عبدمعبودحیدرکرار
عبدمعبودحیدرکرار

دستور پختی یافت نشد

پست موقت
کپشن

پست موقت کپشن

۱ هفته پیش
⚜یه کانال نابِ #علوی آوردم براتون😌
میدونی چرا میگم ناب؟
چون اینجا میتونی هررررچه مربوط به مولاجانمون #امیرالمؤمنین میشه رو پیدا کنی😇
از #شناخت امیرالمؤمنین گرفته تا #اصحاب حضرت،
شناخت #دشمنانشون....
#معجزات و #عجایب مولا...
#آیات_ولایت حضرت و....

♨️حقیقتا در ایتا تا الان کانال به این کاملی درباره امیرالمؤمنین ندیدم🤗

پست سنجاق شده در کانال بهت کمک میکنه مطالب مورد نظرتو پیدا کنی😇

👇👇👇👇
https://eitaa.com/maktabmortezaali
مکتب مرتضی علی (صلوات الله علیه)
...
جشن مهربان ترین پدر....
💠از امام جواد عليه‌السلام
سوال کرد:

💔چرا امام زمان عليه‌السلام را
#منتظر مى‌نامند؟

🕊فرمود:
چون او را غيبتی ست طولانی
كه در آن زمان مخلصين
#انتظار_ظهور او را دارند🥺

اهل شک و شبهه
#منكر وجود حضرت مى‌شوند😔

بى‌دينان
نام و ياد او را
به استهزاء و مسخره مى‌گيرند😞

گروهى به #دروغ
برای ظهور وقت تعيين مى‌كنند

كسانى كه عجله كنند
#هلاک مى‌شوند
و اهل #تسليم نجات پيدا مى‌كنند

📚كمال الدين ج‏۲ص۳۷۸

🕊🕊🕊🌸🌸🌸🕊🕊🕊
🎙‌مارو به دوستانتون معرفی کنید🗣
👇👇👇👇
https://eitaa.com/maktabmortezaali
مکتب مرتضی علی (صلوات الله علیه)

#اللهم‌عجل‌لولیک‌الفرج
...
انا اعطینا اعطیناک الکوثر
🍏🍎تُفّاحَه الفردوس🍎🍏

📜از سلمان محمدی نقل شده که:

🌤روزی خدمت فاطمه ـ علیها السلام ـ وارد شدم در حالی که حسن و حسین- علیهما السلام – در پیش او مشغول بازی بودند که من از دیدن این صحنه بسیار #شادمان و خوشحال شدم؛ مدتی نگذشت که رسول خدا 《صلی الله علیه و آله 》 آمدند ‌
من به پیامبر اکرم 《صلی الله علیه و آله 》 عرض کردم:
یا رسول الله مرا آگاهی دهید از اهل بیت خود تا دوستی و #محبت من نسبت به آنان #بیشتر شود.
🌴حضرت فرمودند:
ای سلمان! شبی که به سوی #آسمان ها برده شدم همراه با جبرئیل از باغها و قصرها دیدار داشتم که #رایحه ای خوشبو به مشامم رسید که مرا بسیار متعجب ساخت (از بوی خوشی که داشت)، پس گفتم: ای دوست من جبرئیل! این بوی خوش چیست که بر تمام #عطرهای بهشت #غلبه پیدا کرده است؟
🕊جبرئیل گفت:
ای محمد! این عطر #سیبی است که خداوند تبارک و تعالی سیصد هزار سال پیش آن را خلق کرده که نمی دانم خداوند متعال چه #منظوری از آفریدن آن داشته است.
🌴پیامبر اکرم 《صلی الله علیه و آله》 در ادامه فرمودند:
در فکر این سیب که گروهی از فرشتگان را دیدم که سیبی را همراه خود آورده و گفتند: ای محمد! پروردگارت سلام می رساند و این #سیب را به شما #هدیه می دهد.
🍎پس آن سیب را گرفته و زیر بال های جبرئیل قرار دادم و چون به زمین بازگشتم این سیب را خوردم که خداوند متعال آب این سیب را در پشتم جمع کرد و من چون با خدیجه همبستر شدم او به #فاطمه حامله شد.
✨ خداوند به من وحی فرمود که فرزندی برای تو متولد خواهد شد که حوراء انسیه است. ازدواج نور را با نور قرار بده که #نور فاطمه ـ علیها السلام ـ از نور #علی 《صلوات‌الله‌وسلامه‌علیه 》 است و من (خداوند) آن ها را #درآسمان زوج یکدیگر قرار دادم و یک پنجم #زمین را #مهر فاطمه معین کردم و از این دو نور #ذریه ای پاک خارج خواهم کرد که #چراغ اهل #بهشتند و نامشان حسن و حسین است و از صلب #حسین امامانی متولد می شوند که آنها را به #شهادت می رسانند پس وای بر قاتلین آنها.🥺

