خاگینه قاشقی

۸ خرداد ۹۸
۱.۶k
#خاگینه قاشقی

برای حدودا ۲۰ عدد خاگینه این اندازه
تخم مرغ ۲ عدد
ماست ۵۰ گرم (۲ ق غ)
آرد سفید ۵۰ گرم (یک سوم لیوان)
وانیل ۱/۴ ق چ
بیکینگ پودر ۵ گرم (۱ ق م)
زعفران به دلخواه
برای شربت : شکر یک لیوان ، آب نصف لیوان ، گلاب ۲ ق غ ، زعفران به میزان لازم ، پودر هل نصف ق چ

برای تهیه شربت آب و شکر رو روی حرارت قرار دادم و گذاشتم ذرات شکر حل بشه . قاشق و چیزی نزنین تا همین طوری روی حرارت بمونه و شکر حل بشه و بعد بهش گلاب و زعفران و هل اضافه کنید ۵ دقیقه بعدش بمونه و بجوشه و بعد از حرارت بردارین . توی یه کاسه ای تخم مرغ ها و وانیل رو با همزن دستی زدم . بیکینگ پودر و ماست رو با هم ترکیب و داخلش ریختم و مخلوط کردم . آرد رو هم الک کردم و ریختم و مخلوط کردم . اگر خواستید می تونید داخل موادش هم زعفران به دلخواه بریزین .
تابه ای رو روی حرارت قرار دادم و روعن ریختم و گذاشتم گرم بشه و بعد با قاشق از مواد ریختم و سرخ کردم روی حرارت ملایم . یه طرف سرخ شد برگردوندم طرف دیگه تم سرخ بشه و بعد داخل یه صافی ریختم .
خاگینه ها وقتی از دما افتاد داخل شربت ولرم (شربت هم داغ و خیلی سرد نباشه) انداختم . دمای شربت و حرارت خاگینه مهمه در اینکه خاگینه تون نرم خیلی نشه .
اگه مثل من خیلی شیرین کلا دوست ندارین یه کم که موند از شربت بیرون بیارین نه اگه دوست دارین بیشتر شیرین بشه بزارین بیشتر بمونه .
یه عده ممکنه به جای شربت از پودر قند و یا شیره انگور استفاده کنن و بعد از پخت روش بریزین . من همون خاگینه رو به این شکل دوست دارم البته کلا اهل شیرینی جات نیستم .
اما خاگینه بدون شربت و یا این چیزها خالی بی مزه است و مزه نداره
...
نظرات