سهیلا.د
سهیلا.د

دستور پختی یافت نشد

#چیز کیک شکلاتی با بیسکویت پتی بور
سهیلا.د
۱۰
#چيز_كيك_شكلاتى_با_پايه
بيسكويت پتی بور
كره ١٠٠گ
بیسکویت پتی بور دوبسته
پنير ماسکارپونه 1بسته
خامه فرم گرفته 200گ
پودر ژلاتين 2ق س
شیرعسل 3ق غ
شكلات تخته اى سفید وقهویی آب شده با 2ق غ روغن مایع
طرز تهیه:
بيسكويت پودرى را با كره آب شده مخلوط كرده ودر قالب كمر بندى ريخته وفشرده و نيم ساعت در يخچال گذاشتم ،پودر ژلاتين را روى آب سردحل کرده تا حالت اسفنجى بگيره وبعد روى بخار آب هم زدم تا صاف و شفاف شود،پنير ماسکارپونه روباشیرعسل با همزن زده وبعد خامه رو اضافه كردم وژلاتین حل شده رواضافه کردم وروى بيسكويت ریختم وصاف كردم وبه مدت نیم ساعت در يخچال قرار دادم تا سفت بشه بعدشکلات قهویی وسفیدرو باروغن مایع بحالت بن ماری آب کردم روی موادپنیری ریختم وتزئین کردم و3ساعت دریخچال گذاشتم
چیزکیک آماده ست
...
#هفت سین 1396
سهیلا.د
۴

#هفت سین 1396

۲۵ اسفند ۹۵
اینم سفره هفت سین ما????پیشاپیش
سال نو همگی مبارک سال خوبی داشته باشین
????????1396????
...
#رنگ آمیزی تخم مرغ سفره هفت سین باپوست پیازقرمز
سهیلا.د
۵
سفره هفت سین تون رنگین سال جدیدتون با روزهای خوب وخاطره های شیرین زرین
...
#برشتوک نخودچی شکلاتی
سهیلا.د
۷
#برشتوک_ نخودچی _شکلاتی
مواد لازم:
شکلات تخته یی تلخ وشیرین باهم 100 گرم
روغن مایع 3 ق غ
آرد نخود 2 لیوان
کره 100 گرم
پودر قند دو سوم لیوان
گلاب 1ق.چ
طرز تهیه:
۱- ابتدا آرد نخودچی را الک کنید سپس در تابه ای بریزید و روی حرارت ملایم حدود یک ربع تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود.مواظب باشید تا نسوزد
۲- کره یا روغن آبکرده را اضافه کنید و هم بزنید تا کره به خورد آرد برود
۳- تابه را از روی حرارت بردارید و پودر قند و هل ساییده را اضافه کرده و مخلوط کنید تا مایه خمیر مانندی بدست آید(برشتوک نخودچی )
۴- شکلات را خرد کنید و به روش بن ماری (روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری در حال جوش) ذوب کنید. و هم بزنید تا شکلاتها آب شده و یکدست شود .
۵- شکلات را در قیف یکبارمصرف ریخته و نوک قیف را قیچی کنید(یا با قاشق چای خوری) و به اندازه یک سوم قالبها را با شکلات ذوب شده پر کنید و سپس قالب را روی میز بزنید تا شکلات صاف و یکدست شود.
۶- قالب شکلات را ده دقیقه در یخچال بگذارید تا شکلات بسته شود سپس قالبها را با برشتوک آماده پر کرده و خوب پرس کنید .(مطمئن باشید که برشتوکا داغ باشند )
۷- قالبها را برای نیم ساعت در فریزر یا یک ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شوند سپس خارج کرده و به راحتی از قالب جدا کنید.
۸- برشتوک در ظرف دردار به مدت دوهفته داخل یخچال قابل نگه داریست. اگر از روغن جامد استفاده کنید ماندگاری بیشتری خواهد داشت.
نکته مهم:
اگر قالبتون کوچیکه و مجبورید چند بار قالب رو در یخچال قرار بدید برشتوکتون خنک میشه و سفت میشه. باید دوباره اون رو روی گاز با حرارت کم بذارید تا دوباره نرم بشه تا بتونین راحت توی قالب بریزین. قالب این شیرینی هم قالب سیلیکونی هست.
...
#کیک دورنگ ????????
سهیلا.د
۱۵

#کیک دورنگ ????????

