نان رول دارچینی

۲۵ مهر ۹۸
۱۳.۳k
ویدئو از شادی خاڪسار عزیز
نان رول دارچینی🍞

مواد لازم برای عمل آوردن خمیرمایه:

شیر ولرم ۱/۲ پیمانه
شکر ۱ ق چ
خمیر مایه یک و نیم ق چ

مواد لازم برای خمیر:

تخم مرغ ۱ یا ۲ عدد
شکر ۱/۴ پیمانه
کره ذوب شده ۳۵ گرم
نمک نصف ق چ
آرد حدود ۲ پیمانه (با توجه به جنس آرد ممکنه آرد بیشتری مصرف بشه)
مواد میانی:

کره ذوب شده ۲۵ گرم
شکر قهوه ای ۱/۲ پیمانه
دارچین ۱ ق غ سر خالی

مواد رویه:
میتونید مواد رویه رو استفاده نکنید⛔
خامه صبحانه ۵۰ گرم
شیر ۲ ق غ
پودر قند ۱ ق غ

شیر ولرم و شکر را با هم مخلوط کرده و خمیرمایه را اضافه کنید به آرامی هم بزنید و سطح ظرف را بپوشانید تا خمیر مایه عمل آمده و سطحش کف کند.
داخل یه کاسه بزرگ تخم مرغ، شکر، کره ذوب شده، نمک و خمیر مایه عمل آمده را کمی هم بزنید تا یکنواخت شود. آرد را که قبلا الک شده کم کم اضافه کنید و اول با قاشق مخلوط کرده و بعد با دست خمیر را جمع کنید‌(ممکنه آرد بیشتری مصرف بشه تا زمانی آرد اضافه کنید که خمیر به دست نچسبه) روی سطح کار مقداری آرد بپاشید و خمیر را ۱۰ دقیقه ورز دهید. خمیر را داخل یک کاسه بزرگ قرار دهید و سطحش را بپوشانید، در جای نسبتا گرم یک ساعت استراحت دهید.
بعد از استراحت پف خمیر را بگیرید، خمیر را ۳۰ ثانیه ورز دهید و بعد روی سطح کار آرد بپاشید و خمیر را به عرض ۲ تا ۳ میلیمتر به شکل مستطیل پهن کنید. کره ذوب شده را روی خمیر بریزید و سطح خمیر را کره کشی کنید‌. مخلوط شکر قهوه ای و دارچین را روی خمیر بریزید و تا لبه ها پخش کنید. خمیر را رول کنید. ظرف مورد نظر را با کره چرب کنید. خمیر رول شده را به قطعات مساوی برش دهید و در ظرف با کمی فاصله از هم بچینید. سطح ظرف را بپوشانید و نیم ساعت استراحت دهید و بعد طبقه وسط فر گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید. ظرف را از فر خارج کنید و مخلوط خامه صبحانه، شیر و پودر قند را روی نان ها بریزید و خوب پخش کنید. ظرف را دوباره داخل فر قرار دهید و ۲۰ دقیقه دیگر اجازه دهید بپزد. در آخر گریل را روشن کنید تا روی نان ها خوشرنگ شود. ◀️بجای شکر قهوه ای میتونید از شکر سفید استفاده کنید ولی با شکر قهوه ای خیلی خیلی خوشمزه تره ◀️میتونید به دلخواه ۱/۴ ق چ جوز هندی، کشمش و گردو هم به مواد میانی اضافه کنید
...
نظرات