زهرا بانو
زهرا بانو

دستور پختی یافت نشد

کیک زبرا
زهرا بانو
۴

کیک زبرا

۱۱ آذر ۹۹
🌷 #کیک_زبرا🌷

مواد لازم:
تخم مرغ 3 عدد
شکر 1و نیم پیمانه
وانیل 1چهارم ق چای خوری
روغن مایع 1 پیمانه(یکم کمتر)
شیر یا آب 1 پیمانه
آرد 2ونیم پیمانه
بکینگ پودر 2 ق مرباخوری
پودر کاکائو 2 ق غذاخوری تخم مرغها و شکر و وانیل رو توی یه ظرف مخلوط میکنید و خوب با همزن میزنید تا کرمی و کشدار بشه
روغن رو اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا یکدست بشه
و سپس شیر رو اضافه کرده دوباره هم میزنیم
آرد و بکینگ پودر رو باهم در ظرفی قاطی کرده و آرام آرام به مواد اضافه میکنیم و آرام هم میزنیم
حواستون باشه بعد از ریختن آرد خیلی هم نزنید چون کیک پف نمیکنه
حالا موادمون آمادس
میریم مرحله بعد
مواد رو توی دوتا ظرف جداگانه بطور مساوی تقسیم کنید
رگی یکیش 2 قاشق غ آرد و روی دومی 2 ق پودر کاکائو بریزید و خوب هم بزنید تا یکدست بشه
حالا میریم سراغ ظرف فر
اول روغن مالیش کنید
بعد به ترتیب اول از مایع سفید سه قاشق بریزید توش و سپس از مایع کاکائویی بریزید روش
این کارو تکرار کنین تا مواد تموم شه
وقتی تموم شد میتونید با خلال دندون از اطراف ظرف تا مرکز نقش بدین
حالا باید ظرف رو درون فر قرار بدین و درجه 180 به مدت 40 دقیقه منتظر بمونید
البته یادتون باشه از زمان شروع کارتون اول فر رو روشن کنید تا گرم بشه
...
کرونا هست و بربری خونگی
زهرا بانو
۵
#نان_بربری
من خودم دو لیوان آرد رو با ی قاشق غذاخوری پودر خمیرمایه و نوک چای قاشق نمک مخلوط کردم و بعد بهش آب ولرم رو کم کم اضافه کردم خمیر باید چیزی شبیه خمیر بربری که تو نونوایی هست بشه بعد حدود ی ساعت استراحت دهدم حجمش دو برابر شد پف خمیر رو گرفتم چونه گرفتم تو سینی توستر سبوس ریختم و چونه خمیر رو تو سینی باز کردم با سرانگشت طرح انداختم بعد رومال زدم (من ی قاشق آرد و نوک چای قاشق جوش شیرین و ی استکان آب حل کردم خوب بعد چند دقیقه گذاشتم جوشید تا کمی غلیظ شد). کنجد پاشیدم گذاشتم تقریبا ی ریع استراحت کرد بعد گذاشتم توستر المنت پایین دمای ۱۲۰ مدت۲۰دقیقه بعد ۵دقیقه آخر المنت بالا دمای ۱۵۰
این بدون روغنه دقیقا مثل بیرون شد ولی اگه روغن تو مواد ریخته بشه شبیه نون فانتزی میشه مزش
...
حلوای کدو حلوایی
زهرا بانو
۶
‍ حلوا_کدو_حلوایی



مواد لازم :
آرد ۱ لیوان
شکر ۱ لیوان سر خالی
روغن مایع ۱ لیوان سر خالی
گلاب نصف لیوان
پوره کدو ۲ لیوان



طرز تهیه :
آرد رو کمی تفت میدیم تا بوی خامیش از بین بره ولی رنگش تغییر نکنه.
روغن رو اضافه کرده و خوب هم میزنیم.
پوره ی کدو و شکر رو اضافه کرده و خوب هم میزنیم تا یکدست بشه.
گلاب و زعفرون و هل و دارچین رو اضافه کرده و اونقدر هم میزنیم تا حلوا کاملاً از ظرف جدا بشه ...
بعد تو ظرف کشیده و به دلخواه تزیین میکنیم ....
...
مرغ ذغالی
زهرا بانو
۴

