بانو
بانو

دستور پختی یافت نشد

حلوای آرد نخودچی با شیر
بانو
۱۰
مواد اصلی
آرد سفید ۲ لیوان

آرد نخودچی ۲ لیوان دسته دار(فرانسوی)

کره ۱۰۰ گرم

روغن مایع ۱.۵ لیوان

مواد لازم شربت :

شکر ۲ لیوان

زعفران ۱ فنجان

پودر هل ۲ قاشق غذا خوری

شیر ۲ لیوان

گلاب ۱/۲ لیوان

زمان تهیه ۳۰

دقیقه

زمان پخت ۶۰

دقیقه


ابتدا شربت را آماده میکنیم،تمام مواد را روی حرارت میگذاریم تا شکر حل شود.زعفران را حسابی بریزید،هر چقدر زعفرانش بیشتر باشه، خوش طعم وخوش عطرتر میشه، وقتی جوشید آن را کنار میگذاریم.


ابتدا آرد را کمی تفت دهید تا بوی خامیش برود سپس با روغن میگذاریم روی حرارت ومرتب هم میزنیم تا آرد کمی سبک شود وخامی آن گرفته شود.وبعد آرد نخود چی را الک کرده واضافه میکنیم ،کره را هم اضافه میکنیم ومرتب هم میزنیم تا آرد ها کمی تفت خورده.

سپس کم کم شیره را به آن اضافه میکنیم، وقتی جمع شد آن را کنار میگذاریم ودر ظرف دلخواه میریزیم با پودر پسته یا نارگیل تزئین کنیدو در قالب هم میتوانید فرم بدید.
نوش جان

..برای براق شدن حلوا وقتی حرارت رو خاموش کردید یک ق سوپ خوری روغن مایع بریزید..


#حلوا
#حلوای-آرد_نخودچی
...
شله زرد
بانو
۱۲

شله زرد

۲۳ اردیبهشت ۹۹
طاعات و عبادات قبول دوستان اولین تجربه درست کردن شله زردم بود با برنج کامل نیم دانه نداشتم،خانواده که خیلی تعریف طعم و مزه اش کردن..
با دو پیمانه برنج درست کردم و این مقدار ۸ کاسه اش خوری کوچک برای خیرات پخش شد و مقداری برای مصرف خودمون ماند.
#شله_زرد
#دسر
...
باقلوا شعریه
بانو
۵

باقلوا شعریه

۱۶ اردیبهشت ۹۹
رشته شعریه یک بسته

کره 50 گرم

شیر عسلی دوسوم قوطی

مغز بادام و پسته200 گرم

هل آسیاب‌شده یک چهارم قاشق چای‌خوری

زعفران دم‌کرده یک قاشق غذاخوری

گلاب یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه باقلوا شعریه


#باقلوا_شعریه
مرحله اول
قبل از هرچیزی بسته رشته‌ای که تهیه کردید را با کمک دست خرد کنید (هرچه این رشته‌ها خردتر باشد در نهایت بافت باقلوای شما بهتر خواهد شد).
کره را داخل ماهیتابه‌ای آب کنید، رشته‌هایی که خرد کردید را در آن ریخته و شروع به تفت دادن کنید. در این مرحله هل آسیاب‌شده و زعفران دم‌کرده را به رشته‌ها اضافه کنید و هم بزنید (برای دم کردن زعفران مقداری از آن را داخل ظرف بریزید و آب‌جوش را روی آن ریخته و درب ظرف را ببندید، چند دقیقه صبر کنید تا زعفران دم بکشد). دقت کنید که رشته‌ها نسوزد، لازم نیست مدت طولانی رشته را هم بزنید همین که مقداری رنگ آن تغییر کند کافی است.

مرحله دوم
بعد از آن که حدود 10 دقیقه رشته‌ها را تفت دادید شیرعسلی را اضافه کنید. (می‌توانید در صورت تمایل نصف قوطی شیرین عسلی اضافه کنید، هرچه مقدار آن بیشتر باشد دسر شما شیرین‌تر و نرم‌تر می‌شود). مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید، شیرعسلی به مرور روی حرارت سفت خواهد شد ئس نگران رقیق بودن آن نباشید. حدودا 5 دقیقه بعد از اضافه کردن شیرعسلی گلاب را اضافه کنید، زیر گاز را خاموش کنید اما ظرف را از روی حرارت برندارید و به همان صورت هم بزیند.

مرحله سوم
یک ورق فویل را کمی چرب کنید، مواد را روی آن بریزید و تمام بخش‌ها را با استفاده از قاشق هم‌سطح و یکنواخت پخش کنید. مغز بادام و پسته را روی رشته‌ و شیرعسلی بریزید. با استفاده از ورق فویل مواد را پیچیده و رول کنید و مواد را داخل یخچال بگذارید. بعد از حداقل 5 ساعت آن را از یخچال خارج کرده، فویل را جدا کنید و شعریه را برش بزنید.
میتوانید در قالب های سیلیکونی هم فرم بدید.
مرحله چهارم
دسر عربی شما آماده است آن را در ظرف دلخواه بریزید.
...
ته چین مرغ
بانو
۴

ته چین مرغ

۱۳ اردیبهشت ۹۹
...
کیک شکلاتی با روکش گاناش
بانو
۶