✅بنابراین طبق روایات وارد شده سیبی که #نطفه حضرت فاطمه ـ علیها السلام ـ از آن منعقد شده در یکی از سفرهای #آسمانی پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله ـ یعنی #معراج، از میوه های #بهشتی به آن حضرت اعطا شد، نه در غار حراء. اما درباره این که آیا پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله ـ آن میوه را بین خود و خدیجه- علیها السلام – تقسیم نمودند، روایات مذکور چیزی در این باره بیان نمی دارند.

📚بحرانی، سید هاشم، مدینه معاجز الائمه الاثنی عشر، قم، موسسه معارف اسلامی، ۱۴۱۳ق، ج۳، ص۲۲۵. مرندی، ابوالحسن، مجمع النورین، بی جا، بی تا، ص۲۲. شوشتری، قاضی نور الله، احقاق الحق و ازهاق الباطل، ج۱، ص۱۰، ج۲۵، ص۷.
🕊🕊🕊🌸🌸🌸🕊🕊🕊
لینک گروه پویش 🎙‌https://eitaa.com/joinchat/3040870668C0f27851967
...
ماکارونی (((کپشن....کپشن)))
🦁ماجراهای امیرالمؤمنین با شیر #درنده رو شنیدی؟

🐲از جنگ ها و درگیری های مولا با #اجنه چه میدونی؟

#معجزات شگفت انگیز امیرالمؤمنین رو دوست داری بخونی؟

✅یه کانال برات آوردم مخصوص حضرت عشق🥲

🥀تو این ایام هم گزارش لحظه به لحظه #شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها رو روزانه پارت گذاری میکنه💔

🍀#بهشت عاشقان امیرالمؤمنین اینجاست یه کانال پر از فضائل و شناخت و اشعار و... مولا ابالحسن🥺
بدو جانمونی🏃

برای دسترسی راحت به مطالب پیام های سنجاق شده رو دنبال کن رفیق😉

https://eitaa.com/joinchat/1375142397C98d4df7d15
https://eitaa.com/joinchat/1375142397C98d4df7d15
...
کیک خیس شکلاتی
☘شيخ طوسى در امالى خود از ابن عباس از رسول خدا روايت مى كند كه او فرمودند:

🕊 ای ابن عباس! سوگند به کسی که مرا به حق به پیامبری مبعوث کرد #آتش بر دشمن علی(علیه السلام) #خشمناک تر از آتش بر کسی است که گمان دارد خداوند #فرزندی دارد.

ای ابن عباس! اگر #فرشتگان مقرب و #پیامبران مرسل بر #دشمنی علی (علیه السلام) جمع شوند[ که هرگز این چنین نخواهد شد] خداوند همگی را با آتش #عذاب می نمود. عرضه داشتم: ای رسول خدا! آیا کسی با او #دشمنی می کند؟

پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند: بله، ای ابن عباس! گروهی که می گویند از #امت من هستند با او #دشمنی می کنند. خداوند برای آنان هیچ بهره ای از #اسلام قرار نداده.

ای ابن عباس! همانا از نشانه های دشمنی آنان این است که کسی را که از او #پایین تر است بر او #برتری می بخشند. سوگند به کسی که به حق مرا به پیامبری برانگیخت خداوند هیچ پیامبری را گرامی تر از من وهیچ جانشینی را گرامی تر از #جانشین من، علی علیه السلام قرار نداده.