مرغ ذغالی

۱۱ آذر ۹۹
مرغ زغالی 💕

. از طعم همیشگی مرغ خسته شدین مرغ
ذغالی رو امتحان کنین یه طعم عالی وخوشمزه
طرز تهیه: تکه های مرغتون رو با نمک وفلفل وزردچوبه دو ساعتی مزه دار کرده در یخچال بزارین در این فاصله یک عدد پیاز درشت رو نگینی سرخ کرده کنار بزارید تکه های مرغ رو در همون ماهیتابه پیاز هر دو طرفش رو با حرارت ملایم سرخ کنید در یک ظرف به ازای هر چهار تکه مرغ یک قاشق سسخ مایونز ویک لیوان اب وسه قاشق زعفران ابشده را مخلوط کنید حال پیاز سرخ شده ومخوط اب وسس رو روی مرغای سرخ شده ریخته بزارین مرغ بپزه و ی سیب زمینی هم تمیز شستم چند قاچ کردم و دو تا لیمو ترش هم نصف کردم گدلشتم تو ماهیتابه همراه مرغ پخته شده وسس اون غلیظ بشه روی شعله گاز شعله پخش کن بزارین ودوتکه ذغال رو روی اون سرخ کنید وبزارین روی فویل آلومنیمومی وقتی مرغتون پخت یه ذره از روغن مرغا روی ذغال سرخ شده بچکونید وقتی شروع به دود کردن کرد سریع بزارین در ماهیتابه مرغ ودرشو ببندین وقتی دود کردنش تموم شد بردارین وغذا رو با برنج زعفرونی سرو کنین سس مابونز اختیاری هست نخواستین نریزید
...
پیاز سوخاری خوشمزه ???
زهرا بانو
۴
1 عدد پیاز½ فنجان آرد1 قاشق غذاخوری بیکینگ پودر1 عدد تخم مرغ1 قاشق چای خوری پودر پاپریکا¾ فنجان شیر1 قاشق چای خوری نمکپودر سوخاریروغن

دستور العمل‌

در ابتدا هرکدام از پیازها را به شکل دایره و به ضخامت نیم سانتی‌متر برش بدهید و حلقه‌های پیاز را از هم جدا کنید. بهتر است که سایز پیازهای خود را متوسط و یا بزرگ انتخاب کنید.

به جای اینکه تکه‎های کوچک پیاز را دور بریزید، می‌توانید آن‌ها را نگه دارید و بعدا پیاز داغ درست کنید، یا آن‌ها را داخل یک غذای دیگر بریزید.

در این مرحله باید مواد روی پیاز سوخاری را آماده کنید. داخل یک کاسه، آرد چند منظوره و بیکینگ پودر و نمک و فلفل پاپریکا را با هم مخلوط کنید. شما می‌توانید به جای پودر پاپریکا از پودر فلفل تند هم استفاده کنید. اگر هم نمی‌توانید فلفل بخورید، به طور کلی فلفل را از مواد اولیه حذف کنید.

بعد از مخلوط کردن این مواد، هرکدام از حلقه‌های پیاز را داخل آن فرو ببرید و به آرامی تکان بدهید، تا مواد اضافی داخل کاسه بریزد.

در مرحله بعدی، داخل یک کاسه جداگانه، شیر و تخم مرغ را با هم مخلوط کنید. سپس مخلوط آرد را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا همه مواد به خوبی با هم ترکیب بشوند و هیچ گلوله آردی داخل آن باقی نماند.

سپس هرکدام از حلقه‌های پیاز را ابتدا داخل این مخلوط، و بعد داخل پودر سوخاری فرو ببرید. مطمئن شوید که همه جای پیاز به خوبی به پودر سوخاری آغشته شده باشد.

در مرحله نهایی، داخل یک ماهیتابه یا دستگاه سرخ کن را با مقدار مناسبی از روغن پر کنید. مقدار روغن باید آنقدری باشد که به طور کامل روی حلقه‌های پیاز را بپوشاند.

بهتر است که هر بار، فقط 3 الی 4 عدد پیاز سوخاری را داخل روغن سرخ کنید. به این ترتیب، احتمال اینکه پیازها بسوزند کمتر می‌شود.

