parastoo
parastoo

دستور پختی یافت نشد

سال نو مبارک
parastoo
۴۴

سال نو مبارک

۱ فروردین ۰۲
یلدا مبارک
parastoo
۳۱

یلدا مبارک

۱ دی ۰۱
مینی کیک خامه ای
parastoo
۳۴
مرغ شکم پر
parastoo
۲۵

مرغ شکم پر

۲۸ آبان ۰۱
ژله انار
parastoo
۱۱

ژله انار

۲۸ آبان ۰۱
دیزی
parastoo
۱۳

دیزی

۲۸ آبان ۰۱
یلدا مبارک
parastoo
۲۱

یلدا مبارک

۲ دی ۹۹
کیک شربتی
parastoo
۱۴

کیک شربتی

۱۴ شهریور ۹۹
شیرینی کعک
parastoo
۳۵

شیرینی کعک

۲۱ مهر ۹۸
📌نفقه کودک بر عهده چه کسی است؟

طبق ماده ۱۱۹۰ قانون مدنی، نفقه اولاد به عهده پدر است و چه پدر حضانت را به عهده داشته باشد یا اینکه حضانت بر عهده مادر یا شخص دیگری باشد، پرداخت نفقه فرزند که به طور عمده شامل مسکن، لباس، خوراک و نیازهای درمانی و آموزشی، به عهده پدر است که در صورت خودداری از پرداخت (با وجود داشتن استطاعت مالی) طبق ماده ۶۴۲ کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی، جرم بوده و در صورت شکایت ذی‌نفع دادگاه او را به حبس از ۳ ماه و یک روز تا ۵ ماه محکوم می‌کند.
در صورت فوت پدر یا عدم توانایی او در پرداخت مخارج زندگی فرزندش، این تکلیف به عهده پدر بزرگ و جد یا دیگر اجداد پدری است. در صورت نبودن پدر و اجداد پدری یا عدم توانایی آنها به پرداخت مخارج زندگی فرزند، تکلیف پرداخت نفقه به عهده مادر قرار می‌گیرد. هرگاه مادر هم فوت کند یا قادر به پرداخت مخارج مذکور برای فرزندش نباشد، این تکلیف به عهده اجداد و جدات مادری و جدات پدری فرزند قرار می‌گیرد.
...
رول دارچینی
parastoo
۱۸

رول دارچینی

۱۹ مهر ۹۸
📌شرایط خروج از کشور برای بانوان

قوانینی برای بانوان ایرانی به منظور گرفتن پاسپورت و خروج از کشور وجود دارد که در اینجا به طور خلاصه به آن ها می پردازیم:


🔴در رابطه با دختر خانم ها:

دختران بالای 18 سال (تا سقف سنی ۴۰) برای خروج از کشور نیاز به اجازه ی پدر دارند ولی آنها منعی برای دریافت گذرنامه ندارند.

🔴در رابطه با خانم های متاهل:

ماد‌‌‌ه ۱۸ قانون گذرنامه، صد‌‌‌ور گذرنامه برای زنان متاهل را منوط به اجازه همسر کرد‌‌‌ه، ماد‌‌‌ه ۱۹ نیز عنوان می‌د‌‌‌ارد‌‌‌ اگر کسانی که به موجب ماد‌‌‌ه 18 صد‌‌‌ور گذرنامه موکول به اجازه آنان است ‌از اجازه‌شان عد‌‌‌ول کنند‌‌‌، از خروج د‌‌‌ارند‌‌‌ه گذرنامه جلوگیری و گذرنامه تا رفع مانع ضبط خواهد‌‌‌ شد‌‌‌. همان‌طور که مشخص است متن این ماد‌‌‌ه کاملا مطلق است و به این معناست که شوهر می‌تواند‌‌‌ هر زمانی و به هر د‌‌‌لیلی، با مراجعه به اد‌‌‌اره گذرنامه از اجازه خود‌‌‌ عد‌‌‌ول و همسرش را ممنوع الخروج کند‌‌‌.

🔴در رابطه با خانم های مطلقه:

زنان مطلقه تا سقف سنی ۴۰ سال برای گرفتن گذرنامه نیازمند اجازه ولی قهری (پدر، جد پدری) یا دادگاه هستند.
...