kalin
kalin

دستور پختی یافت نشد

حلوای بادام
kalin
۵۳

حلوای بادام

۲۷ مهر ۹۴
#حلوای_بادام

موادلازم:

آرد سفید 500 گرم
روغن یا کره 350 گرم
پودر قند 500 گرم
پودر زنجبیل 2 قاشق سوپ خوری سرخالی
خلال بادام 100 گرم
پودر قند ،پودر کاکائو و پودر پسته برای تزیین


طرزتهیه:
در تابه ای آرد را روی حرارت ملایم بدون کره تفت می دهیم تا زمانی که کرم رنگ شود.آرد تفت داده شده را الک می کنیم تا بدون گلوله باشد. تابه را دوباره روی حرارت ملایم گذاشته ، کره یا روغن را به آن اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم. هل ،زنجبیل و خلال بادام را به مخلوط آرد و کره می افزاییم و کمی تفت می دهیم. در نهایت پودر قند را الک می کنیم تا کاملاَ نرم شود. سپس به مواد اضافه می کنیم.ظرف محتوی حلوا را از روی حرارت بر می داریم و مواد را مرتب هم می زنیم تا خوب با هم مخلوط شوند. از حلوا درون ظرف مناسبی که چرب کرده ایم می ریزیم ، با پشت قاشق آن را صاف می کنیم و ظرف را تکان می دهیم تا همه ی مواد به طور یکنواخت پخش شود. اجازه می دهیم حلوا در دمای اتاق خنک شود. بعد از سرد شدن ،روی حلوا را با کارد و خط کش به شکل چهار گوش یا لوزی برش می دهیم.
روش برش زدن و چیدن حلوا :
هنگام خارج کردن حلوا از سینی و منتقل کردن آن به سینی دیگر ممکن است ردیف اول آن خرد شود ؛بنابر این به نکات زیر توجه کنید:
کارد کوچکی را به طور افقی زیر ردیف دوم انداخته و بکشید تا برش های حلوا از سینی جدا شود . بعد برش ها را در سینی دیگری ،کنار هم بچینید. دو تکه کاغذ به طول سینی ببرید ، یک تکه آن را روی نیمی از حلوابگذارید. روی نیمه ی دیگری از حلوا که با کاغذ پوشیده نشده است را با چایی صاف کن خاکه قند بریزید و بعد با کاغذ روی آن را بپوشانید . نیمی از حلوا را با کاغذ پوشانده بودید با چایی صاف کن پودر کاکائو بپاشید . این عمل را آنقدر تکرار کنید تا همه ی قسمت های حلوا با پودر قند و پودر کاکائو تزیین شود . کمی پودر پسته روی حلوا بریزد این دسر خوشمزه تزیین کنید.
توجه: این حلوا را می توان درون کاغذهای مخصوص و رنگی
...
کو کو
kalin
۷

کو کو

۲۴ مهر ۹۴
حلوا شطرنجی
kalin
۵۵

حلوا شطرنجی

۱۹ مهر ۹۴
حلوای شطرنجی

یه لیوان ارد شیرینی پزی را با حرارت ملایم تفت میدم در حدی که رنگ ارد عوض نشه.بعد صدگرم کره بهش اضافه میکنم وتفت میدم وحرارت را خاموش میکنم و۳/۴لیوان پودرشکر بهش اضافه میکنم .
۲_خمیر را به سه قسمت تقسیم کرده.به یکی پودر هل،
یکی پودر کاکایو ویکی زعفران اضافه میکنم.
با اضافه کردن کمی گلاب خمیرهای این شکلی درست میکنیم.
با کمک وردنه ودوتا نایلون خمیرها را به این صورت باز میکنیم.
و یکی در میان روی هم میگذاریم.
وبه کمک نایلون قسمت هل را روی انها میپیچیم.(باید سه ردیف باشه)
با کمک یک چاقوی تیز برشهای یک سانتی میزنیم.بعد در یخچال میگذاریم تا کمی سفت شود.
باید در یخچال نگه داری بشه.
...
صبحونه
kalin
۶۴

صبحونه

۱۹ مهر ۹۴
حلوا سنتی
kalin
۱۰

حلوا سنتی

۱۱ مهر ۹۴
حلوا سنتی .
شکر 1 کیلو . آب 2پیمانه . آرد 1 کیلو . کره 200 گرم . زعفران دم کرده غلیظ دو الی سه قاشق . گردوی خرد شده به اندازه دلخواه .
پودر هل 1 قاشق سوپخوری . نمک یک پر .
شیره :
شکر و آب را با هم مخلوط میکنیم و میگذاریم تا بجوشد سپس اگر خواستید نصف استکان گلاب میریزیم و بعد زعفران . بعد از چند جوش زدن آن را از روی حرارت برمیداریم .
طرز تهیه :
کره را در ظرف مورد نظرمون میریزیم و روی حرارت میگذاریم سپس آرد و نمک رو میریزیم و حدود 1 ساعت اون رو تفت میدیم . بعد از این که خامی آرد گرفته شد و بوی اون بلند شد گردوی خرد شده رو اضافه میکنیم و بعد پودر هل رو میریزیم .بعد از کمی تفت دادن از روی حرارت برمیداریم و شیره ی سرد شده رو به اون اضافه میکنیم و سریع هم میزنیم و در ظرف میریزیم .
...
ژله رنگین کمان
kalin
۲۰

ژله رنگین کمان

۲۸ تیر ۹۴