sama.t
sama.t
میز ولنتاین
sama.t
۱۱

میز ولنتاین

۱ اسفند ۹۸
#ولنتاین
سلام کدبانوهای عزیز چطورید؟ این مدت خیلی سرم شلوغ بود نتونستم کارای قشنگتونو ببینم دلم تنگ شده بود. امیدوارم هرجا که هستید شاد و سرحال و سلامت باشید.
من برگشتم با میز ولنتاین که برای همسر عزیزم درست کرده بودم😍😍😍
عکس دوم باکس ولنتاین هست که با صندوقچه ای که از قبل داشتم درست کردم. اون شیشه های رنگی رو هم شیشه آبمیوه بوده خودم با رنگ ویترای رنگ کردم. امیدوارم خوشتون بیاد.
عشق ورزیدن رو فراموش نکنیم🌹
...
ژله سوپرایز قلبی
sama.t
۱۲

ژله سوپرایز قلبی

۳۰ بهمن ۹۸
#ژله. #سوپرایز. #قلبی
ژله سوپرایز مخصوص ولنتاین
...
کیک ولنتاین
sama.t
۱۵

کیک ولنتاین

۳۰ بهمن ۹۸
مینی پیده گوشت
sama.t
۱۸

مینی پیده گوشت

۲۴ بهمن ۹۸
#پیده_گوشت 👇👇👇
مواد لازم:
گوشت چرخکرده :300 گرم
پیاز متوسط:2 عدد
فلفل دلمه ای: 1 عدد
گوجه فرنگی:1 عدد
جعفری خرد شده:3 قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی:نصف قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و آویشن: به مقدار لازم
زرده تخم مرغ: 1 عدد
پنیر پیتزا: اختیاری

مواد لازم برای خمیر:
آب ولرم: نصف پیمانه
شکر: 1 قاشق غذاخوری
نمک: 1 قاشق چایخوری
سفیده تخم مرغ: 1 عدد
روغن مایع: 5 قاشق غذاخوری
پودر خمیرمایه:نصف قاشق غذاخوری
آرد: به مقدار لازم

طرز تهیه:
ابتدا خمیر رو آماده میکنیم: آب ولرم رو داخل کاسه ای ریخته بهش شکر و خمیرمایه اضافه کرده و اجازه میدیم ده دقیقه با درب بسته عمل کنه. سپس نمک و روغن مایع و سفیده تخم مرغ که کاملا به دمای محیط رسیده بهش اضافه میکنیم و کم کم ( قاشق قاشق) آرد اضافه کرده و مخلوط میکنیم تا جایی که خمیر لطیفی به دست بیاد که به دست نچسبه و حدود ده دقیقه ورز میدیم( خمیر رو باز کرده سپس جمع میکنیم) و اجازه میدیم یک ساعت در محیط گرم استراحت کنه.
حالا میریم سراغ درست کردن مواد میانی:( اول یه نکته بگم که پیده اصل پنیر پیتزا نداره من برای اینکه طعم گوشت با پنیر رو دوست دارم بهش اضافه کردم. دوم اینکه برای درست کردن پیده اصیل، مواد میانی رو خام باهم مخلوط میکنن و روی خمیر میمالن اما من برای سلامت بیشترش اونا رو تفت دادم و پختم)
ابتدا پیاز و فلفل دلمه رو تفت میدیم و بعد گوشت چرخکرده و اضافه کرده و تفت میدیم نمک و فلفل اضافه کرده رب گوجه رو اضافه کرده تفت میدیم گوجه نگینی رو اضافه کرده، آویشن و جعفری میریزیم و به موادمون یه استکان آب اضافه کرده و اجازه میدیم بپزه تا آبش کاملا کشیده بشه.
پف خمیر رو گرفته به هشت الی ده قسمت تقسیم کرده و هر کدوم از چونه ها رو به صورت بیضی باز کرده از مواد روش پهن میکنیم و دو طرف خمیر رو مثل برگ جمع کرده و لبه ها رو برمیگردونیم روی مواد. سپس رومال زرده میزنیم و به دلخواه پنیر پیتزا میریزیم.
میذاریم توی فری که از قبل روی دمای 180 درجه به مدت بیست دقیقه بپزه و سپس گریل رو روشن میکنیم تا طلایی بشه.
( میتونید پیده ها رو به صورت بزرگ بزنید که در این صورت خمیر رو به سه قسمت تقسیم کنید و بقیه مراحل رو انجام بدید.)
امیدوارم درستش کنید و در کنار خونواده به شادی نوش جان کنید🌹
...
کوکی میکری قهوه و زعفرون
sama.t
۱۱
#کوکی_میکری
#قهوه
#زعفرون
یه عصرونه عالی،آسون و بسیار خوشمزه و سبک
پیشنهاد میکنم حتما امتحان کنید.
...
همبرگر بینظیر
sama.t
۲۷