۲ اسفند ۹۵


تغییر نگاه به زندگی باید از ذهن شروع شود

یادمان باشد ،
سنگها نه خرده حسابی با پاهای لنگ دارند
نه قرار و مداری با پاهای سالم!
پس باورهای اشتباه را کنار بگذاریم …

هر سقوطی
پایان کار نیست …
باران را ببین،
سقوط باران
قشنگترین "آغاز" است ...

هوای زندگیتان سرشار از لحظه‌های قشنگِ ☔️بارانی …
...
#کیک تولد
#کیک اسفنجی باروکش ژله پاستیلی
سهیلا.د
۱۳
کیک تولد برای آقای همسر♥♡
یک جهان قاصدک ناز به راهت باشد
بوی گل ، نذر قشنگی نگاهت باشد
و خداوند شب و روز و تمام لحظات
با همه قدرت خود پشت و پناهت باشد
تولدت مبارک عزیزم♥♡
...
#تی تاپ خونگی
سهیلا.د
۱۲

#تی تاپ خونگی

۸ بهمن ۹۵
# کیک تی تاپ خونگی
مواد اولیه:
آرد سفید 1و1/2پیمانه
تخم مرغ 4 عدد
روغن مایع 1/2 پیمانه
شیر 1/2 پیمانه
شکر 1/2 پیمانه
بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
وانیل 1/4 قاشق چایخوری
مواد میانی:پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
شکر 1 پیمانه
طرز تهیه:
فر رو با حرارت 170 درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید گرم بشه.
آرد و بکینگ پودر رو با هم حداقل سه بار الک کنید و کنار بگذارید.
تخم مرغها و شکر و وانیل رو در ظرفی بریزید و با هم زن خوب بزنید تا کرم رنگ بشه.
روغن و شیر رو کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا مواد کاملا مخلوط بشن.
آرد و بکینگ پودر الک شده رو در سه مرحله به مایه کیک اضافه کنید و هر بار با لیسک فقط هم بزنید فقط در حدی که مخلوط بشه.نه بیشتر
مواد میانی رو در ظرفی با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید. (به اندازه سه قاشق ازموادکیک روبایک قاشق چایخوری کا کائو مخلوط کنید وکناربگذارید برا راه راه کردن کیک)
کف یه قالب که بهتره مستطیلی(30×20 )باشه رو با کاغذ روغنی بپوشانید.
از مایه کیک به قطر نیم سانت در قالب بریزید و کف قالب پهنش کنید.
قالب روی توی فر از قبل شده بگذارید و اجازه بدهید به مدت 5 الی 10 دقیقه بپزد.کیک رو حتما چک کنید،حرارت فر ها با هم متفاوته،ممکن زمان بیشتر یا کمتری برای پخت کیک تون نیاز باشه.
از فر در بیاید و از مخلوط شکر و کاکائو به طور یکنواخت روش بپاشید.
دوباره قالب رو در فر بگذارید و این بار حرارت پایین رو خاموش کنید و فقط گریل رو روشن کنید تا شکر کاراملی یا ذوب بشه و دیگه دون دون نباشه.توجه کنید که اگه شکر ذوب نشه بعدا تو لایه های کیک دونه های شکر زیر دندون آزار دهنده میشه.
از این به بعد کارمون فقط با گریله،بعد از 4 الی 5دقیقه یا بعد از ذوب شدن شکر ها،قالب رو از فر بیرون بیاید وی لایه نازک از مایه کیک در قالب بریزید واگه نیازه خیلی آروم پهنش کنید.
دوباره در فر بگذارید تا لایه رویی پخته بشه.
بعد از پخت لایه کیک بالایی،قالب رو در بیاید و باز یه مقداری از شکر و کاکائو روی کیک پخش کنید،دوباره در فر بگذارید تا شکر کاراملی و ذوب بشه.
به همین ترتیب ادامه بدید تا مایه کیک تون و مواد میانی تموم بشن.روی لایه آخر کیک مواد میانی نباید بریزید.
وقتی لایه آخر کیک هم پخته شد از فر در بیاید و بگذارید کیک سرد بشه.
بعد از اینکه کیک خنک شد ،به شکل دلخواه برش بزنید.میتونید قبل از برش زدن با شکلات آب شده روی کیک طرح راه راه بکشید و بعد برش بزنید.(ولی من درلایه آخر کیک از همون موادی که کاکائویی کرده بودم توی قیف ریختم وروی کیک رو طرح راه راه انداختم )
...
#ژله پفی باپایه بیسکویت کرمدار
سهیلا.د
۲۳
#ژله پفی باپایه بیسکویت

