رضوانک
رضوانک
بورَک و
 فلفل دلمه ای نر و ماده
رضوانک
۰
عشقاااا حالدون خوبس؟؟؟😃🤗

مواد داخل بورک تقریبا مثل مواد روی پیتزاست...با گوشت یا سویا یا مرغ و یا سوسیس و... حتی تن ماهی....پیاز رو سرخ کنین و گوشت مورد نظرو بریزین تا کمی سرخ شه بعد هم قارچ نگینی رو تفت بدین باهاش در انتها ذرت پخته شده و فلفل دلمه ای خرد شده ریز (فلفل دلمه ای نر رو انتخاب کنین که واسه پخت و پز خوبه و تخم کمتری داره ،واسه شناختنش زیرش سه تیکه ایههه.ولی فلفل دلمه ای ماده زیر چهار تکه ای داره و تخم بیشتر ولی در عوض شیرین ترههههه واسه خام خوردنننن😄)...بعد هم نمک و ادویه و زردچوبه و فلفل بزنین.یه بسته نون یوفکا رو مطابق دستور یه برش بدین پلاستیکشو و دو ساعت بیرون در دمای اتاق نگه دارین تا نرم شه...بعد یه ورق بردارین جای صافی پهن کنین روشو با دست کمی شیر یا آب بزنین (تا پاره نشه ولی زیاد خیس نکنین که توش خمیر بمونه) یه قاشق از موادو به فاصله از لبه ها ، اون پایین نون بزارین و از عرض باریک کنین و بعد پنیر پیتزا و پودر آویشن روش بپاشین .بعد لبه های نون رو از چپ و راست برگردونین روی مواد. بعد از پایین اونو آروم لوله کنین تای آخرشو نم کنین تا بچسبه و باز نشه اصلا و روی شعله متوسط به پایین توی روغن زیاد و داغ سرخ کنین با سس گوجه یا سس بالزامیک بخورین.می تونین کمی از بورکهای آماده رو قبل از سرخ کردن فریز کنین .هر وقت خواستین بلافاصله در روغن داغ و شعله کم سرخ کنین تا یخ زدایی بشه و سرخ...
آی لاو یوووو

#بورک #فلفل دلمه ای#رضوانک
...
سالاد ماکارونی چهار مزه (مرغ ،کالباس،سوسیس،تن ماهی)
رضوانک
۰
۱۱ چیز ارثی است:

از مادر هوش ،چاقی،هموفیلی و اوتیسم _و از پدر جنسیت ،قد ،وضعیت دندانها ،استعداد ابتلای به بیماری روانی ،هر دو رنگ چشم ،چال لب و موی فر به ارث میرسه...

خب ارثیه مامان باباهااا تا حالا رسیده مگه نه؟؟؟😃 ،ولی ما قرار به بچه ها چی ارث بدیمممم؟؟؟🤔

میگمااا شاید بعضی چیزها دست خودت نباشه.ولی لااقل تربیتش که دست خودته عشقولللل ...کارهایی که بعدا انجام میده پای تو هم حساب میشه هاااا.

پس اول، مادر و یا پدر بچه تووو درست انتخاب کن و بعد از تولدش اینقدر بهش عشق بده که گدای عشق نشه،بلکه پادشاه بخشنده ی عشق پاک باشه.
آی لاو شومااااا😚🤗

طرز تهیه
مواد گوشتی رو پخته یا گریل کن بجز کالباس ؛ ولی ماکارونی و سیب زمینی و هویج رو بپزززز.میتونی هر تیکه رو با یه مزه (مرغ یا تن ماهی ،سوسیس و کالباس) درست کنی ، ولی جدا کنی مزه ها رو...فقط یادت باشه آب لیموی تازه و سس مایونز و فلفل سیاه و پاپریکا و نمک رو به موادش بزن تا کمی بمونه بعد با ماکارونی که کمی نرم تر هم پخته شده مخلوط کن و یه قاشق غذاخوری روغن زیتون بزن تا براق شه و سلفون بکش توی یخچال بزار تا سرد و خوشمزه بشه...داخلش علاوه بر گوشت و سیب زمینی و هویج چیزهای دیگه میتونی بزاری ولی معمولا ذرت و خیارشور و فلفل سبز و نخود فرنگی هم میریزن.

