آشپزخانه بانو
آشپزخانه بانو

دستور پختی یافت نشد

کالباس خانگی

کالباس خانگی

۱۵ دی ۹۷
#مواد لازم:
سینه مرغ ۱ کیلو
زرده تخم مرغ ۱ عدد
سیر ۳ عدد
هویج نگینی و آبپز شده ۱ عدد بزرگ
قارچ نگینی آبپز شده ۵ الی ۶ عدد
روغن مایع ۴ ق غ
آرد ذرت ۱/۵ ق غ
نمک ۱ ق غ
پودر سیر ۱ ق چ
فلفل قرمز ۱ ق چ
فلفل سیاه ۱ ق چ
آویشن ۱ ق چ
پودر کاری ۱ ق چ
زنجبیل ۱ ق چ
پودر هل ۱ ق چ
(جوز هندی و میخک در صورت تمایل ۱ ق چ)
پسته یا خلالش به مقدار لازم
.
.
# طرز تهیه:
سینه مرغ را به همراه سیر داخل چرخ گوشت یا غذاساز ریخته و با هم چرخ میکنیم تا کاملا خرد شود،ادویه جات، نمک ،زرده تخم مرغ، آرد ذرت و روغن مایع را به سینه چرخ شده اضافه کرده و خوب ورز میدهیم تا مواد چسبنده شوند،هویج و قارچ را از قبل شسته و نگینی خورد میکنیم و هر کدام را جداگانه چند دقیقه آبپز میکنیم.
سلفون یا کیسه فریزر را پهن کرده و مواد رو به ترتیب از گوشت شروع کرده ،سپس هویج و قارچ و پسته را چند بار روی هم میچینیم و لایه آخر هم گوشت قرار میدیم (پس لایه اول و آخر باید گوشت باشد)بعد شروع به پیچیدن و رول کردن سلفون میکنیم باید چند دور سلفون رو دور مواد بپیچیم و با دست به کالباسمان فرم دهیم بعد از اینکه سلفون را خوب دور مواد پیچیدیم دوباره کالباس را برعکس داخل سلفون گذاشته و چند دور دیگر میپیچیم و سر و ته کالباس را با نخ محکم میکنیم و داخل قابلمه ای تقریبا بزرگ آب ریخته و روی حرارت قرار میدیم تا بجوشد وقتی بجوش آمد کالباس را داخل آب قرار میدیم و درب قابلمه رو میذاریم و حین پخت چند بار کالباس را برمیگردونیم تا تمام قسمتهاش پخته شود،کالباس بعد از یک ساعت و نیم آمادست و باید از آب خارج کنیم و سلفون آنرا درآوریم و اجازه دهیم خنک شود و داخل فویل بپیچیم و بمدت ۱۲ ساعت داخل یخچال قرار دهیم بعد برش بزنیم.
حتما باید کالباس ۱۲ ساعت در یخچال بماند بعد برش زده شود وگرنه خورد میشود.
...
شیر برنج

شیر برنج

۲۴ مهر ۹۷
کیک هویج و گردو با کرم پنیری
#کیک هویج و گردو
.
.
#مواد لازم:
آرد 2 لیوان
بیکینگ پودر یک و نیم ق چ
جوش شیرین نصف ق چ
تخم مرغ ۴ عدد
وانیل یک سوم ق چ
شکر یک لیوان
دارچین ۱ ق چ
روغن مایع ۱ لیوان
هویج ریز رنده شده ۲ لیوان
گردو خرد شده ۱ لیوان
.
.
#طرز تهیه:
آرد،جوش شیرین،بکینگ پودر را با هم مخلوط و 3 بار الک کنید.
تخم مرغها،وانیل،شکر با هم مخلوط کنید وبا دور تند همزن بزنید حدود 5 تا 7 دقیقه تا کرمرنگ و کشدار شود.
سپس روغن مایع اضافه و دو دقیقه دیگر با دور تند بزنید.
سپس مخلوط آرد را به همراه گردوی خرد شده در دو مرحله کم کم به مایه تخم مرغی اضافه و آرام با لیسک مخلوط کنید.
در آخرین مرحله هویج رنده شده را اضافه و به آرامی مخلوط کنید.
مایه کیک را در قالبی که با ارده چرب شده بریزید و در طبقه وسط فر برای حدود 50 تا 60 دقیقه یا تا زمانی که خلال دندان تمیز از کیک در بیاید قرار دهید.
✔30 دقیقه اول به هیچ عنوان در فر رو باز نکنید.
✔همه مواد رو از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند.
✔فر را با دمای 175 درجه سانتی گراد روشن کنید.
✔برای اندازه گیری مواد از لیوان دسته دار فرانسوی استفاده کردم.
.
.# مواد لازم کرم پنیری:
کره ۱۰۰گرم
پنیر خامه ای ۲۰۰ گرم
وانیل ۱‌ ق چ
پودر قند۲ تا ۳ پیمانه
خامه ۲ تا ۳ ق غ
.
# طرز تهیه:
ابتدا کره و پنیر خامه ای را که کاملا به دمای محیط رسیده و نرم شده اند را داخل کاسه همزن مخلوط کنید. سپس وانیل را اضافه کرده پودر قند را کم کم اضافه کنید و با همزن مخلوط کنید. هرچقدر پودر قند بیشتری اضافه کنید کرم پنیری شما سفت تر میشه برای همین مقدار پودر قند دست خود شماست که چقدر اضافه کنید و بخواهید کرم پنیری سفت یا نرم باشه. در آخر یک تا دو قاشق غذاخوری خامه به کرم اضافه کنید و با همزن مخلوط کنید.
کیک هویج همیشه با کرم پنیری تزئین و سرو میشه.
...
بیسکو کیک

