زهرا
زهرا

دستور پختی یافت نشد

کیک پر پف
زهرا
۱۹

کیک پر پف

۱۶ بهمن ۹۵
تخم مرغ 3 عدد
شیر یک لیوان
روغن یک دوم لیوان
شکر یک لیوان
آرد 2ونیم لیوان
عسل 1 ق غ
بکینگ پودر 1 ق غ
وانیل کمی
پودر کاکائو و زعفران دم کرده 1 ق غ

طرز تهیه????????????
فر را روشن میکنیم به مدت نیم ساعت.
تخم مرغ رو با وانیل با همزن زده عسل رو اضافه میکنیم و بعد شکر رو که اضافه کردیم حدود 4 دقیقه میزنیم که حجمش دوبرابر شه. روغن رو کم کم اضافه میکنیم شیر ولرم رو میریزیم . بکینگ پودر و آرد و اضافه میکنیم. آرد رو طی 3 یا 4 مرحله با دور کند همزن مخلوط میکنیم. مواد رو دو قسمت میکنیم نیمی رو کاکائو و مغز گردوی خرد شده میزنیم و نیمی دیگر رو زعفران.
قالب 23 سانتی رو با کره سرد چرب کرده آرد پاشی میکنیم. کمی از مواد زرد رو میریزیم بعد کل مواد قهوه ای و بعد کل مواد زرد رو اضافه میکنیم. روش خلال بادام میپاشیم و به مدت 45 دقیقه با فر 180 درجه میپزیم.
...
ساندویچ سالم????
زهرا
۱۳

ساندویچ سالم????

۱۶ بهمن ۹۵
سیب زمینی رو بعداز پوست کندن و شستن مکعبی خرد میکنیم و سرخ میکنیم کنار میذاریم بعد گوجه فرنگی و قارچ و فلفل دلمه ای رو که مکعبی خرد کرده ایم تفت میدیم وقتی آبش کشیده شد نمک و فلفل سیاه و پودر سیر و پودر آویشن میزنیم بعد از تفت سیب زمینی رو به اون اضافه می کنیم مخلوط میکنیم. سر نانهای همبرگر رو برش زده خمیر داخلشو بیرون میاریم از مواد داخلشونو پر میکنیم بعد مقداری پنیر پیتزا روی اون ریخته یا یه ورق پنیر میذاریم و میذاریم تو ماکروویو تا پنیرش آب بشه و با سس دلخواه سرو میکنیم. نوووووش
...
کتلت
زهرا
۱۸

کتلت

۷ بهمن ۹۵
شام محبوب خانواده. مطمئنا همه طرز تهیه شو میدونن فوت کوزه گری من بجز تخم مرغ که همه میدونن اینه که تو موادش کمی آرد نخودچی میریزم که بقول معروف آب و دونش جدا نشه و منسجم بشه و ادویه هم بغیراز نمک و فلفل و زردچوبه کمی پودر انبه و پودر سیر زدم که خوشمزه اش میکنه. گاهی برای تنوع کمی شنبلیله خشک یا ریحان خرد شده میریزم. شاد باشید.
...
کوکو مرغ
زهرا
۸

کوکو مرغ

۷ بهمن ۹۵
یه دونه سینه مرغو بپزید ریش ریش کنید بعد داخل تابه با کمی زعفرون و نمک و فلفل تفت بدید. یه دونه سیب زمینی بزرگ رو هم بپزید رنده یا له کنید بعد با مرغ ریش شده و سه عدد تخم مرغو دو قاشق ماست چکیده و نمک و فلفل مخلوط کنید تابه رو کمی روغن ریخته وقتی داغ شد موادرو داخلش پهن کنید درشو بذارید یه طرفش که طلایی شد برگردونید طرف دیگه اش هم طلایی بشه به همین راحتی. نوووووش
...
کوکو سبزی
زهرا
۵