سایر نکات
_اگه از تن ماهی استفاده میکنی ، بجوش اونو ولی آبشو دور بریز .
_هویج خام رو میتونی رنده ریز کنی،ولی من بخارپز کردم و نگینی خرد کردم همو رو.
_اگه سس ملس دوست داری توش کمی عسل بریز .

#سالاد _ماکارونی #رضوانک
...
کلوچه دزفولی
رضوانک
۰

کلوچه دزفولی

۳ مهر ۹۹
عشقااا سلام😃🤗
لطفاً ورق بزنین...بوی خوب کلوچه میپیچه کوچه کوچه...این آهنگو خیلی شنیدم ...و اون بوی خاصو خیلی احساس کردم...وقتی توی فر میپزه ...وقتی که داغ و داغ تو دستت میگیری و بهش با لذت نگاه می‌کنی...یه گاز کوچولو...یا یه فوت ...یا یه ...اگه بلد شی خودت تو خونه درست کنی محشره...خیلی آسونه به جووون خودم راست میگم...

یه بسته آرد گندم رو با نوک قاشق چایخوری نمک و یه قاشق مرباخوری بکینگ پودر چند بار الک میکنم تا مخلوط و سبک شه...بعد با دو ملاقه پر روغن جامد خوب ورز میدم به شکلی که همه ی دانه های آرد نم برداره از روغن ولی خیس نشه،هرچه روغن زیادتر باشه کلوچه تردتر میشه.زیره سبز رو پاک کرده و با آب می‌شورم و داخل آرد میریزم واسه طعمش و اینکه نفاخ نباشه خوردنش..(.یه قاشق غذا خوری پر خمیر مایه آماده رو توی شیر ولرم بریز با یه نوک قاشق چایخوری شکر و درشو بزار تا عمل بیاد و پف کنه)...

خمیرمایه که آماده شد با مایعات که شیر یا آب هستش توی آرد میریزم و اگه خواستم با خرما درست کنم که هیچ .و اگه بدون خرما بودش...توی این مرحله به آردم شیر و سه شیره (خرما،انگور،توت) اضافه میکنم تا شیرین و مقوی تر شه یا فقط شکر رو حل میکنم توی شیر (البته مایعات رو کم کم به آرد اضافه کنین تا شل نشه و سفتم نباشه ولی به دست هم نچسبه.کلا این شیرینی کم آب میخواد تا خمیر شه.تصویرشو گذاشتم)...بعد اونو ورز میدم و روشو سلفون میکشم میزارم زیر یه پتو تا ور بیاد،حدود دو ساعت یا بیشتر (سر بزنین بهش).بعد که حجمش دو برابر شد و اومد بالا (آماده است)...اون موقع بازم کمی ورز میدم و پهن میکنم با وردنه و شکل میدم با کاترهایی که دوست دارم و نقش میزنم و سوراخ میکنم با مهرهای مخصوص کلوچه (لوازم قنادی ها دارن) و می‌چینم توی سینی و میزارم استراحت دوم کنه تا ده دقیقه...

فر رو از قبل گرم میکنم...شعله پایینو روشن میکنم فقط...و بعد سینی رو میزارم بالاترین طبقه...هر زمان که پخت (پف کرد و زیرش طلایی شد) کمی شعله بالا رو روشن میکنم تا روش هم رنگ بگیره..(اگه خرمایی خواستین شکر یا شیره نریزین . داخلش خرما و زنجبیل بزارین و پهن کنین)...

سایر نکات
_هر چه روغن جامد داخل آرد بیشتر باشه تردتر میشه
_حواستون باشه این کلوچه زود میپزه ،پس از پای فر بلند نشین
_اگه فر ندارین بدین نانوایی محله واستون درست کنه یا توی تنور خونگی بپزین بازم بهتر میشه.
_بعد از ور اومدن کلوچه سبک و نرم میشه
_من علاوه بر زیره کمی رازیانه و کنجد هم ریختم.
_هر وقت پخت توی سبد بزارید و روی هم نباشه روشو با پارچه بپوشونین.این کلوچه نباید درش بسته باشه.