بیسکو کیک

۵ خرداد ۹۷
# بیسکو کیک یا سورپرایز باکس
.
برای تولد پدر عزیزم درست کردم
.
.# مواد لازم :
کره ۳۰۰ گرم
تخم مرغ دو عدد
پودر قند یک پیمانه
وانیل نصف قاشق چایخوری
آرد به میزان لازم حدود ۴ یا ۴/۵ پیمانه تا زمانی که خمیر بدست نچسبه
.
.# طرزتهیه:
اول روی کاغذ روغنی عدد 5 و 9 رو نوشتم و برش زدم. کره و تخم مرغ رو گذاشتم بیرون یخچال به دمای محیط برسن.
بعد کره نرم شده را به همراه پودر قند کامل با همزن زدم تا سبک و کرم رنگ شد.
تخم مرغ و وانیل را اضافه کردم و مجدد دو دقیقه هم زدم.
بعد کم کم آرد را اضافه کردم و به قدری باید اینکار رو کردم که خمیری لطیف بدست آمده و کامل منسجم شد.خمیر رو داخل کیسه فریزر گذاشتم و با وردنه به شکل مستطیل درآوردم و بمدت یکساعت در یخچال استراحت دادم بعد خمیر رو با چاقو به چهار قسمت تقسیم کردم هر قسمت رو بین دو کیسه فریزر قرار دادم و با وردنه صاف کردم. داخل سینی فر کاغذ روغنی گذاشتم بعد خمیر پهن شده رو میارم توی سینی و الگوها رو گذاشتم روش و برش زدم وگذاشتم توی فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه روشن کرده بودم تا ۲۰ دقیقه بمونه بعد بزارین تا خنک بشه. بعد عدد 5برمیدارم باماسوره ساده و خامه فرم گرفته شکوفه زدم و لایه دوم عدد5 رو روش قرار دادم ودوباره روش با ماسوره و خامه شکوفه زدم و باسلیقه خودتون تزئین کنید.
✔انداز اعداد از ارتفاع ۲۰ سانت بود.
✔مثل کیک نرم نیست مثل کوکی یا بیسکوییت هست وقتی بهش خامه بزنی نرمتر میشه.
...
خوراک بلدرچین

خوراک بلدرچین

۲۷ فروردین ۹۷
# طرز تهیه:
بلدرچین رو اول خوب تمیز کنید داخل شکمش رو خالی کنید و بشورین.بعد یه پیاز نگینی خرد کنید تفت بدین نمک و فلفل وزردچوبه بریزین بلدرچینا رو بریزین یه تفت کوچیک بدین و کمی آب بریزین با یه چوب دارچین بزارید ۴۵ دقیقه بپزه. بعد تو تابه روغن زیاد بریزین بلدرچینارو بزارید تو تابه و پشت روشونو سرخ کنید تا برشته بشه.غذا آمادس میتونید کنارش سیب زمینی سرخ شده هم بزارین.
.
💥من همیشه کبابی میکردم ولی پیشنهاد میکنم به این روش درست کنید واقعا عاااالی میشه💥
...
سالاد الویه

