zeinab♡
zeinab♡

دستور پختی یافت نشد

کیک تولد ?❤
zeinab♡
۱۱

کیک تولد ?❤

۲۷ آبان ۹۹
کیک تولد
مواد اولیه: برای 6 نفر

تخم مرغ: 4 عدد
آرد: 1.5 پیمانه
کره: 85 گرم
پودر قند: نصف پیمانه
وانیل: یک هشتم قاشق چایخوری
بیکینگ پودر: 2 قاشق مرباخوری
نمک: به مقدار لازم
رنده پوست پرتقال: ۱ قاشق چایخوری
شیر: نصف پیمانه

طرز تهیه:
۱- ابتدا تمامی مواد را از یک ربع قبل بیرون از یخچال قرار دهید تا هم دمای محیط شود. پلوپز یا کیک پز را از ابتدای کار بدون قرار دادن قالب داخلش روشن کرده و درب آن را میگذاریم تا گرم شود.
۲- کره به دمای محیط رسیده، و پودر قند را با هم مخلوط کرده و ابتدا با انتهای قاشق و بعد با همزن برقی هم زده تا رنگ کره برگردد و سفید شود.
۳- تخم مرغ ها را تک تک افزوده و هرکدام را حدود ۳ دقیقه هم بزنید. همان ابتدا زدن تخم مرغ ها وانیل را هم افزوده که بوی تخم مرغ را بگیرد.
۴- هر از چند گاهی مواد را با یک لیسک از اطراف ظرف جمع کرده و به وسط آورده تا تمامی مواد یکسان زده شود و کیک بوی تخم مرغ نگیرد.
۵- تخم مرغ ها نباید سرد باشند چون کره می بندد. اگر چنین اتفاقی افتاد باید با دور تند هم زن زده و ۲ قاشق غذاخوری آرد اضافه کنید.
۶- رنده پوست پرتقال و یک پیمانه از آرد را که با بکینگ پودر و نمک مخلوط کرده و سه بار الک کرده و یک بار هم داخل مواد الک کرده افزوده و با لیسک مخلوط میکنیم.
۷- سپس نصف پیمانه از آرد که سه بار الک شده را به همراه شیر کم کم می افزاییم. کمی شیر و کمی آرد را آرام با لیسک مخلوط کرده. به همین ترتیب تا تمامی شیر و آرد را به مواد بیفزاییم.
۸- بعد قالب یا ظرف داخل پلو پز را با کره چرب کرده. آرد پاشی کرده و آرد اضافی را تکانده و کاغذ روغنی میگذاریم و مواد را داخل قالب می ریزیم.
۹- در ادامه داخل پلو پز یا کیک پز قرار داده و یک دم کنی روی آن میگذاریم به مدت ۵۰ تا ۶۰ دقیقه.
۱۰- اگر خواستید داخل فر درست کنید فر را از رب ساعت قبل روشن کرده با دمای ۱۸۰ به مدت ۴۵ دقیقه.
۱۱- بعد از پنجاه دقیقه یک خلال داخل آن زده تا از پخت آن مطمئن شوید. قالب را بیرون نیاورده و اجازه دهید تا کیک رب ساعت داخل قالب بماند. بعد از خنک شدن کیک را به مدت دو تا سه ساعت داخل یخچال قرار دهید.
۱۲- بعد کیک را از وسط برش داده با کمی شربت بار یا مربا آن را خیس کرده و بعد خامه فرم گرفته زده و موز و گردو خرد شده ریخته و لایه دیگر کیک را هم شربت و خامه زده و روی لایه اول قرار می دهیم.
۱۳- در آخر کل کیک را خامه کشی کرده و به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار داده. بعد با گاناش شکلاتی که خامه صبحانه ۲۵۰ گرم و شکلات ۲۵۰ گرم و ۲۵ گرم کره مخلوط کرده و روی حرارت بن ماری یا حرارت کتری قرار داده تا کاملا یکدست شود.
۱۴- گاناش را روی کیک ریخته و کیک را به مدت چهار تا پنج ساعت داخل یخچال قرار داده
فالو و لایک یادتون نره😜
...
کاپ کیک شکلاتی خودم پز ??
zeinab♡
۱۳
طرز تهیه
موارد لازم برای ۶ نفر
شیر یا آب ۱۰ قاشق غذا خوری
بکینگ پودر ۲ قاشق چای خوری
مورد کاکائو ۲ قاشق مربا خوری
شکر ۸ قاشق غذا خوری
تخم مرغ ۲ عدد
وانیل ۱/۲ قاشق چایخوری
روغن مایع ۶ قاشق غذا خوری
آرد سفید ۱۱ قاشق سوپ خوری


اول تخم مرغ و وانیل را باهم بزنید بعد شیر و روغن را اضافه کنید خوب هم بزنید بعد شکر را اضافه می کنیم و هم می زنیم سپس کاکائو و بکینگ پدر را الک و بعد داخل موارد ریخته و خوب هم بزنید و در اخر ارد را الک می کنید و در چند مرحله اضافه کنید اروم هم بزنید چون پف کیک کم می شود فنجان ها را چرب و در صورت دلخواه کمی پودر کاکائو داخل فنجان بریزید تا شکل قشنگ تری پیدا کنه اندازه ۱ سوم فنجان موارد را ریخته و در یک قابلمه پر آب که نصف لیوان را آب می پوشاند به مدت ۱۵ دقیقه در شعله ی متوسط قرار بدید توجه داشته باشید که تا ۱۰ دقیقا بعد از پخت در قابلمه را باز نکنید نکته:حتما از وم کنی استفاده کنبد
و بعد آماده است
نوش جان❤💜
فالو و کامنت فراموش نشه
...
کیک رویال چاکلت
zeinab♡
۱۴

کیک رویال چاکلت

۸ اردیبهشت ۹۹
سلام به دوستان گل ابن کیک رو دوستم درست کرده😁دوستان عزیز خوشحال می شم من رو حمایت کنید
...
?کیک ?
zeinab♡
۱۱

?کیک ?

۷ اردیبهشت ۹۹
#love ❤🖤❤🖤❤🖤❤
...