#کلوچه_ دزفولی(خوزستان)#رضوانک
...
سوهان عسلی
رضوانک
۰

سوهان عسلی

۱۵ خرداد ۹۹
⁦⁦⁦⁦⁦⁦⁦⁦⁦⁦⁦ ⁦⁦⁦⁦⁦
موفق‌ترین روابط عاطفی، روابطی هستند که در آنها استقلال و فردیت افراد حفظ می‌شود.به بیانی دیگر، روابطی که به وابستگی و تجاوز به حریم یکدیگر آلوده می‌شوند به سرعت فرسوده شده و از بین می‌روند.

از طرفی دیگر، اگر این استقلال از حد خود فراتر رود و به‌جایی برسد که دو نفر نتوانند با هم صمیمیت سالم داشته باشند و به وحدت و یگانگی برسند، آن ‌وقت رابطه آسیب می‌بیند و از بین می‌رود.

همچنین، اگر دو نفر آنقدر به هم وابسته باشند که بخش‌های دیگر زندگی و نقش‌های دیگرشان در زندگی را کنار بگذارند نیز دیری نمی‌گذرد که رابطه آسیب‌ دیده و از بین می‌رود. بنابراین، آنچه در کنار حفظ استقلال و فردیت مهم است : تعادل، عشق، احترام و امنیت است.بلوغ روانی یعنی اینکه بدانیم چه چیزهایی برای دیگران اهمیت دارد آن را درک کنیم حتی اگر آن چیزها برای خودمان اهمیت چندانی نداشته باشد.

یادتون باشه :
🏃بیشترین نارضایتی مردان از زنان شامل تڪرار مسائل گذشته،غر زدن و نرسيدن به خود ، مخصوصا در امور جنسي آنهاست.

🏃‍♀بیشترین نارضایتی زنان شامل
بی توجهی،توجه بیش از حد مردان به ڪار و ضعیف بودن در روابط جنسی و عدم حمايت در حضور خانواده شوهر است.

عشقولیای خودم این گوگولیها رو از این لینک درست کردم
https://www.instagram.com/p/B5xJZxxgLHP/?igshid=1ioilfdesvyl1

#سوهان _عسلی#رضوانک
...
فلافل های فرمی و
باورهای سمی و پادزهر آنها
رضوانک
۰
سلامممممم😃🤗 یُخدِه فلافل های عاشقمووو ببین!دستور پختشو قبلا گذاشتم تو پیجم ،اونوقت ورق بزن تا قالب ها و اونایی رو که میخوام تو سینی فریز کنم ببینی ،آهههه میگماااا یخ که زد توی ظرف دردار نگه میدارم تا هر وقت که خواستم چند تا در بیارم سرخ کنم.


✍️ریشه بسیاری از مشکلات ما باورهای سمی، عقاید نادرست یا خطاهای فکری هستند.

👤 آرنولد لازاروس، خطاهای فکری را باور های‌ سمی مینامد که اینجا ده مورد ازین باورها همراه پادزهرشان ذکر میشود :

🔻تفریح کردن، اتلاف وقت است.
☑️ پادزهر : استراحت، سرگرمی و آرامش در زندگی لازم هستند.

🔻به نفع تست که دیگران را کنترل کنی
☑️ پادزهر : اگر می خواهی دیگران با تو کنار بیایند، آن ها را کنترل نکن. دست از کنترل دیگران بکش تا آسوده شوی

🔻بهتر است عقده دلت را خالی کنی
☑️ پادزهر : به جای آن که عقده ی دلت را خالی کنی، ابراز وجود کن.

🔻هر طور رفتار کنم، خانواده و دوستان باید عاشقانه دوستم داشته باشند
☑️ پادزهر : عملکرد تو، از این که چه کسی هستی، مهم تر است.