1/3 پیمانه آب
1/4 پیمانه شکر
1 بسته ژله دلخواه
آب و شکر و پودر ژله را در قابلمه استیل با هم قاطی کردم و ظرف را گذاشتم روی شعله ملایم که فقط شکر و ژله در آب حل بشه اصلا نباید بجوشه. با قاشق مرتب مواد را هم زدم تا شکر خوب حل شود. ظرف را از روی حرارت برداشته.
بعد با دور کند همزن مواد را هم زده چند ثانیه بعد با دور تند آنقدر مواد را هم بزنید تا بصورت پف کرده دربیاد موادروداخل قالب ریختم بعدازاینکه کمی خودشوگرفت بیسکویت هاروروی ژله هاگذاشتم ودوباره تویخچال گذاشتم بعدازدوساعت ازقالب درآوردم وتوی پودر نارگیل غلتوندم .
...
#کیک یخچالی
سهیلا.د
۷

#کیک یخچالی

۲۱ دی ۹۵
#کیک یخچالی
مواد لازم:
شیر: 2 لیوان ونصفی
شکر: 1لیوان
کاکائو: سه قاشق غذا خوری. سرپر
کره : 50 گرم
پودر نشاسته 3قاشق غذاخوری
موز یکی ونصفی( درسته )
بیسکویت پتی بور : 2 بسته بزرگ وانیلی 1بسته کاکائویی
وانیل :نوک قاشق
طرزتهیه
ابتدا نشاسته + شکر + پودر کاکائو +وانیل را مخلوط میکنیم. سپس شیر سرد را اضافه کرده و روی حرارت قرار میدهیم. خوب که داغ شد کره را اضافه میکنیم.درطول مدت که قابلمه روی حرات هست باید هم بزنین تا ته نگیره ????
ته یه قالب مستطیل یه ردیف بیسکویت بچینید( میتونید ته ظرف کاغذ روغنی یا کیسه فریزرپهن کنید ) مایع شکلاتی رو داغ بریزید روش
( من به دلخواه خودم موز هم گذاشتم بین هر لایه ؛ طعم کیکو خوشمزه تر میکنه )بقیه بیسکویت هاروبطور ایستاده کنار موز بچینید وازموادشکلاتی بریزین روش بعد روی موز روبا بیسکویت بپوشونید وبازموادشکلاتی بریزین طوریکه موز داخل بیسکویت ومواد قرابگیره ودیده نشه
این کاررو اونقدر ادامه بدید که مواد تموم بشه ، توجه کنید که لایه آخر باید شکلات باشه بعد حد اقل سه تا چهارساعت بزارید تو یخچال تا خودش رو بگیره ، اگه فرصت داشتید یه روز کامل بزارید تو یخچال باشه تا خوب جابیفته!!! بعد برش بزنید و سرو کنید موقع برش زدن موزهم برش میخوره وداخل کیک یخچالی تون دیده میشه
تنها نکته مهم اینه که: مایع شکلاتی باید داغ باشه بنابراین سریع باید عمل کنید ، البته اگه دیدید مایع خنک شد میتونید مجددا چند دقیقه رو حرارت ملائم قرار بدید. اگه مثل من میخواهید تکی سرو کنید ظرف مستطیل بهتره . میتونید برش نزنید و مثل کیک هر طوریکه خواستید تزئین کنید ولی برخلاف کیک یخچالی با کاسترد ، سرو تکی این کیک رو به شما پیشنهاد میکنم دقیقا مثل شیرینیهای تر نرم وخوشمزه میشه و شما میتونید برای مهمانی های خود ازاین شیرینی های راحت تهیه کنید. به این نوع کیک یخچالی (شیرینی تر فوری )هم گفته میشه
...