📚امالی شیخ طوسی، ۱۶۱/۱۵
🕊🕊🕊🌸🌸🌸🕊🕊🕊
🎙‌مارو به دوستانتون معرفی کنید🗣
👇👇👇👇
https://eitaa.com/maktabmortezaali
مکتب مرتضی علی (صلوات الله علیه)
...
کیک یزدی(کپشن)

کیک یزدی(کپشن)

۲۶ آذر ۰۲
🌺🍂🍁🌺🍂🍁🌺🍂🍁🌺

ملاقات «ابوبکر» و «عُمر» از حضرت زهراء سلام الله علیها و نارضایتی و نفرین و لعنت ایشان ...


🔹در ملاقاتى كه «ابوبکر» و «عمر» با حضرت زهراى مرضيه (عليها السّلام) داشتند، فاطمه (عليهاالسّلام) خطاب به آنها گفت:
حديثى را از پيغمبر اكرم (صلّى اللّه عليه وآله) به شما گوشزد می‏كنم و می‏دانم كه هرگاه آن حديث را از من بشنويد، آن را می‏‌شناسيد و اگر خواستيد، به مضمون آن عمل كنيد! گفتند: آرى!

فرمود: شما را به خدا سوگند، آيا از پيغمبر (صلّى اللّه عليه وآله) نشنيديد كه فرمود:
«خشنودى فاطمه، خشنودى من، و خشم او، خشم من است؛ كسى كه دخترم فاطمه را دوست بدارد، مرا دوست داشته است، و كسى كه رضايت خاطر او را برآورد، رضايت خاطر مرا برآورده است و كسى كه خاطر او را بيازارد، خاطر مرا آزرده است»؟
گفتند: آرى! چنين است كه می‏‌فرماييد، ما اين حديث را از رسول خدا (صلّى اللّه عليه وآله) شنيده‏ ايم!

🔻فاطمه (عليهاالسّلام) فرمود: خدا و فرشتگان او را گواه میگيرم كه مرا آزرديد و رضايت خاطر مرا برآورده نساختيد و هرگاه پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله را ملاقات كنم، شكايت شما را به عرض آن حضرت میرسانم.

«ابوبكر» گفت: از نارضايتى پيغمبر (صلّى اللّه عليه وآله) و شما به خدا پناه می‏برم! اين سخن را گفت و به سختى گريست چنانكه نزديك بود از شدت گريه،روح از بدنش بيرون بيايد.

🔹حضرت زهرا (عليها السّلام) خطاب به او، گفت: به خدا سوگند! در تعقيب هر نمازى كه میگزارم، تو را نفرين می‏كنم، سرانجام «ابوبكر» با ناراحتى از حضور حضرت زهرا (عليها السّلام) بيرون رفت. مردم گرد او را گرفتند و چگونگى ملاقات او را جويا شدند. گفت: هر يك از شما شبها در كنار همسرانتان بر بستر كاميابى و سرور می‏خوابيد و از من غافل هستيد اكنون نيازى به بيعت شما ندارم بيعت خود را پس بگيريد و استعفايم را قبول نمائيد!


📚 منابع؛
[۱]- فضائل پنج تن عليهم السلام در صحاح ششگانه اهل سنت، جلد‏۴، صفحه۵۳-۵۴ .
[۲]- الإمامة و السیاسة ابن قتیبه دینوری، از مورّخین علمای بزرگ اهل سنت؛ ص ۱۴،

#فاطمیه
🕊🕊🕊🌸🌸🌸🕊🕊🕊
🎙‌مارو به دوستانتون معرفی کنید🗣
👇👇👇👇
https://eitaa.com/maktabmortezaali
مکتب مرتضی علی (صلوات الله علیه)
🌺🍂🍁🌺🍂🍁🌺🍂🍁🌺
...
کباب [کپشن یادت نره]
2-طبری در «دلائل الامامه» می‎گوید: عمر در ضمن نامه‎ای برای معاویه پس از نقل قضیه سقیفه بنی ساعده و بیعت گرفتن برای ابوبکر، چگونگی برخورد با فاطمه ـ سلام الله علیها ـ را چنین بیان می‎کند:


«... به فاطمه ـ سلام الله علیها ـ که پشت در بود گفتم: اگر علی ـ علیه السّلام ـ از خانه برای بیعت بیرون نیاید، هیزم فراوانی به اینجا بیاورم و آتشی برافروزم و خانه و اهلش را در آن بسوزانم یا علی ـ علیه السّلام ـ را برای بیعت به سوی مسجد می‎کشانم، آنگاه به خالد بن ولید گفتم: تو و مردان دیگر هیزم بیاورید، و به فاطمه ـ سلام الله علیها ـ گفتم خانه را به آتش می‎کشم.