همبرگر بینظیر

۲۰ بهمن ۹۸
#همبرگر #مخصوص
به قول همسرم غذای مخصوص سرآشپز

مواد لازم برای یک همبرگر:
گوشت چرخکرده مخلوط شتر و گوسفند: 200 گرم
پیاز کوچک:1 عدد
ژامبون:یک ورق
پنیر چدار:یک ورق
نان همبرگر:1 عدد
گوجه _ خیارشور _ کاهو چینی _پیاز _ سس فرانسوی و سس گوجه_نمک و فلفل:به مقدار لازم

طرز تهیه:
ابتدا پیاز رو رنده میکنیم و آبش رو یه مقدار میگیریم و میذاریم هنوز یه کوچولو آب داشته باشه و به گوشت اضافه کرده و نمک و فلفل رو اضافه میکنیم و خوب ورز میدیم و میذاریم نیم ساعت داخل یخچال بمونه. بعد از یخچال بیرون آورده و مابین نایلون پهنش میکنیم. ( یه مقدار بزرگتر از نون همبرگر پهن میکنیم چون گوشت موقع پخت خودشو جمع میکنه)
همبر رو یه ربع میذاریم داخل فریزر.
بعد از یه ربع؛ همبر رو داخل تابه بدون روغن به همراه ورقه های پیاز میذاریم و اجازه میدیم تا با شعله متوسط بپزه و کبابی بشه.( موقع پخت اصلا همبر رو نه فشار بدید و نه مدام جابجا کنید) بعد از اینکه یه طرفش کبابی شد برمیگردونیم و روی اون ژامبون و پنیر قرار میدیم و اجازه میدیم اونورش هم بپزه.( من روی همبر ژامبون خرد شده میریزم به خاطر اینکه تپلی تر بشه و اطرافش نامنظم نشه)
نون همبرگر رو از وسط نصف میکنیم و روی نون سس فرانسوی زده و ورق کاهو چینی رو قرار میدیم بعد گوجه حلقه شده و خیارشور حلقه شده میذاریم. گوشت رو قرار داده روی اون پیاز کبابی شده میذاریم و سس گوجه میزنیم. روشو نون قرار میدیم.

نوش جان
...
نون خامه ای زعفرونی
sama.t
۲۴
#نان_خامه_ای #زعفرونی
مواد لازم:
آب:یک پیمانه
شکر:1 قاشق چایخوری
کره:50 گرم
زعفرون ساییده شده: به مقدار دلخواه
تخم مرغ:4 عدد
وانیل:به مثدار دلخواه
خامه قنادی:به مقدار لازم

طرز تهیه:
ابتدا آب و شکر و کره و زعفرون رو روی حرارت قرار میدیم تا کره آب بشه و کناره های قابلمه شروع به جوشیدن کنه. بعد آرد رو به یکباره به اضافه کرده و مخلوط میکنیم و دو دقیقه روی حرارت خمیر رو باز و سپس جمع میکنیم. بعد خمیر رو به ظرف دیگه ای منتقل میکنیم تا ولرم بشه و تخم مرغ ها رو دونه دونه به همراه وانیل اضافه کرده و با همزن میزنیم تا یکدست بشه(غلظت خمیر باید به حدی باشه که بین دو انگشت کش بیاد و کاملا چسبنده باشه)
با ماسوره شکوفه نون خامه ای ها رو به اندازه دلخواه روی کاغذ روغنی میزنیم و میذاریمشون توی فری که از قبل روی حرارت 210 درجه سانتیگراد کاملا گرم شده. 10دقیقه روی همین حرارت میذاریم و بعد حرارت رو میاریم روی 180 درجه و 20 دقیقه اجازه میدیم تا بپزه. ( دقت کنید که توی این فاصله اصلا نباید در فر رو باز کنید) بعد از پخت; از فر بیرونشون میاریم و میذاریم کاملا خنک بشه و از کاغذ جداشون میکنیم و از ته نون ها رو سوراخ کرده و با خامه پرشون میکنیم و یک ساعت داخل یخچال میذاریم. بعد از یک ساعت آماده مصرف هستند.
...
مافین پیتزایی
sama.t
۱۵

مافین پیتزایی

۱۷ بهمن ۹۸
#مافین_پیتزایی #فینگر_فود

سلام کدبانوهای گل. خیلی خوشحالم که در جمع شما هنرمندان و عزیزان هستم. امیدوارم همیشه سالم و دلخوش باشید و سایتون بالا سر خونوادتون باشه🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عکس دوم مربوط به آشپزی نیست و جهت ایده گذاشتم .کار دست خودمه اگه دوست داشته باشید باز هم میذارم تا شما عزیزای دل استفاده بکنید.❤❤❤❤❤❤❤❤❤

مافین پیتزایی یه فینگرفود بسیار خوشمزه هست که اگه یه بار امتحانش کنید عاشقش میشید😋😋😋😋. دستور پختشو گذاشتم انشاالله پاپیون تایید کنه به زودی😒
...