🔻مهربان باش و همواره با کسانی که با تو نامهربانند، با مهربانی رفتار کن.
☑️ پادزهر :اگر نامهربانی دیدی، با قاطعیت رفتار کن و به آنها بگو . به دیگران اجازه نده با تو بدرفتاری کنند

🔻اتمام حجت، همیشه بهترین راهی است که جر و بحث را تمام می کند.
☑️ پادزهر : تا وقتی می توان از مذاکره استفاده کرد و جواب گرفت، چرا تهدید و اتمام حجت؟

🔻جواب ابلهان خاموشی ست.
☑️ پادزهر : سکوت همیشه راهکاری موثر نیست. برخی موارد او نمی داند چه خطایی مرتکب شده و سکوت گیجش می کند. در برخی از موارد هم لازم است به جای سکوت صحبت و از حریم خود دفاع کنی. در این موارد سکوت به معنای خجالت و بی مرز بودن است.

🔻اگر می خواهی کارها درست پیش بروند، همیشه خودت آنها را انجام بده
☑️ پادزهر : اولویت بندی کن. مسئولیت هایت را متعادل کن. برخی از آن ها را به دیگران محول کن و اجازه بده کارها را انجام بدهند.

🔻وقتی کارها پیش نمی روند، باید مقصر پیدا و مجازات شود.
☑️ پادزهر : به جای تمرکز بر مقصر یابی، ابتدا به دنبال راه حلی باش که کار به پیش برود.

🔻همیشه اول دیگران، بعدا خودت.
☑️ پادزهر : خودت را به اندازه دیگران دوست داشته باش

#فلافل _فرمی#رضوانک
⁦⁦⁦⁦⁦⁦⁦⁦⁦⁦⁦ ⁦⁦⁦⁦⁦⁦⁦⁦⁦⁦
...
شربت ژله ای دو رنگ
و شب قدر
رضوانک
۰
سلامیناااا 😃😚...هیچ چیز مثل یه نوشیدنی خنک توی این ماه نمیتونه عطش خوشکل تو رو کم کنه ... ولی آههههه میگماااا میدونی،شنیدی که در شب قدر بر اساس کارهایی که سال گذشته انجام دادی و رشدی که الان داری، سرنوشت یکسال آینده تو مشخص میشه.واسه همین بهش میگن تقدیر یا قدر(ارزش این شب بیش از ۳۰۰۰۰ شب)...با این حال بیشتر کارهای ما اختیاری،ولی در مقابلش باید جوابگو باشیم...تو قرآن اومده که در چنین شب‌هایی فرشته ها میان سراغ زمینیها تا بعضی از مسیرهای اصلی رو بزارن جلوی راهشون یا بعضی از حوادث رو حذف کنند و...اگه شب ۱۹،۲۱،۲۳ رو نتونستی ، شب ۲۷ رو کمی خلوت کن با خودت و خدا...منم با شوماااا انجامش میدم.

مواد لازم واسه ۶ لیوان

ژله آناناس یک بسته
ژله توت فرنگی یک بسته
تخم شربتی یک قاشق غذاخوری
شکر دو قاشق غذاخوری
آب جوش دو لیوان
آب ولرم یک لیوان
آب سرد چهار لیوان

اول تخم شربتی رو با یک لیوان آب ولرم میزارم کمی خیس بخوره...هر ژله رو جدا با یک لیوان آب جوش حل می کنم و یه قاشق غذاخوری شکر اضافه و بعد بن ماری کردم .حل که شد دو لیوان آب سرد میریزم و میزارم توی یخچال تا نیم بند بشه...و بعد که نیم بند شد نصف تخم شربتی ها رو به هر رنگ اضافه میکنم .اول توی لیوان ژله قرمز رو میریزم. بعد با قاشق آروم ژله آناناس رو تا دو رنگ شه...نوووش جون...اگه خواستین رقیق بشه کمی آب یخ اضافه کنین .میتونی اصلا با نی بخوری...اینجوری🥤