سالاد الویه

۲۲ فروردین ۹۷
طرح چهل تیکه
...
ژله رنگین کمان

ژله رنگین کمان

۹ بهمن ۹۶
#طــرز تــهیــه:
ابــتــداهر رنــگ ژلــه رو بــه انــتــخــاب خــودتــون بــســتــگــے داره بــرداریــن.من از هر رنــگ ژلــه نــصــف بــســتــه ریــخــتــم بــا نــصــف لــیــوان آب جــوش ڪــامــل حــل ڪــردم تــا شــفــاف بــشــه مــیــزاریــن ڪــنــار تــا ســرد بــشــه.بــعدنــصــف لــیــوان ڪــمــتــر بــهش شــیــر ڪــه بــه دمــاے مــحــیــط رســیــده اضــافــه ڪــردم ڪــامــل هم زدم.بــعدهر رنــگ داخــل هر خــونــه ریــخــتــم گــذاشــتــم یــخــچــال تــا بــبــنــده.
بــرای لــایــه آخــر یــڪ بــســتــه ژلــه آلــوورا بــا یــڪ لــیــوان آب جــوش ڪــامــل حــل ڪــردم.گــذاشــتم خــنــڪ شــده یــڪ لــیــوان شــیــر بــهش اضــافــه ڪــردم هم زدم ریــخــتــم روے ژلــه قــبــلــیــها ڪــه بــســتــه بــود دوبــاره داخــل یــخــچــال چــنــد ســاعــتــے بــمــونــه تــا بــبــنــده.
.
💥پی نــوشــت:طــعم ژلــه هاے مــن آنــانــاس،هلــو،پــرتــقــال،انــار،طــالــبــی،بلوبری،انــگــورســیــاه💥
...
ته چین مرغ

ته چین مرغ

۱۰ دی ۹۶
# مواد لازم :
برنج سه پیمانه
ماست چکیده یک پیمانه
زرده تخم مرغ دو عدد
سینه مرغ پخته شده یک عدد
زعفران به مقدار لازم
روغن یک دوم پیمانه
کره 50 گرم
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
زرشک خلال پسته و بادام برای تزیین
گلاب یک ق غ
.
.# طرز تهیه:
مرغ پخته شده رو ریش کنید.
برنج را بجوشانید و کمی زنده تر از معمول آبکش کنید. داخل کاسه بزرگی ماست و روغن و زرده تخم مرغ را بریزید زعفران غلیظ دم کرده را اضافه کنید کمی نمک بریزید و گلاب اضافه کنید سپس همه مواد را به آرامی مخلوط کنید وقتی یکدست شد برنج را به آرامی اضافه کنید و ترکیب نمایید تا برنج خرد نشود.
مرغ ریش شده را نیز با کمی زعفران و نمک و فلفل سیاه مزه دار کنید.
قالب را با کره چرب کنید(میشه تو قابلمه یا ماهیتابه پیرکس هم پخت). نیمی از برنج زعفرانی را توی قالب بریزیدخوب فشرده کنید سپس مرغ ریش شده را روی برنج زعفرانی بریزید کنارها نریزید چون مرغ ها میسوزه کمی زرشک تفت داده شده هم بریزین.
بقیه برنج بریزین دوباره برنج خوب فشرده کنید کمی زعفران بریزید و کره باقی مانده را برش بزنید و روی برنج پراکنده بریزین. بعد روی ظرف فویل بکشید چندتا سوراخ روی فویل ایجاد کنید سپس درون فر از قبل گرم شده با دمای180 به مدت یک ساعت و نیم طبقه وسط قرار دهید.
زرشک را با کره و نصف قاشق چایخوری شکر و زعفران کمتر از یک دقیقه تفت دهید شکر که آب شد خاموش کنید .خلال ها را با روغن و گلاب کمی تفت دهید.
بعد ته چین رو به سلیقه خودتون تزئین کنید
...
کیک شکلاتی

کیک شکلاتی

۲۱ آذر ۹۶
#مواد لازم:
آرد سفید دوپیمانه
پودر کاکائو دو ق س
تخم مرغ دو عدد
وانیل نصف ق چ
شیر ولرم یک پیمانه
شکر یک پیمانه
۱۰۰ گرم شکلات
۵۰ کرم کره
.
.# طرز تهیه :
تخم مرغ و شکر و وانیل رو حسابی با دور تند همزن بزنید تا پفکی و کرم رنگ بشه. شکلات و کره رو روی بخار سماور بنماری کنید به تخم مرغ اضافه کنید کمی هم بزنید و شیر ولرم ( خیلی کم گرم کنید ) رو اضافه کنید. سپس آرد و بکینگ پودر که از قبل سه بار الک کردید رو بهش اضافه کنید کمی با پره ی همزن خاموش مخلوط کنید بعد یک دقیقه بادور کند همزن بزنید ، قالب رو با ارده کمی چرب کنید. مواد رو داخل قالب بریزید و داخل فر از ۱۵ دقیقه قبل گرم شده با درجه ی ۱۸۰ به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه(البته دمای فرها با هم متفاوت هست)پخت کنید . این کیک شکلاتی بافت نرم و پوکی داره همچنین خوشمزه و عالیه.وقتی خنک شد از قالب جدا کنید با سلیقه خودتون تزئین کنید.
...