کوکو سبزی

۷ بهمن ۹۵
معرف حضور همه کدبانوها هست
...
کرم نوتلا
زهرا
۱۰

کرم نوتلا

۶ بهمن ۹۵
شیر نصف لیوان، نوتلا سه قاشق غذاخوری، شکلات سفید خرد شده بیست گرم، خامه دویست گرم، پودر ژلاتین یک قاشق مربا خوری
ژلاتین رو روی شیر می پاشیم میذاریم تا اسفنجی بشه بعد به روش بن ماری روی بخار آب حلش میکنیم. خامه رو هم بن ماری میکنیم تا نرم بشه بعد نوتلا و شکلات سفید خرد شده رو ریخته از رو حرارت بخار برمیداریم و مخلوط میکنیم ژلاتین رو هم اضافه میکنیم بعداز مخلوط کردن تو قالب که از قبل خیس کردیم و داخل فریزر گذاشتیم میریزیم( من هر ژله ای که درست میکنم برای اینکه راحت از قالب جدا بشه قالبو خیس میکنم داخل فریزر میذارم بعد مواد ژله رو که داغ هم نیست میریزم داخلش) و بمدت پنج ساعت داخل یخچال میذاریم تا خودشو بگیره.
...
کوفته تبریزی
زهرا
۱۰

کوفته تبریزی

۶ بهمن ۹۵
مواد لازم
گوشت چرخ کرده (بهتر است مخلوطی از گوشت گوساله و گوسفندی باشد،دو برابر گوشت گوساله) 1 کیلو
لپه دو لیوان
برنج 1 فنجان
سبزی شامل تره و کمی مرزه تازه یا خشک ریز خرد شده 1 لیوان
پیاز یک عدد
نمک و فلفل سیاه و زرد چوبه و زعفران و زیره سیاه کمی
برای پر کردنش:
پیاز داغ، گردو، زرشک یا رب انار.
برای سسش هم:
رب یک قاشق
پیاز یک عدد
گوجه فرنگی یک عدد
زعفران دم کرده یک قاشق
روغن و صد البته آب طرز تهیه :

گوشت رو یک بار به تنهایی چرخ کنید.البته لپه رو از قبل یک ساعت خیس کنید و بپزید. (باید آب لپه کاملا کشیده بشه تا کوفته رو شل نکنه)
پیاز رو رنده کنیدو به گوشت اضافه کنید.
برنج رو با کمی زردچوبه و بدون روغن کته کنید و اون رو به گوشت اضافه کنید، برنج نباید میکس بشه. نمک و ادویه ها رو اضافه کنید. 
سبزی رو که خرد کنید و بگذارید تا کاملا آبش گرفته بشه. (میتونید از قبل سبزی را آماده کنید و بگذارید تا به صورت نیمه خشک در بیاد.)
تو این مرحله کوفته باید خوب ورز داده بشه.و نکته حساس برای وا نرفتن کوفته ورز دادن حسابی اونه.

اگه نمیتونید ورز بدید مایع کوفته رو توی دست جمع کنید و اون رو به ظرف بکوبید این کار رو 20،30 بار بکنید،تا بافت کوفته کاملا منسجم بشه. بعضی ها داخل مواد کوفته از تخم مرغ و کمی آرد نخودچی استفاده می کنند که به انسجام کوفته کمک میکنه.
به اندازه دلخواه از مواد برداشته و در دست گرد کنید و وسطش رو باز کنید و از مواد میانی داخلش قرار بدید. برای مواد داخلی پیاز داغ کنید و زرشک یا رب انار رو روش بریزید همراه گردو مخلوط کنید.
کوفته در دست کاملا گرد کنید.
در این موقع کنار دستتون یک ظرف آب بگذارید و دستتون رو با اون خیس کنید و کوفته رو توی دستتون کاملا منسجم کنید،دقت کنید که نباید هیچگونه ترکی رو کوفته باشد چون در این صورت موقع پخت باز میشود.
اطراف کوفته رو توی روغن کمی سرخ کنید.
برای درست کردن آب کوفته پیاز داغ درست کنید. 
گوجه فرنگی را اضافه کنیدتا به همراه پیاز تفت بخوره.

وقتی آب جوش اومد کوفته رو داخل آب بندازید و  نیم ساعت با درب نیمه باز بگذارید بجوشد بعد درب قابلمه را بگذارید(در این صورت کوفته وا نمیرود) و اجازه دهید کوفته پخته بشه. هر چند وقت کوفته رو برگردونید تا همه جاش یکنواخت  پخته بشه.بسته به اندازه کوفته یک تا یک و نیم ساعت طول میکشد تا کوفته پخته شود.
...
کیک کرمدار
زهرا
۱۱

کیک کرمدار

۲ بهمن ۹۵
آرد دوپیمانه
تخم مرغ 4 عدد
شکر یک ویک چهارم پیمانه
نشاسته ذرت یک قاشق غذاخوری
وانیل یک قاشق مرباخوری
شیر دوسوم پیمانه
بیکینگ پودر یک قاشق غذاخوری-روغن مایع نصف پیمانه