#شربت _ژله ای#رضوانک
...
بامیه
رضوانک
۰

بامیه

۱۸ اردیبهشت ۹۹
عشقاااا سلام حالدون خوبس؟؟؟
نماز و روزتون قبول... التماس دعا 🤲📿
واسه این بامیه های مذهبی خودم که توی گنبد مشغول دعا هستند و انگشترمو برداشتن😃😉...این کار رو کردم:

واسه شربتش نصف لیوان آب و یک و نیم لیوان شکر رو قوام دادم و در انتها بهش یک‌ پنجم قاشق چایخوری جوهر لیمو(اگه ندارین یک قاشق مرباخوری آبلیمو) و یک و نیم قاشق غذاخوری گلاب اضافه کردم و کمی زعفرون.غلظت اون کمی کمتر از عسل باید باشه. اگه آب داشته باشه بامیه رو نرم میکنه.

واسه بامیه یک لیوان آب و اندازه یه قوطی کبریت کره (بیست و پنج گرم ) و یه قاشق غذا خوری عسل رو گذاشتم جوش بیاد و بعد یه لیوان آرد الک شده (که سبک باشه) رو ریختم توش و مرتبا هم زدم روی شعله متوسط تا خمیرش یه دست و آبش تبخیر بشه(حدود ۷ تا ۸ دقیقه) و بعد گذاشتم کمی سرد شد.اگه خمیر زیاد روی آتیش باشه بامیه میترکه موقع سرخ شدن و اگه آب داشته باشه داخل بامیه خمیر میمونه.

دو عدد تخم مرغ رو میریزم داخل خمیری که کمی سرد شده،اگه داغ باشه تخم مرغ میپزه و خراب میکنه موادو...اونو مخلوط میکنم و با گوشت کوب برقی یا دستی میکس میکنم و میریزم توی قیف و ماسوره

روغن مایع زیاد رو داخل یه ظرف کوچک و گود میریزم تا روی بامیه ها رو بگیره .البته اول با قیچی چرب شده میبرم و میندازم داخل روغن (خیلی فشار بدین تا بامیه از قیف بیاد بیرون) و با شعله کم تا آروم بپزه.منظورم اینه که دمای روغن همزمان با بامیه ها داغ بشه(روغنو داغ نکنین ،بعد از سری اول زیر روغن رو خاموش کنین کمی سرد شه و بعد دوباره بامیه بریزین و روشن کنین زیرشو).اگه شعله زیاد باشه داخلش خمیر میمونه و روش میسوزه.

اول به هم نزنین ،(تغییر شکل میده) فقط ظرفو تکون بدین،بعد که کمی خودشو گرفت بچرخونین تا رنگ بگیره(حدود ۱۵ دقیقه) .هر وقت سرخ شد بزارین روی دستمال خشک کن تا روغنش گرفته شه...و بعد بندازین توی شهد سرد شده و بردارین دوباره بزارین روی دستمال تمیز(اگه شربت داغ باشه بازم بامیه نرم میشه).این مقدار یه پیش دستی شیرینی واسه افطار بهتون میده.دوستتون دارم.

#بامیه#رضوانک
...
نان بربری خانگی
رضوانک
۰

نان بربری خانگی

۲۳ اسفند ۹۸
آهههه عشقاااا سلامممممم😃😚
کوچیک که بودم به مادربزرگم گفتم که چه طوری میتونم دل به دست بیارم، بهم یاد دادش که با محبت بدون چشمداشت میتونم درست مثل خدااااا. بعدشم یه کیف کاموایی به شکل دل واسم درست کردش که هر وقت تونستم دلی به دست بیارم یه دل نقاشی کنم و بزارم داخل اون و بشمارم...اینجوری تموم اتاقمو سرویس بدل یا اصلی که داشتم شدش دل ،پروفایلم شدش دل و کارم شدش مشاوره هوای دو نفره ایهااا...خب الانم با روغن عدسیمو طرح قلب زدم خیلی ساده ولی بسیار خواستنییییی

نون بربری رو با رسپی پاپیون درست کردم تو فر،منتهی رومال نکردم و با چنگال طرح زدم...فقط دوتا درست کردم...عدسی رو هم با عدس محلی که کوچک تر هستش پختم و بعد از سرد شدن کوبیدم و پیاز داغ و ادویه و زردچوبه و فلفل و کمی رب گوجه ، سرخ که شد با نمک داخل عدس ریختم به همراه آب خودش (اگه آب ندارها حتما نصف لیوان آب ولرم بریزین داخلش تا بافتش بعد از کوبیده شدن نرم شه)...یه جوش دیگه که زد دارچین زدم و توی قابلمه ناز ریختم تا ببرم واسه مامانم تا دلی به دست بیارم باززززممممم...

