ملودی
ملودی

دستور پختی یافت نشد

کیک تولد
ملودی
۲۶

کیک تولد

۲۳ بهمن ۹۹
#کیک تولد شوهر خواهرم که واسشون درست کردم خوشگله?😃
...
#کیک تولد
ملودی
۳۸

#کیک تولد

۱۰ بهمن ۹۹
#کیک تولد همسرجان جاتون خالی 😋😍
...
دونات یا پیراشکی
ملودی
۱۸
با دستور پاپیونی عالییییییی وخوشمزههههه وخوش عطررررررر وطعمممممم جاتون خالییییییی😋😋
...
یلدای1399
ملودی
۸

یلدای1399

۲ دی ۹۹
#یلدا بهانه ایست برای 1دقیقه بیشتر کنار هم بودن
...
کیک زبرای خوشگلم
ملودی
۱۴
مواد لازم 4عدد تخم مرغ
2ونیم پیمانه ارد
1پیمانه اب یاشیر(من با اب درست کردم چون نرمتر وپفی تر میشه)
1پیمانه روغن
1قاشق بیکینگ پودر
1سوم قاشق مرباخوری وانیل
2قاشق کاکائو
1ونیم پیمانه شکر
اجازه می‌دهیم تخم مرغ ها به دمای محیط برسند. آن‌ها را در ظرف می‌شکنیم و شکر و وانیل را به آن‌ها اضافه می‌کنیم سپس با دور تند همزن به مدت هشت دقیقه، هم میزنیم تا کاملا رنگ مواد روشن شود. اگر از بوی تخم مرغ خوشتان نمی‌آید، میتوانید در این مرحله اسانس دلخواهتان را نیز به کیک اضافه کنید. بهترین اسانس‌ها پرتقالی و نارگیلی هستند. البته این موضوع کاملا سلیقه‌ای است و می‌توانید از هر اسانس دیگری نیز استفاده کنید.در مرحله بعدی یک پیمانه روغن به همراه یک پیمانه آب یا شیر ( یا نصف پیمانه ماست شیرین ) را اضافه می‌کنیم. استفاده از آب باعث می‌شود کیک سبک‌تر و لطیف‌تر شود.در مرحله بعدی یک پیمانه روغن به همراه یک پیمانه آب یا شیر ( یا نصف پیمانه ماست شیرین ) را اضافه می‌کنیم. استفاده از آب باعث می‌شود کیک سبک‌تر و لطیف‌تر شود.سپس با دور کند در حد چند ثانیه مواد را به هم می‌زنیم تا مخلوط شوند. بیشتر از چند ثانیه هم زدن را ادامه ندهید چون ممکن است مواد بیش از حد رقیق شوند. سپس دو و نیم پیمانه از آرد را با بیکینگ پودر مخلوط می‌کنیم و سه بار الک می‌کنیم. هدف از این این است که کیک بیشتر پف کند و بافت آن نرم تر شود.نصف آرد را کم کم به مخلوط اضافه می‌کنیم و با همان دور کند در حد مخلوط شدن به هم میزنیم. بعد از اضافه کردن آرد، هم زدن را زیاد ادامه ندهید چون ممکن است خمیر سفت شود. دقت کنید که حتما دو قاشق از آرد رو‌ نگه دارید. دلیل نگهداری مقدار کمی آرد این است که وقتی به نصف مواد شکلات اضافه می‌کنیم، آرد کنار گذاشته شده را به بقیه مواد اضافه کنیم تا مواد هم وزن بشوند و در هنگام ریختن آن‌ها در ظرف به علت سنگینی پایین نروندهر نوع قالبی را که برای کیک آماده کرده‌اید، با کاغذ روغنی بپوشانید و روی سطح کاغذ روغنی یک تا دو قاشق آرد سفید الک کنید تا بعد از پختن کیک بتوانید به راحتی آن را قالب خارج کنید. حالا باید مواد را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. اگر از 2 ظرف یکسان استفاده کنید راحت تر است.پس از نصف کردن مواد و ریختن آن‌ها در دو ظرف جداگانه، به یکی از ظرف‌ها دو قاشق پودر کاکائو الک شده اضافه می‌کنیم و با لیسک به صورت دورانی به هم می‌زنیم و به ظرف دوم نیز، دو قاشق آردی رو که کنار گذاشته بودیم اضافه می‌کنیماین مرحله را حتما بادقت و حوصله انجام دهید تا راه راه های کیک شما منظم و زیبا از آب در بیایند. برای این کار بهتر است از دو تا ملاقه هم‌اندازه استفاده کنید. روی کاغذ روغنی که در قالب قرار دادید با یکی از ملاقه‌ها کمی از مواد ساده را بریزید و اجازه دهید به صورت دایره ای وارد قالب شوند. سپس با ملاقه دیگر به همان اندازه از مواد شکلاتی را روی مواد ساده بریزید و اجازه دهید همان فرم دایره‌ای را بگیرد. از مرکز دایره شروع به ریختن کنید تا کارتان آسان‌تر شود. این کار را تا آخرین قطره مواد ساده و شکلاتی ادامه دهیددر نهایت کیک را حدود 30 دقیقه و با دمای 180درجه در فر قرار دهید و با خلال دندان پخته شدن آن را چک کنید.
...
رولت خامه ای
ملودی
۱۵

رولت خامه ای

۲۱ آبان ۹۹
با دستور پاپیون عالیییی شد 😋😋
...
دمی گوجه یا استانبولی
ملودی
۱۰
مواد لازم 1عدد پیاز کوچک 4عدد گوجه 1قاشق چایخوری ربمتوسط 1عدد سیب زمینی و1پیمانه برنج فلفل زردچوبه ونمک به مقدارلازم(دستوربرای 1نفر)
اول پیاز خوردشده روتفت دادم با زردچوبه وفلفل سیاه بعد گوجه های رنده شده رو بهش اضافه کردم 1قاشق چایخوری رب زدم وسیب زمینی خوردشده رو همراه برنج نمک وکمی آب اضآفه کردم آبش که خشک شدگذاشتم دم بکشه وتمام
...