همان دم دستش را از در بیرون آورد تا مرا از ورود به خانه باز دارد، من او را دور نموده و با شدّت در را فشار دادم و با تازیانه بر دستهای او زدم تا در را رها کند، از شدّت درد تازیانه ناله کرد و گریست، ناله او بقدری جانکاه و جگر سوز بود که نزدیک بود، دلم نرم شود و از آنجا منصرف گردم، ولی به یاد کینه‎های علی ـ علیه السّلام ـ و حرص او بر کشتن قریشیان افتادم. با پای خودم لگد بر در زدم ولی او هم چنان در را محکم نگه داشته بود که باز نشود. وقتی که لگد بر در زدم، صدای نالة فاطمه ـ سلام الله علیها ـ را شنیدم و این ناله طوری بود که گمان کردم مدینه را زیر و رو کرد. در آن حال فاطمه ـ سلام الله علیها ـ می‎گفت: «یا ابتاه! یارسول الله! هکذا یُفعل بحبیبتک وا بنتک، آه! یا فضَّةُ الیکِ فخذینی فقدوا... قُتِلَ ما فی احشائی من حملٍ» ای پدر جان! ای رسول خدا! بنگر که این گونه با حبیبه و دختر تو رفتار می‎شود، آه! ای فضّه بیا و مرا در یاب، که سوگند به خدا، فرزندم که در رحم من بود، کشته شد. در عین حال در را فشار دادم، در باز شد. وقتی وارد خانه شدم؛ فاطمه ـ سلام الله علیها ـ با همان حال روبروی من ایستاد، ولی شدت خشم من، مرا به گونه‌ای کرده بود که گوئی پرده‎ای در برابر چشمم افتاده است، چنان سیلی روی روپوش، به صورت او زدم که به زمین افتاد...»


✅️(طبری، دلائل الامامه، ج 2؛ شیخ عباس قمی, بیت الأحزان،‌ص 96 و 97)
✅️بحار الانوار، ج30، ص293، (چاپ جدید)؛ ج8، ص230، (چاپ قدیم) و ریاحین الشریعه، ج1، ص267

#فاطمیه_خط_مقدم_ماست
#شهادت_مادرم_افسانه_نیست
#فقط_حیدر_امیرالمومنین_است
https://maahed.ir/special-products-fatemieh/
...
اِنَّ فاطمه صدیقه الشهیده
🌷به نام خدا🌷

🍃حضرت فاطمه (سلام الله علیها) چه کسی را به عنوان دشمن‌ترین افراد نسبت به اهل بیت (علیهم السلام) معرفی فرمودند؟🍃

√ حضرت فاطمه (سلام الله علیها) احوالات مولا امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) را پس از غصب خلافت، چگونه توصیف فرمودند؟


☜ حضرت فاطمه (سلام الله علیها) فرمودند؛

شرح حدیث؛
◆ ای پسر ابوطالب، سلام خداوند بر تو که از شدت غصه از ظلم غاصبین، همچون نوزادی كه در شكم مادر جمع شده، زانو در بغل گرفته‌ایی و كنج خانه نشسته‌ایی.

◆ همانا ابوبکر، اين پسر ابی‌قحافه تمام تلاش خود را در دشمنی با من علناً صرف کرده و او را «دشمن‌ترین افراد نسبت به آل الله یافتم».

◆ این خصومت و دشمنیِ سخت او به جایی رسید که انصار از یاری ما دریغ ورزیدند و مهاجرین نصرت ما را نادیده گرفته و مردم چشمان خود را فرو بستند.


