بامیه با نکته ۱

۲۸ فروردین ۰۰
۴.۳k
ادامه در ویدیو بعدی
بامیه با نکته
  مواد لازم برای شربت:
آب.....۲/۳ لیوان
شکر..... ۲ لیوان
آبلیمو..... ۱ قاشق چایخوری
گلاب......۴قاشق غذاخوری
زعفران و هل به ...میزان لازم
گلوکز.....۱ قاشق غذاخوری
شکر، آب ،گلاب و آبلیمو رو داخل یه ظرف بریزید و یه مقدار هم بزنید.
شعله رو روشن کنید و دیگه هم نزنید وقتی که به جوش اومد یه فرچه رو آغشته به آب لیمو کنید و  اطراف ظرف بکشید تا شکر هایی که به دیواره چسبیده کاملا حل بشه .
با قاشق چک کنید وقتی شکر کامل حل شده بود، زعفران و هل و گلوکز رو اضافه کنید و هم بزنید تا گلوکز کاملا حل بشه بین دو انگشت چک کنید اگه شربت به قوام رسیده بود حرارت رو خاموش کنید و شربت رو داخل یه ظرف دیگه بریزید تا خنک بشه.
دقت کنید از زمانی که شربت به جوش میاد تا زمانی که گلوکز رو اضافه می کنید نباید بیشتر از ۵ دقیقه بشه آخه اون جوری شربت شما شکرک میزنه .
مواد لازم خمیر بامیه:
آب...... ۱ لیوان
کره ...۵۰ گرم
شربت بامیه ....۲ قاشق غذاخوری
آرد .....۱ لیوان
تخم مرغ...... ۲ تا ۳ عدد
وانیل ....یک چهارم قاشق چایخوری
طرز تهیه:
آب، کره و ۲ قاشق غذاخوری از شربتی که اول کار درست درست کردیم رو داخل یه تابه بریزید وقتی از اطراف ظرف شروع به ریز جوش زدن کرد یک لیوان آرد رو یک باره اضافه کنید و تند تند هم بزنید.
به این کار داغ زدن خمیر میگن که روی کیفیت نهایی بامیه خیلی تاثیر داره پس خمیر رو مدام باز و بسته کنید و ۲ دقیقه داغ بزنید.
باید خمیر مثل حلوا گوشه تابه جمع بشه.
بعد خمیر رو به ظرف دیگه ای منتقل کنید.
با دست چک کنید نباید خیلی سرد بشه و وقتی انگشت میزنید داغیش رو حس کنید ولی دستتون هم نسوزه.
یه دونه تخم مرغ و یک چهارم قاشق چای خوری وانیل رو اضافه کنید و خوب با همزن برقی هم بزنید تخم مرغ دوم رو هم اضافه کنید و با همزن هم بزنید چک کنید اگه هنوز خمیر سفت بود یه دونه تخم مرغ رو داخل یه کاسه دیگه بشکنید و با چنگال بزنید تا از لختگی دربیاد و نصفش رو به خمیر اضافه کنید و با همزن برقی خوب هم بزنید در آخر بین دو انگشت خمیر رو چک کنید باید به راحتی بتونید باهاش بازی کنید و چسبنده باشه.
سر قیف رو بچینید و ماسوره شکوفه رو داخلش بزارید و خمیر را داخل قیف بریزید.
داخل تابه روغن بریزید وقتی دمای روغن ملایم بود سر قیچی رو داخل روغن بزنید تا خمیر به قیچی نچسبه و به اندازه دلخواه بامیه رو داخل روغن سرخ کنید سعی کنید بار اول ظرف رو پر از بامیه کنید. چون بار دوم باید همش بزنید تا سر نره شربت بامیه برخلاف زولبیا باید سرد باشه پس بامیه داغ رو داخل شربت سرد خوب ۳ تا۴ دقیقه زیر و رو کنید
نوش جان🤗
...
نظرات