بعد از اینکه سرخ شدن پیازهای سوخاری تمام شد، آن‌ها را روی چند ورقه حوله کاغذی بچینید تا روغن اضافی گرفته بشود. حالا پیاز سوخاری را با سس مورد علاقه خود سرو کنید.
...
موس پرتقالی
زهرا بانو
۸

موس پرتقالی

۱۱ آذر ۹۹
موس پرتقال

ماسکارپونه یا پنیر خامه ای کم نمک 1 بسته 100 گرم
خامه قنادی ۱۵۰ گرم
پودر ژله پرتقال ۱ بسته
آب 1 لیوان
شیر نصف لیوان لیوان
پودر قند 2 قاشق غذاخوری(به دلخواه)
ژلاتین 1 قاشق چایخوری

پودر ژله پرتقال+ژلاتین+آب را مخلوط و روی حرارت ملایم هم بزنید تا ذرات ژلاتین کاملا حل شده و مایع شفاف شود خامه قنادی را کمی با دور تند همزن بزنید تا تقریبا فرم بگیرد پنیرخامه ای و پودر قند(به دلخواه) را هم اضافه کرده و با همزن بزنید تا یکدست شود شیر را بیفزائید و هم بزنید در انتها ژله پرتقال ولرم را اضافه کرده و مدام هم بزنید تا مواد موس کاملا یکدست شود.
مواد را در قالب چرب ریخته و 8 ساعت در یخچال قرار دهید تا ببندد میتونید به جای خامه قنادی از خامه صبحانه استفاده کنید ولی طعم دسر با خامه قنادی خیییلی خوشمزه تر میشه و نیازی نیست برای داخل دسر خامه زیاد فرم بگیره از هر مدل قالب بنا به سلیقه خودتون میشه استفاده کرد
...
جوجه  کباب حلزونی
زهرا بانو
۶
برنج رو ابکش کردم نصفش رو با ۳ قاشق ماست و زعفران و ۲قاشق روغن مخلوط کردم قابلمه رو چرب کردم برنج زعفرانی رو ریختم تو قابلمه با پشت قاشق فشار دادم تا منسجم بشه بعد برنج سفید رو ریختم گذاشتم رو ‌گاز تا پخت
جوجه حلزونی هم از فیله مرغ بدون استخوان استفاده کردم بصورت نواری برش دادم تو زعفرون و پیاز و نمک و آبلیمو خواباندم ی شب بعد رول کردم تو سیخ زدم گذاشتم رو کباب پز پخت
...
مرغ شکم پر
زهرا بانو
۵

مرغ شکم پر

۹ آذر ۹۹
مرغ شکم پر من
مرغ رو تمیز کردم با نمک و زعفران و آب لیمو چند ساعت مزه دار کردم بعد تو ماهیتابه ی پیاز کوچیک رو نگینی تفت دادم بعد بهش ۱۰۰گرم سبزی معطر جعفری گشنیز و نعناع خردشده اضافه کردم کمی تفت خورد بهش دو حبه سیر رنده شده هم اضافه کردم . در آخر بهش دو قاشق زرشک و گردو و چند عدد آلو اصافه کردم ۳دقیقه تفت دادم و ی قاشق رب انار و نصف قاشق غذاخوری رب گوجه اضافه کردم و نمک و زردچوبه و فلفل هم زدم بعد زیرش رو خاموش کردم.
داخل مرغ رو از مواد پر کردم و شکمش رو دوختم تو قابلمه کمی روغن ریختم مرغ رو توش کمی سرخ کردم نیازی به سرخ کامل نیست فقط کمی طلایی شد بعد دو لیوان آب جوش ریختم توش نمک و ادویه هم زدم درش گذاشتم. تو ی ظرف دیگه هم ی قاشق سر خالی رب گوجه رو تفت دادم دو قاشق آب غوره یا نارنج ریختم و نصف لیوان آب ریختم و نمک و فلفل و زعفرون ریختم بعد ۵دقیقه آماده شد بعد از نیم ساعت از پخت مرغ با قلمو از سس رو مرغ زدم مرغ رو کمی زیر رو کردم هم جاش سس زدم باقی سس رو ازکنار مرغ ریختم تو قابلمه به همراه چند نا آلو بعد از تقریبا یک ساعت و نیم آماده شد مرغ رو تو ظرف پیرکس گذاشتم روغن اضافی که تو قابلمه بود رو با قاشق در آوردم با قلمو سطح مرغ رو اغشته کردم
بعد تو توستر المنت بالا دمای ۲۰۰ گذاشتم حدود ۱۰ دقیقه
...