم آرد را سه مرتبه با بکینگ پودر الک میکنیم و جوش شیرین را هم با ماست مخلوط کرده و آرد و ماست را به تناوب به مواد تخم مرغی اضافه و با لیسک مخلوط میکنیم. کپسولهای مخصوص کیک یزدی را در قالبها چیده و دو سوم قالبها را از مواد پر میکنیم و نوک کارد را در روغن مایع فرو کرده و یک + عمیق داخل آنها زده و کنجد میپاشیم و داخل فری که از قبل با درجه 200 سانتی گراد گرم کرده ایم می گذاریم تا کیک ها طلایی شود سپس از فر خارج کرده و پس از سرد شدن کیکها اگر خواستیم می توانیم با برس شیره داغ روی کیکها بزنیم و پودر پسته بپاشیم

نکات :
فقط سعی کنید تخم مرغاتون درشت باشه. پودر هل رو سر پر بریزید. روغن مایع رو سرخالی بریزید
همون لحظه که می خواید ماست رو به مواد اضافه کنید جوش شیرین رو مخلوطش کنید زودتر این کار رو انجام ندید
...
پیتزای من?
نیلوفر
۱۸

پیتزای من?

۱۸ دی ۹۷
#پیتزا
دستور خمیر:
خمیرجادویی
مواد لازم

آرد  ۳ لیوان
 خمیر مایه  ۳ قاشق چایخوری
تخم مرغ  ۱ عدد
شیر یا آب  ۱ لیوان
روغن  ۶ قاشق غذاخوری
نمک  ۱ قاشق چایخوری
 شکر  ۴ قاشق چایخوری

طرز تهیه
۱- خمیر مایه ، شیر ولرم ( شیر گرمی که دست را نسوزاند ) و 1 قاشق چایخوری شکر را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید سپس 5 – 10 دقیقه کناری قرار دهید تا خمیر مایه عمل کند ( کف کند ).
۲- تخم مرغ ، باقی مانده شکر ، روغن و نمک را داخل کاسه دیگری بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شوند ، خمیر مایه را با چند قاشق آرد را مخلوط کنید و به مواد تخم مرغی اضافه کنید ، کمی هم بزنید تا مواد ترکیب شوند سپس باقی مانده آرد را اضافه کنید.
۳- پس از مخلوط کردن مواد را با دست ترکیب کنید تا خمیر جمع شود ، روی سطح کار ارد بپاشید و خمیر را روی سطح کار قرار دهید ، خمیر را 10 دقیقه ورز دهید ( مکرر روی سطح کار بکوبید و باز کنید ) ، آنقدر ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید.
۴- داخل کاسه ای را چرب کنید و خمیر را داخل کاسه قرار دهید ، روی خمیر را بپوشانید و در جای گرمی 1 ساعت استراحت دهید تا حجم خمیر 2 برابر شود ، پس از آماده شدن پف خمیر را با فشار دست بگیرید.
۵- این خمیر بسیار خوش دست بوده و کار با آن بسیار راحت است ،  بافت و ماندگاری خوبی دارد و میتوانید تا چند روز در یخچال و داخل کیسه فریزر بسته بندی و نگهداری اش کنید.
۶- نکته :این خمیر بسیار ترد و سبک است و مناسب برای انواع غذاها ، پیراشکی ، کلوچه  ،نان صبحانه ، نان شکم پر ، پیتزا و … است ، حتی میتوانید آن را در روغن سرخ کنید ، این خمیر جادویی خمیری همه کاره است.
...
حلوای زعفران
نیلوفر
۱۰

حلوای زعفران

۱۷ دی ۹۷
...