📚 منابع روایت؛
الاحتجاج، ج ۱، ص ۱۰۷.
معرفة الامام، ج ۱، ص ۸۲.
بحار الانوار، ج ۲۹، ص ۲۳٤.
اعیان الشیعة، ج ۲، ص ۳۱۸.
موسوعة الکلمة، ج ٦، ص ٢١۵.
مناقب ابن آشوب، ج ۲، ص ۲۰۸.
الموسوعة الکبری، ج ۱۳، ص 203.

#فاطمیه_خط_مقدم_ماست
#شهادت_مادرم_افسانه_نیست
...
کیک (کپشن)

کیک (کپشن)

۲ آذر ۰۲
🎉مژده 🎉..................🎉مژده🎉

اینجا یه کانال فوق‌العاده ست 😍
چرا میگم فوق‌العاده؟

چون تو کانال ما میتونی
👇👇👇👇👇
✅معجزات امیرالمؤمنین
✅فضائل امیرالمؤمنین
✅اشعار علوی
✅دشمنان امیرالمؤمنین
✅اصحاب امیرالمؤمنین
✅آیات ولایت امیرالمؤمنین
✅️گزارش لحظه به لحظه شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها

و هررررررچه که به مولا مربوط میشه رو دنبال کنی🙃
اینجا بهشت عاشقان اميرالمؤمنينه 🥺
دل کندن از اینجا محاله🥲

♨️برای دسترسی راحت مطالب دومین پیام سنجاق شده مون رو بخون♨️

https://eitaa.com/maktabmortezaali
مکتب مرتضی علی (صلوات الله علیه)
...
کیک شکلاتی

کیک شکلاتی

۲۰ آبان ۰۲
☄مخالفت عَلَنی عُمَر ابن الخطّاب(صَحّاک!)
با پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله وسلّم) ☄


🔻مرحوم علامه امینی رحمت الله علیه در کتاب الغدیر آورده است؛ عُمَر با وقاحت تمام گفت: پیامبر سه چیز را حلال کرد که من آن سه چیز را حرام میکنم!🔥

ﻋﻠﻤﺎﺀ ﻋﺎﻣﻪ[اهل‌سنت؛ (اهل‌بدعت)] ﺍﺯ ﻋﻤﺮ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ:

🔹ﺳﻪ ﭼﻴﺰ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ (ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ سلم) حلال کردند و ﻣﻦ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ﺣﺮﺍﻡ ﻣﻰ ﻛﻨﻢ ﻭ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﺭﺍ مجازات می‌کنم؛

اول: ﻃﻮﺍﻑ ﻧﺴﺎﺀ
دوم: ﻣﺘﻌﻪ ﺯنان
ﺳﻮم: ﮔﻔﺘﻦ ﺣَﻰِّ ﻋَﻠﻰ ﺧَﻴﺮِ ﺍﻟﻌَﻤَﻞ ﺩﺭ ﺍﺫﺍﻥ ﺍﺳﺖ.

📌 ﻋُﻤَﺮ ﮔﻔﺖ: ﻫﻤﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺩﺍﻧﺎﺗﺮ ﻭ ﻓﻘﻴﻪ ﺗﺮ ﺍﺯ ﻋﻤﺮﻧﺪ، ﺣﺘﻰ ﺯﻧﺎﻥ ﭘﺮﺩﻩ نشین!!!

📚الغدیر جلد۶، صفحه؛ ۹۸، ۲۱۳.

☆ مَنْ كُنْتُ مَوْلاه فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاه ☆

🌴حضرت امیرالمؤمنین علیه الصّلاة والسّلام فرمودند:
🔥خدا پسر خطاب را لعنت کند، اگر او نبود، هیچکس مرتکب زنا نمی شد، مگر مرد و زن شقی، چون مردم به واسطه متعه نیازی به زنا ندارند.🔥
📚 (بحارالأنوار: جلد ۵۳، صفحه ۲۲)
#دشمن_شناسی
🕊🕊🕊🌸🌸🌸🕊🕊🕊
🎙‌مارو به دوستانتون معرفی کنید🗣
👇👇👇👇
https://eitaa.com/maktabmortezaali
مکتب مرتضی علی (صلوات الله علیه)
...