طرز تهیه
تخم مرغها، وانیل و شکر رو با همزن برقی ۳ الی ۴ دقیقه بزنید تا کرم رنگ بشه. ، روغن و شیر رو اضافه کنید و کمی هم بزنید. آرد و بیکینگ پودری که قبلا با هم مخلوط و ۳ بار الک کردید رو اضافه کنید. مواد رو فقط ۵ ثانیه با همزن برقی بزنید تا با هم مخلوط بشن. مایه رو به دو قسمت نامساوی تقسیم کنید. یکی از قسمت ها که کمی بیشتر از قسمت دیگر هست رو داخل قالب بریزید (بهتره ارتفاع لایه زیرین کیک بیشتر باشه) و قالب رو روی سطح بکوبونید تا تمام مواد در سطحی برابر قرار بگیرن. قالب رو به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه تا زمانی که روی کیک طلایی بشه و داخلش پخته باشه داخل فر قرار بدید. بعد از پخت فر رو خاموش نکنید تا گرم بمونه و فقط قالب رو خارج کنید و ۵ دقیقه صبر کنید. سپس روی سطح کیک، کرم رو بریزید و با پالت کاملا سطحشو صاف کنید تا کرم همه جای کیک رو یکدست و هم اندازه بپوشونه.
باقی مانده مایه کیک رو روی سطح کرم بریزید و کاملا با قاشق پخش و صافش کنید. قالب رو داخل فر قرار بدید. روشن کنید و درجه حرارت فر رو کم کنید. حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بعدگریلو روشن کنید باشعله کم تاروی سطح کیک کاملاپخته شود، از فر درش بیارید و بذارید کمی از دما بیافته. روی قالب، سلفون بکشید و سپس به مدت ۸ ساعت داخل یخچال قرار بدید. بعد از ۸ ساعت با کمک سلفون، کیک کرمدار رو از قالب درآرید و با چاقوی تیز برش بزنید
مواد لازم کرم:
آرد سفید یک پیمانه
شکر یک ویک چهارم پیمانه
آب یاشیردو پیمانه
گلاب یک چهارم پیمانه
وانیل یک قاشق مرباخوری
رنگ خوراکی در صورت دلخواه کمی
طرز تهیه:
ابتدا در حد دو دقیقه آرد رو داخل قابلمه تفت بدید. بعد شکر و کمی از آب رو بهش اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا آرد گلوله گلوله نشه و ذراتش درون آب حل بشه. حالا بقیه آب و گلاب رو اضافه کنید. با شعله بسیار کم حدود یک ساعت تا یک و نیم ساعت باید زمان بدید تا آب به خورد آرد و شکر بره و کرم غلیظ شه. حرارت حتما باید ملایم باشه وگرنه بعدا طعم آرد رو تو کرم حس میکنید. البته وجود گلاب باعث میشه که کرم عطر بهتری بگیره اما چون ابتدای کار گلاب رو اضافه میکنیم به مرور عطرش میپره و خیلی عطر گلاب هم تو کرم حس نمیشه. در حقیقت فقط واسه اینه که بوی خامی آرد رو تعدیل کنه.
در این مدت مرتب کرم رو با قاشق هم بزنید. وقتی کرم کاملا غلیظ شد از روی حرارت برش دارین. بهش وانیل بزنید.
...
سالاد سیب زمینی
زهرا
۲۶
مواد اولیه:
سیب زمینی:4عدد متوسط
نمک:1ق چ
فلفل قرمز :مقداری
تخم مرغ: 3عدد ابپز
کرفس:1فنجان خرد شده
جعفری:1قاشق غ خرد شده
شوید:1ق غ
خردل:1ق غ
سس مایونز: 1/2لیوان
کاهو:به مقدار لازم
طرز تهیه:
سیب زمینی ها را با پوست آبپز کنید.بعد آبکش کنید تا خنک شوند,پوست سیب زمینی را بگیرید و به اندازه های کوچک تکه تکه کنید.
فلفل و نمک را هیلی خوب روی سیب زمینی ها بپاشید سپس تخم مرغ آبپز,کرفس,جعفری,شوید,خردل و سس مایونز را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.
سالاد را به مدت نیم ساعت داخل یخچال نگهدارید و با کاهو سرو کنید من چند تا تخم بلدرچین واسه تزئین گذاشتم وسط کارم. نوش جان
...