somayeh
somayeh

دستور پختی یافت نشد

شنيسل مرغ
somayeh
۴۷

شنيسل مرغ

۸ خرداد ۹۴
#شنیسل_مرغ
سینه مرغ ۴ عدد
آرد سوخاری یا خرده نان ۱ لیوان
تخم مرغ ۲ عدد
زعفران حل کرده ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
روغن جهت سرخ کردن به مقدار لازم
آرد سفید به مقدار لازم

۱- ابتدا پوست سینه را گرفته، آنرا شسته و با کاغذ خشک کن نمائید. سینه را داخل نایلکس قرار داده و با بیفتک کوب بقدری بکوبید تا ضخامت سینه در تمامی قسمتها به یک اندازه شده و سینه کاملاً پهن شود.
۲- سینه ها را با پاشیدن نمک و فلفل به هر دو روی آنها طعم دار کنید. تخم مرغ ها را در بشقابی شکسته به آن زعفران و کمی نمک و فلفل اضافه کرده با چنگال بزنید تا مخلوط شوند.
۳- سینه را ابتدا داخل آرد سفید تا هر دو روی آن به آرد آغشته شود آرد اضافی را با تکان دادن مرغ گرفته و آنرا داخل مخلوط تخم مرغ کنید تا لایه ای از مخلوط روی سینه را بگیرد، در آخرین مرحله داخل آرد سوخاری غلتانیده و کنار بگذارید.
۴- در تابه ای روغن ریخته، روی حرارت تند قرار دهید تا کاملاً داغ شود(جهت تست داغ شدن شنیتسل را در تابه قرار دهید و اجازه دهید یکطرفه کاملاً برشته شود. سپس طرف دیگر را سرخ کنید.
۵- روی صافی یا کاغذ خشک کن قرار دهید تا اضافی روغن گرفته شود.
۶- شنیتسل ها را در دیسی قرار داده و با مقداری سیب زمینی سرخ کرده و کمی جعفری تزئین و سرو نمائید.

نکات
گوشت سینه باید با بیفتک کوب خوب کوبیده و پهن شود
در هنگام طعم دار کردن مرغ به این نکته توجه داشته باشید که آرد سوخاری خود دارای مقداری ادویه و نمک و فلفل می باشد.
در هنگام سرخ کردن اگر روغن به اندازه کافی داغ نباشدلایه تشکیل شده روی سینه از آن جدا خواهد شد.
در صورتیکه ضخامت گوشت سینه زیر باشد و خوب نازک شده باشد هنگام برگرداندن شنیتسلدر تابه جهت سرخ کردن روی دیگر آن مقداری شعله را کم کنید تا کاملاً مغز پخت شود.
جهت خوشمزه تر شدن می توانید در هنگام سرخ کردن 25 گرم کره به تابه اضافه کنید. ( بدیهی است اشخاصی که دارای چربی و فشار خون بالا هستند می توانند از این کار اجتناب کند.)
با انواع تره بار خام و یا پخته بصورت بخارپز نیز می توانید شنیتسل را تزئین و سرو نمائید.
...
استراگانوف
somayeh
۴

استراگانوف

۸ خرداد ۹۴
#چیکن_استراگانوف
سینه مرغ 500گرم .قارچ 500 گرم. آرد 2ق غ .خامه 3ق غ.پیاز 1عدد .کره 50گ .شیر 1/5 لیوان .آبلیمو 1ق .نمک وفلفل .
ابتدا برای سس کره را در ظرفی ریخته میزاریم روی حرارت آب بشه بعد آرد رو افزوده هم میزنیم بعد شیر رو افزوده دایم هم میزنیم تا شروع به جوشیدن کند .
مرغ دو باریک خرد کرده پیاز رو خرد کرده وبا کمی روغن میزاریم تا کاملا طلایی شود بعد مرغ رو اضافه میکنیم ومیزاریم تاکامل سرخ بشه .قارچ خرد شده رو جدا سرخ میکنیم باکره وآبلیمو بعد به مرغ وپیاز افزودهوسس آماده شده رو افزوده نمک وفلفل ویک استکان آب افزوده ودرش رو می بندیم تاسس کاملا به خرد مواد برود وقتی آب سس کم شد خامه رو افزوده و هم زده واز روی حرارت بر میداریم .ودر دیس کشیده ودورش رو با چیپس خلالی تزیین کرده.
...