_نون بازاری رو حتما دوباره داخل ماکروفر یا فر یا ماهیتابه داغ کنین تا ویروس کرونا رو از بین ببره...اگه نونو تو خونه درست کنی یا ماشینی بگیری و داغ کنی بهتره.
آی لاو یووووو شوماااا

#نان #بربری#عدسی #کرونا#رضوانک
...
باقلا پلو با ترشی زمستانه
رضوانک
۰
چگونه پیک نیک را عاشقانه تر برگزار کنیم؟!

🔹وسایل مورد نیاز
یک لیست از وسایل مورد نیاز در سفر
لباس ، اسناد و مدارک ، پول و کارت اعتباری ، اطلاعات سفر ، لوازم بهداشتی و شخصی ، وسایل و ابزار ارتباطی و الکترونیکی و اسناد، پول، اطلاعات مسافرتی، ابزار و وسایل رفتن به پیک نیک و ...

🔹لباس برای سفر
  تی شرت/ بلوز: همراه داشتن 5 بلوز آستین بلند یا کوتاه (چه تعداد از هر کدام بستگی به فصل دارد) .آوردن بلوز آستین بلند که در صورت لزوم با تا کردن آستین ها به بلوز آستین کوتاه تبدیل می شود بهتر است. به جنس لباسها هم توجه کنید که در اثر گذاشتن در چمدان بیش از اندازه چروک نشود.

شلوار/شلوارک: دو جفت مورد نیاز است،شلوارها باید نازک و خنک (ترجیحا نخی) باشند تا در هوای گرم و مرطوب باعث آزار شما نشود.جین در فصل تابستان گرم است و دیر خشک می شود.بسیاری از مسافران شلوارهایی که دارای جیب زیپ دار هستند را ترجیح می دهند تا کیف پول خود را در آن قرار داده و از خطر دزدیده شدن حفظ کنند.آوردن یک شلوارک در سفر کافیست،زیرا هم بیرون و هم  برای شنا در دریا یا دریاچه قابل استفاده است

🔹در سفر و پیک نیک كارها به دو قسمت قبل و بعد تقسیم کنید.

۱)🤔كارهایی مثل خریدكردن، هماهنگی با همسفرها، برنامه ریزی سفر و تماس با مراكز اطلاع رسانی در مورد راه ها و شرایط آب و هوا، هماهنگی با ماشین ها، پیدا کردن هتل، تور مناسب یا تهیه بلیت و... از جمله امور قبل از سفر هستند .

۲)🏕هماهنگی اعضای سفر و پیدا كردن جای مناسب برای كمپ زدن، سرشماری و مواظبت از اموال در هر توقف واسكان، و احیانا کشیك شبانه و همكاری برای درست كردن غذا و تهیه مایحتاج در زمان سفر و... هم در دسته کارهای حین سفر قرار می گیرند.

🚌- در طول سفر تقسیم وظایف مهم ترین بخش کار است.
در تقسیم وظایف به توانایی های افراد دقت داشته باشید و یادتان باشد تمام مسئولیت كارها را به یك یا چند نفر محدود نکنید و حتی از كودكان هم كمك بخواهید.

🍱- دسته جمعی غذا درست کنید.
هرچند توصیه شده كه در سفر غذاهای سبك بپزیم و بخوریم اما درست كردن غذا آن هم به صورت دسته جمعی لذت خاص خودش را دارد. بنابراین خرید مواد اولیه برای غذای همه هم مقرون به صرفه تر است و هم اعضای گروه را به هم نزدیك تر می كند.

⛺️تصميم گرفتن براي رفتن به يك سفر دسته جمعي يا تفريح جمعي كار سختي نيست كه نياز به زمان و مكان مناسب داشته باشد. سفرهاي دسته جمعي به افراد كمك مي كند طعم واقعي يك تفريح شاد و هيجاني را چشيده و تجربه كنند.البته اگر به نکات زیر هم توجه داشته باشید می توانید خاطره خوبی را از این گردش در ذهنتان ثبت کنید.

👶- قبل از سفر نكات ایمنی را به همه گوشزد كنید.
اگر همراه خود افرادی با سنین کم دارید. به دلیل آسیب پذیرتر بودن بچه ها، آنها را در طول سفر به حال خود رها نكنید.

🗣- برای سفر یک مدیر انتخاب کنید.
مسن ترین یا باتجربه ترین و حتی زرنگترین فرد سفر می تواند مدیر سفر باشد. اما هر که انتخاب شد باید تمامی افراد به نظرات او احترام بگذارند و حرف اول و آخر را او بزند. مدیر سفر نیز باید با در نظر گرفتن علایق و سلایق همه اعضای سفر برنامه های نسبتا دقیق طراحی كند.

👵- پیش از اینكه سفر شروع شود با هماهنگی اعضاء، یک نفر را به عنوان مادر خرج انتخاب کنید.مادر خرج به كسی گفته می شود كه بعد از گرفتن سهم هر فرد در هزینه های كلی سفر آن را در جای خود هزینه می کند و وظیفه دارد که تمامی هزینه ها را نوشته و در پایان سفر به اطلاع افراد برساند.

_پیشاپیش روز تولد حضرت علی (ع) و روز مرد رو تبریک میگم.⁦♥️⁩💙

_ترشی زمستانه رو با گوجه میکس شده درست کردم ،منتهی چند دقیقه ای اونو پختم و بعد دو برابرش سرکه ریختم ، سرد که شد مواد ریز شده (خیار ،هویج،کرفس،گل کلم و فلفل سبز و زیتون) ، کمی سیاه دانه ، نمک و فلفل رو بهش اضافه کردم و گذاشتم تو یخچال (ماندگاری این ترشی کم هستش به خاطر گوجه ولی زود میرسه) ،بعد از یک هفته آماده ست .

#باقلا_ پلو#مرغ #ترشی _زمستانه#پیک_ نیک#عاشقانه #رضوانک
...
مربای به و شربت به لیمو
رضوانک
۰
سلااااام بر عشقای خودم خودمممم😃😉
اگر می خواهید با دشمنان خود دوست شوید، از آن ها خواسته های کوچک داشته باشید.
بنجامین فرانکلین با درخواست ساده ای (امانت گرفتن یک کتاب)، یکی از دشمنان خود را تبدیل به دوست کرد.وقتی از دیگران می خواهید لطف کوچکی در حق شما بکنند، آن ها شما را بیشتر دوست خواهند داشت.(به شرطی که تقاضای زیادی نداشته باشی و مرتبا انجامش ندی) دشوار است که خودمان را متقاعد کنیم و به شخصی که از او متنفریم، محبت کنیم. اما با این کار، فرض کرده ایم که او را دوست می داریم و ذهن مان این موضوع را باور می کند. ( پدیده بنجامین فرانکلین ).

⁦⁦⁦⁦⁦⁦⁦⁦⁦⁦⁦ ⁦⁦⁦⁦⁦⁦⁦⁦⁦⁦
این مربا رو از رسپی پاپیون درست کردم .منتهی آب اضافه شو جدا کردم و با نصف استکان آبلیمو کردمش شربت به لیمو...چند قل که زد خاموشش کردم و توی شیشه ریختم.یه روش دیگه هم واسه شربت به لیمو هستش ...اول شکر و آب رو قوام میارین و بعد آب به رو میگیرین و توش میریزین با کمی آب لیموی تازه چند قل که زد کافیه...توی روش اول شربت خوش رنگ تر میشه...

#مربا_ به#شربت_ به _لیمو #رضوانک
...